רצוא ושוב: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(עריכה כללית)
שורה 1: שורה 1:
{{מלאכים}}'''רצוא ושוב''' הוא תנועה יסודית בעבודתם של ה[[מלאכים]] ושל ה[[נשמות]]. ענין הרצוא בכללו הוא עבודה בבחינה של יציאה מן ה[[כלים]], בעליה מלמטה למעלה, וענין השוב בכללו הוא העבודה בשיבה אל ה[[כלים]] בהמשכה מלמעלה למטה. כל עבודה שהיא באופן של תיקון כוללת את שני בחינות אלו.
{{מלאכים}}'''רצוא ושוב''' הם שתי תנועות יסודיות בעבודתם של ה[[מלאכים]] ב[[עולמות העליונים]] (על [[חיות הקודש]] ב[[מרכבה]] נאמר כי היו "רצוא ושוב כמראה הבזק") ושל ה[[נשמה|נשמות]] ב[[עולם הזה]]. מקורו של ענין רצוא ושוב הוא בבחינת [[מטי ולא מטי]].


==ענינו==
==רצוא==
רצוא ושוב הם שני תנועות יסודיות של עבודה. ענין הרצוא בכללו הוא היציאה מן הכלים, בעליה מלמטה למעלה. והוא בבחינת [[אהבה]] ברשפי אש בתגבורת, לצאת מן הגוף וליפרד מן הפתילה, והוא בבחינת [[אהבה רבה]] שאין כלי הלב מכיל אותה. ענין השוב בכללו הוא המשכה של אורות בכלים, בהמשכה של מלמעלה למטה.
ה'רצוא' בכללו הוא עבודה בבחינה של יציאה מן ה[[כלים]], בעליה מלמטה למעלה והוא בבחינת [[אהבה]] ברשפי [[אש]] בתגבורת, לצאת מן ה[[גוף]] וליפרד מן הפתילה, והוא בבחינת [[אהבה רבה]] שאין [[כלי]] ה[[לב]] מכיל אותה.  
==שוב==


מקורו של ענין רצוא ושוב הוא בבחינת [[מטי ולא מטי]].
ה'שוב' בכללו הוא העבודה שבאה אחרי ה'רצוא' ותפקידה להשיב אל ה[[כלים]] בהמשכה מלמעלה למטה את ה'רצוא'. כל עבודה שהיא באופן של [[תיקון]] כוללת את שני בחינות אלו.
 
==בעבודת המלאכים==
על [[חיות הקודש]] ב[[מרכבה]] נאמר כי היו "רצוא ושוב כמראה הבזק".


==בעולמות==
==בעולמות==
בעולם התוהו היו הספירות בבחינת רצוא בלא שוב, ומשום כך הייתה שם [[שבירת הכלים]]. [[עולם התיקון]] הוא בבחינת שוב, "לשבת יצרה", שהוא המשכה של [[אורות]] ב[[כלים]].
בעולם ה[[תוהו]] היו ה[[ספירות]] בבחינת רצוא בלא שוב, ומשום כך הייתה שם [[שבירת הכלים]]. [[עולם התיקון]] הוא בבחינת שוב, "לשבת יצרה", שהוא המשכה של [[אורות]] ב[[כלים]].


ה[[לב]] מחיה את כל הגוף בבחינת רצוא ושוב, שדם הנפש נסגר בתוכו, ואחר כך נפתח, ועל ידי כך מחיה כל הגוף. וכן ענין חיות כל העולמות הוא על ידי בחינת רצוא ושוב.
ה[[לב]] מחיה את כל ה[[גוף]] בבחינת רצוא ושוב, ש[[דם]] ה[[נפש]] נסגר בתוכו, ואחר כך נפתח, ועל ידי כך מחיה כל הגוף. וכן ענין [[חיות]] כל העולמות הוא על ידי בחינת רצוא ושוב.


[[קטגוריה:עבודת ה']]
[[קטגוריה:עבודת ה']]
[[קטגוריה:מלאכים]]
[[קטגוריה:מלאכים]]

גרסה מ־16:20, 6 בדצמבר 2009

מלאכים
סוגי מלאכים
אופנים · חיות הקודש · שרפים
מושגים שונים
מטי ולא מטי · רצוא ושוב · קדוש קדוש קדוש · ברוך כבוד ה' ממקומו · קדוש וברוך

רצוא ושוב הם שתי תנועות יסודיות בעבודתם של המלאכים בעולמות העליונים (על חיות הקודש במרכבה נאמר כי היו "רצוא ושוב כמראה הבזק") ושל הנשמות בעולם הזה. מקורו של ענין רצוא ושוב הוא בבחינת מטי ולא מטי.

רצוא

ה'רצוא' בכללו הוא עבודה בבחינה של יציאה מן הכלים, בעליה מלמטה למעלה והוא בבחינת אהבה ברשפי אש בתגבורת, לצאת מן הגוף וליפרד מן הפתילה, והוא בבחינת אהבה רבה שאין כלי הלב מכיל אותה.

שוב

ה'שוב' בכללו הוא העבודה שבאה אחרי ה'רצוא' ותפקידה להשיב אל הכלים בהמשכה מלמעלה למטה את ה'רצוא'. כל עבודה שהיא באופן של תיקון כוללת את שני בחינות אלו.

בעולמות

בעולם התוהו היו הספירות בבחינת רצוא בלא שוב, ומשום כך הייתה שם שבירת הכלים. עולם התיקון הוא בבחינת שוב, "לשבת יצרה", שהוא המשכה של אורות בכלים.

הלב מחיה את כל הגוף בבחינת רצוא ושוב, שדם הנפש נסגר בתוכו, ואחר כך נפתח, ועל ידי כך מחיה כל הגוף. וכן ענין חיות כל העולמות הוא על ידי בחינת רצוא ושוב.