פורטל:תורת החסידות: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 39: שורה 39:
{{פורטל:תרת החסידות/מסגרת מעוצבת תחתונה}}
{{פורטל:תרת החסידות/מסגרת מעוצבת תחתונה}}
{{פורטל:תורת החסידות/מסגרת מעוצבת עליונה|<big>תמונה נבחרת</big>|}}
{{פורטל:תורת החסידות/מסגרת מעוצבת עליונה|<big>תמונה נבחרת</big>|}}
{{פורטל:תורת החסידות/תמונה נבחרת}}
{{פורטל:תרת החסידות/מסגרת מעוצבת תחתונה}}
{{פורטל:תרת החסידות/מסגרת מעוצבת תחתונה}}
{| class="toccolours" style="clear: both; width: 100%;" align="center"
{| class="toccolours" style="clear: both; width: 100%;" align="center"

גרסה מ־16:58, 8 בספטמבר 2020

פורטל תורת החסידות
פורטל:תורת החסידות
פורטל:תורת החסידות
תורת החסידות היא שיטה בעבודת ה' שהתיסדה ע"י הבעל שם טוב והמשיכה כחסידות הכללית עד שהתקבלה באופן פנימי על ידי תורת החסידות של רבותינו נשיאנו - נשיאי חב"ד. ענינה של תורת החסידות הוא הארה חדשה של אלוקות, המאירה באור חדש את כל רבדיה (פרד"ס) של התורה; למן הענינים העמוקים ביותר של חלקי הסוד שבתורה, ועד העניינים השייכים לפשטי התורה ולמצוותיה המעשיות.

אחד מיסודותיה של תורת החסידות הוא אהבת ישראל וההכרה כי בכל יהודי קיימת נפש אלוקית המאוחדת עם הקב"ה. בגלל קשר זה יש לכל יהודי האפשרות להגיע לדרגות הגבוהות ביותר של עבודת ה'. כמו-כן מהווה תורת החסידות ההכנה לביאת המשיח, כנודע מתשובת המשיח לשאלת הבעל שם טוב, "אימתי קאתי מר? - "לכשיפוצו מעיינותיך החוצה".

ספר התניא הוא בחינת התורה שבכתב של תורת החסידות, ושאר ספרי החסידות של רבותינו נשיאנו הם התורה שבעל פה.

עולם האצילות*עולם הברודים*עולם הכסא*עולם העשיה הגשמי*עולם התוהו*אדם קדמון*היכלות*עילה ועלול*עלמא דאתכסיא*עקודים נקודים ברודיםלרשימה המלאהפורטל:תרת החסידות/מסגרת מעוצבת תחתונה

נפש האלוקית|קיסטא דחיותא|רשע|לבושים|זרע אדם|אני|בעלי תורה|מוחין|חלל השמאלי|גן עדןלרשימה המלאהפורטל:תרת החסידות/מסגרת מעוצבת תחתונה

א"ל|שם ב"ן|אלופו של עולם|ה' עילאה|י"ה|מלך מלכי המלכים|עצמות ומהות|קדמון|אדון|שם ס"גלרשימה המלאהפורטל:תרת החסידות/מסגרת מעוצבת תחתונה

מבואר כי הקב"ה עצמו נעלה מכל שם, שהוא פשוט בתכלית הפשיטות. אלא שכאשר מתגלה הקב"ה במידה מסויימת, אזי נקרא הוא בשם זה. כאשר מתפללים אומרים את שמותיו של הקב"ה ואף שמתפללים אליו ולא למידותיו, היינו, שעל ידי אמירת שמותיו אנו מתכוונים אליו, הכוונה היא לאור שמחיה את הכלי של הספירה שהוא למעלה גם מהאור שמתלבש באותה הספירה.

פורטל:תרת החסידות/מסגרת מעוצבת תחתונה

תרשים עשר הספירות שבהם מתגלה הנפש האלוקית


פורטל:תרת החסידות/מסגרת מעוצבת תחתונה

קטגוריות נוספות

ערכים בחסידות: חסידות הכלליתמבצעי ותקנות הרבימושגים כללייםסוגי ניגוניםעבודת ה'ערכים במבט החסידותהפצת מעיינות החסידות

ערכים בלימוד החסידות: ספירותמלאכיםשמות ה'מצוותספר יצירהפתח אליהוקליפותתורהביטויים מספר הזוהראותיותאורות וכליםנפשעולמותצמצום

פורטל נשיאי חב"ד פורטל גאולה ומשיח פורטל בית רבי פורטל תורת החסידות פורטל ימי חב"ד פורטל אישי חב"ד פורטל ניגוני חב"ד פורטל ספרות חב"ד פורטל תורת הנגלה