מאמר 'ושאבתם מים בששון': הבדלים בין גרסאות בדף
שורה 15: | שורה 15: | ||
הגיע קהל עצום לחלוקה. במשך שעות ארוכות עמד [[הרבי]], לאחר יום שלם שהיה ב"אוהל", וחילק לכל אחד ואחת, אנשים נשים וטף, את המעטפה המיוחדת, כשהוא מברך כל אחד מהקהל, שבאו מקרוב ומרחוק להתברך מפיו קדשו בהתקרב יום הקדוש - "(האב) א זיסע יאר", או בלשון הקודש "לשנה טובה ומתוקה". | הגיע קהל עצום לחלוקה. במשך שעות ארוכות עמד [[הרבי]], לאחר יום שלם שהיה ב"אוהל", וחילק לכל אחד ואחת, אנשים נשים וטף, את המעטפה המיוחדת, כשהוא מברך כל אחד מהקהל, שבאו מקרוב ומרחוק להתברך מפיו קדשו בהתקרב יום הקדוש - "(האב) א זיסע יאר", או בלשון הקודש "לשנה טובה ומתוקה". | ||
באמצע החלוקה ניגש א' תושב השכונה ורצה לבקש עבור קרובו, אלא שהתלבט האם לומר ולבקש מכ"ק אדמו"ר, ולפועל כשניגש לבקש, מלמל משהו בשקט, כ"ק | |||
אדמו"ר המשיך בחלוקה ללא התייחסות מיוחדת, ולאחר כחצי שעה של חלוקה פנה כ"ק אדמו"ר למזכיר שעמד לידו ושאל מה פלוני [ונקט בשמו] רצה לפני כן. המזכיר מיד שלח לקרוא לו {{הערה|הלה כבר היה בביתו}} וכשהגיע ניגש שוב ואמר לכ"ק אדמו"ר שרוצה עוד א' נוסף עבור קרובו. כ"ק אדמו"ר נתן לו עבורו. | |||
במשך החלוקה עברה הגברת אסתר פולארד אשתו של יונתן פולארד וביקשה ברכה עבור בעלה, כ"ק אדמו"ר ברכה "שתצליח בכל ענינה". | |||
לאחר כמה שעות של חלוקה עבר הר' י.י. העכט, ואמר לכ"ק אדמו"ר שזה יותר מידי זמן... ושכ"ק אדמו"ר צריך לטעום משהו. כ"ק אדמו"ר ענה לו: "מארגן וועל איך מיישב זיין אין דעם". בתרגום חופשי:(מחר אני אפתור את זה). | |||
החלוקה נמשכה כארבע וחצי שעות!, משעה רבע-לתשע לערך עד השעה אחת ועשרים בלילה. בהחלוקה עברו למעלה מתשעת אלפים חמש מאות אנשים נשים וטף. להרבה שביקשו עוד א' נוסף עבור מישהו אחר נתן להם כ"ק אדמו"ר. | |||
בסיום החלוקה יצא כ"ק אדמו"ר במאור פנים מיוחד, ועודד את שירת הקהל בחזקה בתנועת ידו הק'. בדרכו לחדרו הק' נעצר והביט על מעטפת "פדיון כפרות" שהייתה על הרצפה. מיד הזדרזו להרים אותה. | |||
בהתוועדות שבת פר' האזינו, ח' תשרי, דיבר הרבי (בשיחה הב') אודות ה"לעקאח" שחילק, ואמר שמקבלים את הלעקאח "פון דעם אויבערשטן אליין נאר דורך א שליח, | |||
ממוצע המחבר, ממוצע המאחד", (בתרגום חופשי: מהקב"ה עצמו, אלא דרך שליח, מומצע) | |||
ובפרט שהלעקאח קשור לפנימיות התורה – "חלב ודבש", וגם צירפו ללעקאח מאמר (ד"ה ושאבתם כנ"ל) שזה "א זיסער לעקאח, און א זיסער מאמר און א זיסער צדקה" | |||
(בתרגום חופשי: עוגת דבש, מאמר וצדקה 'מתוקים'), וגם דף הכריכה של המאמר "א רויטען בלעטל, א יום טוב'דיקן בלעטל", (בתרגום חופשי: אותיות אדומות, אותיות של יו"ט) | |||
==קישורים חיצוניים== | ==קישורים חיצוניים== |
גרסה מ־22:17, 21 במרץ 2021
המאמר דיבור המתחיל ושאבתם מים בששון נאמר על ידי אדמו"ר הצמח צדק בשנת תרט"ו, יצא לאור בקונטרס מיוחד במוצאי ו' תשרי שנת תש"נ והרבי חילק אותו לאלפי חסידים.
תוכנו
חלוקתו על ידי הרבי
בתחילת חודש תשרי ה'תש"נ, הורה הרבי להוציא לאור לראשונה בהדפסה מיוחדת ובכריכה חגיגית (אדומה) - את המאמר ד"ה ושאבתם - לאדמו"ר הצ"צ.
בליל ו' תשרי, לאחר תפילת ערבית הסתובב הרבי לה"סטענדר" המיוחד ואמר שיחה, ארוכה יותר מהרגיל - כמחצית השעה - שהוקדשה לאמו הרבנית הצדקנית מרת חנה ע"ה שניאורסאהן, לרגל עשרים וחמש שנה להסתלקותה.
בסיום השיחה ירד אדמו"ר מעל הבימה שלו, והחל בחלוקה המיוחדת: כ"א קיבל מידיו הק' מעטפה בצבע חום-שעווה שהכילה: מאמר חדש של אדמו"ר הצ"צ ד"ה "ושאבתם מים בששון" ב"כריכה חגיגית", פרוסת "לעקאח", מכתב כללי דוא"ו תשרי, ושטר של דולר א' לצדקה.
במכתב כללי המיוחד שחילק הרבי, עומד בהרחבה על סימנה של השנה, תהא שנת נסים, ההולך ומתפשט בתפוצות ישראל, ומעורר להוספה באהבת ה' ויראתו בהקשר ל"שליחות" מיוחדת זו. אדמו"ר מסביר את עניינן של ההנהגה הנסית והטבעית של הקב"ה, ואיך על ידי "הנהגה נסית" בעבודת ה' מעוררים - "מידה כנגד מידה" - הנהגה כזו למעלה, ומתקיימים בפשטות ראשי-תיבותיה של השנה "שתהיה בוודאי - וכבר התחילה כן בפועל - שנת נסים".
הגיע קהל עצום לחלוקה. במשך שעות ארוכות עמד הרבי, לאחר יום שלם שהיה ב"אוהל", וחילק לכל אחד ואחת, אנשים נשים וטף, את המעטפה המיוחדת, כשהוא מברך כל אחד מהקהל, שבאו מקרוב ומרחוק להתברך מפיו קדשו בהתקרב יום הקדוש - "(האב) א זיסע יאר", או בלשון הקודש "לשנה טובה ומתוקה".
באמצע החלוקה ניגש א' תושב השכונה ורצה לבקש עבור קרובו, אלא שהתלבט האם לומר ולבקש מכ"ק אדמו"ר, ולפועל כשניגש לבקש, מלמל משהו בשקט, כ"ק אדמו"ר המשיך בחלוקה ללא התייחסות מיוחדת, ולאחר כחצי שעה של חלוקה פנה כ"ק אדמו"ר למזכיר שעמד לידו ושאל מה פלוני [ונקט בשמו] רצה לפני כן. המזכיר מיד שלח לקרוא לו [1] וכשהגיע ניגש שוב ואמר לכ"ק אדמו"ר שרוצה עוד א' נוסף עבור קרובו. כ"ק אדמו"ר נתן לו עבורו.
במשך החלוקה עברה הגברת אסתר פולארד אשתו של יונתן פולארד וביקשה ברכה עבור בעלה, כ"ק אדמו"ר ברכה "שתצליח בכל ענינה".
לאחר כמה שעות של חלוקה עבר הר' י.י. העכט, ואמר לכ"ק אדמו"ר שזה יותר מידי זמן... ושכ"ק אדמו"ר צריך לטעום משהו. כ"ק אדמו"ר ענה לו: "מארגן וועל איך מיישב זיין אין דעם". בתרגום חופשי:(מחר אני אפתור את זה).
החלוקה נמשכה כארבע וחצי שעות!, משעה רבע-לתשע לערך עד השעה אחת ועשרים בלילה. בהחלוקה עברו למעלה מתשעת אלפים חמש מאות אנשים נשים וטף. להרבה שביקשו עוד א' נוסף עבור מישהו אחר נתן להם כ"ק אדמו"ר.
בסיום החלוקה יצא כ"ק אדמו"ר במאור פנים מיוחד, ועודד את שירת הקהל בחזקה בתנועת ידו הק'. בדרכו לחדרו הק' נעצר והביט על מעטפת "פדיון כפרות" שהייתה על הרצפה. מיד הזדרזו להרים אותה.
בהתוועדות שבת פר' האזינו, ח' תשרי, דיבר הרבי (בשיחה הב') אודות ה"לעקאח" שחילק, ואמר שמקבלים את הלעקאח "פון דעם אויבערשטן אליין נאר דורך א שליח, ממוצע המחבר, ממוצע המאחד", (בתרגום חופשי: מהקב"ה עצמו, אלא דרך שליח, מומצע) ובפרט שהלעקאח קשור לפנימיות התורה – "חלב ודבש", וגם צירפו ללעקאח מאמר (ד"ה ושאבתם כנ"ל) שזה "א זיסער לעקאח, און א זיסער מאמר און א זיסער צדקה" (בתרגום חופשי: עוגת דבש, מאמר וצדקה 'מתוקים'), וגם דף הכריכה של המאמר "א רויטען בלעטל, א יום טוב'דיקן בלעטל", (בתרגום חופשי: אותיות אדומות, אותיות של יו"ט)
קישורים חיצוניים
- ↑ הלה כבר היה בביתו