אדם (אצילות): הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(תיקון כתיב קל)
שורה 4: שורה 4:
בנוסף לכך שציור ה[[ספירות]] בכלל הוא [[אדם (עולם)|"כמראה אדם"]], באצילות ישנן ב' סיבות מיוחדות שלכן נקרא בתואר אדם:
בנוסף לכך שציור ה[[ספירות]] בכלל הוא [[אדם (עולם)|"כמראה אדם"]], באצילות ישנן ב' סיבות מיוחדות שלכן נקרא בתואר אדם:


'''א'''. כי אדם מלשון אדמה לעליון, שהוא ענין האצילות מלשון "ויאצל מן הרוח", כלומר, שכמו שכשנר מדליק נר אחר האש היא אותה אש, כך הנאצל ([[עולם האצילות]]) דומה למאציל ([[כתר]]).
'''א'''. כי אדם מלשון אדמה לעליון, שהוא ענין האצילות מלשון "ויאצל מן הרוח", כלומר, שכמו כשנר מדליק נר אחר האש היא אותה אש, כך הנאצל ([[עולם האצילות]]) דומה למאציל ([[כתר]]).


כי בחינת אצילות הוא המשכת וגילוי בחינת האור שהיה בהעלם שלמעלה מ[[עולם האצילות]] - לתוך ה[[כלים]] שבעולם האצילות, ואין אור זה בבחינת מהות אחרת - בריאה חדשה בדרך [[יש מאין]].
כי בחינת אצילות הוא המשכת וגילוי בחינת האור שהיה בהעלם שלמעלה מ[[עולם האצילות]] - לתוך ה[[כלים]] שבעולם האצילות, ואין אור זה בבחינת מהות אחרת - בריאה חדשה בדרך [[יש מאין]].

גרסה מ־01:02, 27 באוקטובר 2021

מתקיים דיון בו מוצע לאחד ערך זה עם הערך אדם העליון.
אם אין התנגדויות, ניתן לאחד את הערכים שבוע לאחר הצבת התבנית.

אדם - כינוי מיוחד לעולם האצילות - אדם העליון.

בנוסף לכך שציור הספירות בכלל הוא "כמראה אדם", באצילות ישנן ב' סיבות מיוחדות שלכן נקרא בתואר אדם:

א. כי אדם מלשון אדמה לעליון, שהוא ענין האצילות מלשון "ויאצל מן הרוח", כלומר, שכמו כשנר מדליק נר אחר האש היא אותה אש, כך הנאצל (עולם האצילות) דומה למאציל (כתר).

כי בחינת אצילות הוא המשכת וגילוי בחינת האור שהיה בהעלם שלמעלה מעולם האצילות - לתוך הכלים שבעולם האצילות, ואין אור זה בבחינת מהות אחרת - בריאה חדשה בדרך יש מאין. וכמו האצלת סמכויות של המלך לשריו, שהן סמכויות המלך עצמו כפי שהן מתגלות ומופעלות על ידי השרים.

ב. כי אדם בגימטריא מ"ה, שהוא השם משמות הקודש המאיר באצילות, שיש בו שני פירושים:

א. מה - אין ואפס, בלי מהות דבר-מה.

ב. מהות - מציאות מהותית (רק שהוא בטל).

וכך הן הספירות באצילות - מהות דבר, אבל בבחינת ביטול בתכלית, ולכן הספירות בעולם האצילות מתכללות זו בזו - עולם התיקון, ולא כמו בעולם התוהו שאינן מתכללות.

(חלק מהחומר בערך נלקח מהספר "ערכים בחסידות")