ירידת הנשמה לגוף: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "עולם העשיה" ב־"עולם העשייה"
מ (החלפת טקסט – "עולם העשיה" ב־"עולם העשייה")
שורה 1: שורה 1:
'''ירידתה של הנפש לגוף''', היא תהליך המתרחש בהדרגה החל מזמן ה[[עיבור]], וממשיך בהדרגה בזמני הינקות, והבגרות. טעם ירידת הנפש לגוף הוא כדי לגלות אלקותו יתברך בתחתונים, וליחד את שם [[קודשא בריך הוא]] ו[[השכינה]], בכך שהנפש היא משכן לבחינת [[זעיר אנפין]] (המכונה קוב"ה), והגוף תפקידו להיות מרכבה לבחינת ה[[מלכות]], בהיותו מוציא מכח אל הפועל את כוחות הנפש ב[[עולם העשיה הגשמי]].
'''ירידתה של הנפש לגוף''', היא תהליך המתרחש בהדרגה החל מזמן ה[[עיבור]], וממשיך בהדרגה בזמני הינקות, והבגרות. טעם ירידת הנפש לגוף הוא כדי לגלות אלקותו יתברך בתחתונים, וליחד את שם [[קודשא בריך הוא]] ו[[השכינה]], בכך שהנפש היא משכן לבחינת [[זעיר אנפין]] (המכונה קוב"ה), והגוף תפקידו להיות מרכבה לבחינת ה[[מלכות]], בהיותו מוציא מכח אל הפועל את כוחות הנפש ב[[עולם העשייה הגשמי]].
==תהליך כניסת הנפש לגוף==
==תהליך כניסת הנפש לגוף==
בשעה שהעובר נמצא במעי אמו, לא זו בלבד שהנפש האלוקית עדיין לא נכנסה בו באופן שהיא מתאחדת למציאות אלוקית אחת, אלא שאפילו הנפש החיונית אינה מורגשת בו והיא עדיין בהעלם וכוחותיה עדיין לא יצאו מכח אל הפועל. שהרי העובר אוכל ושותה ממה שאמו אוכלת ושותה. תחילת הנפש החיונית היא רק כשנולד, ותחילת כניסת הנפש האלוקית היא בשעת ה[[מילה]]{{הערה|1=[http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14935&st=&pgnum=53 הרבי, ליקוטי שיחות פרשת לך לך חלק י']}}.  
בשעה שהעובר נמצא במעי אמו, לא זו בלבד שהנפש האלוקית עדיין לא נכנסה בו באופן שהיא מתאחדת למציאות אלוקית אחת, אלא שאפילו הנפש החיונית אינה מורגשת בו והיא עדיין בהעלם וכוחותיה עדיין לא יצאו מכח אל הפועל. שהרי העובר אוכל ושותה ממה שאמו אוכלת ושותה. תחילת הנפש החיונית היא רק כשנולד, ותחילת כניסת הנפש האלוקית היא בשעת ה[[מילה]]{{הערה|1=[http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14935&st=&pgnum=53 הרבי, ליקוטי שיחות פרשת לך לך חלק י']}}.