דבר מלכות תולדות (ב'): הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (סידור קטגוריה)
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 8: שורה 8:
{{ציטוט-צף|ו"אז ימלא שחוק פינו" – שלא רק שאז "שחוק פינו" יהיה אפשרי, אלא אז נהיה מוכרחים למלא "שחוק פינו"!|אות י', [[בלתי מוגה]].}}
{{ציטוט-צף|ו"אז ימלא שחוק פינו" – שלא רק שאז "שחוק פינו" יהיה אפשרי, אלא אז נהיה מוכרחים למלא "שחוק פינו"!|אות י', [[בלתי מוגה]].}}
{{ציטוט-צף|הענין ד"כל ימי חייך להביא לימות המשיח" מתבטא בכך שתיכף כשניעור עצם הנשמה (שמתגלה עצם מציאותו ורק העצם) מרגיש בנשימת האויר ענינו של משיח – '''אויר של משיח''', ובלשון חז"ל "'''רוּחו''' של מלך המשיח".}}
{{ציטוט-צף|הענין ד"כל ימי חייך להביא לימות המשיח" מתבטא בכך שתיכף כשניעור עצם הנשמה (שמתגלה עצם מציאותו ורק העצם) מרגיש בנשימת האויר ענינו של משיח – '''אויר של משיח''', ובלשון חז"ל "'''רוּחו''' של מלך המשיח".}}
*'''אות א' - ג'.''' בשיחה יבואר ענין ה[[ראש חודש]] בכלל ו[[ראש חודש כסלו]] בפרט, והקשר מזה לענין העקרי "להביא לימות המשיח". ענין הראש חודש - הוא מולד הלבנה, התגלות ה[[נקודה]] הכוללת את כל הפרטים; וב[[עבודה]] - התגלות [[ניצוץ משיח]], - ה[[יחידה]]; בראש חודש כסלו מודגש עוד יותר '''הגילוי''' שחודר בכל הפרטים.
*'''אות א' - ג'.''' בשיחה יבואר ענין ה[[ראש חודש]] בכלל ו[[ראש חודש כסלו]] בפרט, והקשר מזה לענין העקרי "להביא לימות המשיח". ענין הראש חודש - הוא מולד הלבנה, התגלות ה[[נקודה]] הכוללת את כל הפרטים; וב[[עבודה]] - התגלות [[ניצוץ משיח]], - ה[[יחידה]]; בראש חודש כסלו מודגש עוד יותר '''הגילוי''' שחודר בכל הפרטים.


*'''אות ד' - ז'.''' הרבי שואל, מדוע נמשלה [[הגאולה השלימה]] למולד הלבנה (בה מתגלית רק נקודה ממנה), ולא למצב בו הלבנה עומדת במילואה באמצע החודש? כדי להבין זאת יש לבאר את מעלת ה[[לידה]]: מעלת [[ילד|תינוק]] לגבי גדול בישראל - שדוקא אצלו הקשר לקב"ה הוא ישירות ל[[עצמות]], ולכן ההתקשרות חודרת במציאותו ובכל עניניו{{הערה|ואינה שללת את מציאותו}}. בסגנון ה[[חסידות]]: התקשרות לא רק של [[יחידה]], אלא של '''[[עצם הנשמה]]'''.
*'''אות ד' - ז'.''' הרבי שואל, מדוע נמשלה [[הגאולה השלימה]] למולד הלבנה (בה מתגלית רק נקודה ממנה), ולא למצב בו הלבנה עומדת במילואה באמצע החודש? כדי להבין זאת יש לבאר את מעלת ה[[לידה]]: מעלת [[ילד|תינוק]] לגבי גדול בישראל - שדוקא אצלו הקשר לקב"ה הוא ישירות ל[[עצמות]], ולכן ההתקשרות חודרת במציאותו ובכל עניניו{{הערה|ואינה שללת את מציאותו}}. בסגנון ה[[חסידות]]: התקשרות לא רק של [[יחידה]], אלא של '''[[עצם הנשמה]]'''.

גרסה מ־23:30, 10 בפברואר 2021

דבר מלכות תולדות (ב') היא השיחה המורכבת מהשיחות שאמר הרבי בא' וב' כסלו תשנ"ב.

בשיחה מסביר הרבי את מהות הראש חודש שבו מתגלית הנקודה העצמית הכוללת את כל הגילוים, וכן מסביר את מהות עצם הנשמה שיש להגיע אליה (במצוות פשוטות), כדי לעורר את מציאות משיח.

שיחה זו היא חלק מהרצף של שיחות הרבי המוגהות שנאמרו במשך השנה האחרונה בה שמענו שיחות על ידי הרבי, המכונות דבר מלכות.

סיכום

" ו"אז ימלא שחוק פינו" – שלא רק שאז "שחוק פינו" יהיה אפשרי, אלא אז נהיה מוכרחים למלא "שחוק פינו"! "

– אות י', בלתי מוגה.

" הענין ד"כל ימי חייך להביא לימות המשיח" מתבטא בכך שתיכף כשניעור עצם הנשמה (שמתגלה עצם מציאותו ורק העצם) מרגיש בנשימת האויר ענינו של משיח – אויר של משיח, ובלשון חז"ל "רוּחו של מלך המשיח". "
  • אות א' - ג'. בשיחה יבואר ענין הראש חודש בכלל וראש חודש כסלו בפרט, והקשר מזה לענין העקרי "להביא לימות המשיח". ענין הראש חודש - הוא מולד הלבנה, התגלות הנקודה הכוללת את כל הפרטים; ובעבודה - התגלות ניצוץ משיח, - היחידה; בראש חודש כסלו מודגש עוד יותר הגילוי שחודר בכל הפרטים.
  • אות ד' - ז'. הרבי שואל, מדוע נמשלה הגאולה השלימה למולד הלבנה (בה מתגלית רק נקודה ממנה), ולא למצב בו הלבנה עומדת במילואה באמצע החודש? כדי להבין זאת יש לבאר את מעלת הלידה: מעלת תינוק לגבי גדול בישראל - שדוקא אצלו הקשר לקב"ה הוא ישירות לעצמות, ולכן ההתקשרות חודרת במציאותו ובכל עניניו[1]. בסגנון החסידות: התקשרות לא רק של יחידה, אלא של עצם הנשמה.
  • אות ח' - ט'. גם אצל מבוגר ישנה התגלות הנקודה, ברגע שמתעורר משנתו - עוד לפני אמירת "מודה אני", מתבטל ויצא ממציאותו, ומתגלה עצם מציאותו, והתקשרות זו, חודרת בכל פרטי עבודתו במשך היום. ולכן הגאולה נמשלה דוקא לנקודת הגילוי: כי בנקודה מתגלַה עצם המציאות של ישראל, כפי שהם מאוחדים עם עצמות ומהות.
  • אות י' - י"ג. גילוי עצם הנשמה בפועל עבודתנו להבאת הגאולה וגילוי ניצוץ משיח צריכה להיות, לא רק בלגַלות את היחידה, אלא לגלות את עצם הנשמה. גילוי זה מתבטא בהתמסרות בכל מציאותנו "להביא לימות המשיח"; ובהתקשרות עם ה'אויר של משיח', התגלות המציאות[2], שהיא עיקר החידוש של ביאת המשיח. למעשה: צריכים לגלות את עצם הנשמה, על ידי שכל חייו חדורים בחיות של משיח, בהתעוררות לעשיית מצוה אחת קטנה להבאת הגאולה, ובנתינת צדקה. ויהי רצון שנזכה להתחלת הגאולה ושלימותה, ותתגלה מציאותו והתגלותו של המשיח על ידי פעולותיו.

קישורים חיצוניים


הערות שוליים

  1. ואינה שללת את מציאותו
  2. הנעלה יותר מ'אורו של משיח' - רק גילוי.