אדם (תואר): הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''אדם''' הוא תואר בקבלה ובחסידות לאדם שכלתני (רציונליסט), היינו שה[[חכמה]] וה[[שכל]] הם עיקר ענינו, וכל פעולותיו מונחות ומונעות רק על פי השכל וההגיון הקר, הוא אחד מהארבעה השמות שנקרא בהם - [[מין המדבר]]; אדם, איש, גבר, אנוש. אדם הוא הסוג הנעלה והגבוהה מביניהם.
'''אדם''' הוא תואר בקבלה ובחסידות לאדם שכלתני (רציונליסט), היינו שה[[חכמה]] וה[[שכל]] הם עיקר ענינו, וכל פעולותיו מונחות ומונעות רק על פי השכל וההגיון הקר, הוא אחד מהארבעה השמות שנקרא בהם - [[מין המדבר]]; אדם, איש, גבר, אנוש. אדם הוא הסוג הנעלה והגבוהה מביניהם{{הערה|היום יום ד' אלול. זוהר חלק ג' מח, א.}}.


ה[[שכל]] הוא עולם קר ומיושב, בניגוד להתפעלות ה[[מידות]] שהן עולם רותח ומבוהל. ולכן אדם הוא זה שאצלו השכל הקר והמיושב שולט ומורה הדרך בחייו. ואז גם המידות שבו נעשות מתונות ומשמשות כשאיפה חיובית בחיי האדם המונחה על פי שכלו.
ה[[שכל]] הוא עולם קר ומיושב, בניגוד להתפעלות ה[[מידות]] שהן עולם רותח ומבוהל. ולכן אדם הוא זה שאצלו השכל הקר והמיושב שולט ומורה הדרך בחייו. ואז גם המידות שבו נעשות מתונות ומשמשות כשאיפה חיובית בחיי האדם המונחה על פי שכלו.


{{אדם}}
{{אדם}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:נפש]]
[[קטגוריה:נפש]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]
[[קטגוריה:בני ישראל]]
[[קטגוריה:בני ישראל]]

גרסה מ־20:44, 18 בפברואר 2023

אדם הוא תואר בקבלה ובחסידות לאדם שכלתני (רציונליסט), היינו שהחכמה והשכל הם עיקר ענינו, וכל פעולותיו מונחות ומונעות רק על פי השכל וההגיון הקר, הוא אחד מהארבעה השמות שנקרא בהם - מין המדבר; אדם, איש, גבר, אנוש. אדם הוא הסוג הנעלה והגבוהה מביניהם[1].

השכל הוא עולם קר ומיושב, בניגוד להתפעלות המידות שהן עולם רותח ומבוהל. ולכן אדם הוא זה שאצלו השכל הקר והמיושב שולט ומורה הדרך בחייו. ואז גם המידות שבו נעשות מתונות ומשמשות כשאיפה חיובית בחיי האדם המונחה על פי שכלו.

הערות שוליים

  1. היום יום ד' אלול. זוהר חלק ג' מח, א.