אברהם גרשון מקיטוב (גיס הבעל שם טוב): הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
רבי '''אברהם גרשון מקיטוב''', גיסו של [[הבעל שם טוב]].
רבי '''אברהם גרשון מקיטוב''', גיסו של [[הבעל שם טוב]].


ר' אברהם גרשון מקיטוב ישב בצעירותו בברודי, לשם הלך עוד בגיל צעיר כדי ללמוד [[תורה]], והיה מחכמי [[הקלויז בברוד]], אביו רבי אפריים גר בקיטוב ושם נולד ר' גרשון. ר' גרשון היה גאון עצום בנגלה ובנסתר, היה בחיר הלמדנים ה[[ליטאים]] בברודי.  
ר' אברהם גרשון מקיטוב ישב בצעירותו בברודי, לשם הלך עוד בגיל צעיר כדי ללמוד [[תורה]], והיה מחכמי [[הקלויז בברוד]], אביו רבי אפרים גר בקיטוב ושם נולד ר' גרשון. ר' גרשון היה גאון עצום בנגלה ובנסתר, היה בחיר הלמדנים ה[[ליטאים]] בברודי.  


ר' גרשון התנגד בתחילה לבעש"ט, ואף רצה לבטל את השידוך בינו לבין אחותו, לאחר פטירתו של ר' אפרים בפתאומיות במהלך השידוך. אבל אחר כך דבק בו ובדרכיו, הפך לתלמידו המובהק, ואף עבר לביתו ב[[מזי'בוז']] ושימש מורה ומחנך לבן הבעל שם טוב ר' [[צבי (בן הבעל שם טוב)|צבי]].  
ר' גרשון התנגד בתחילה לבעש"ט, ואף רצה לבטל את השידוך בינו לבין אחותו, לאחר פטירתו של ר' אפרים בפתאומיות במהלך השידוך. אבל אחר כך דבק בו ובדרכיו, הפך לתלמידו המובהק, ואף עבר לביתו ב[[מזי'בוז']] ושימש מורה ומחנך לבן הבעל שם טוב ר' [[צבי (בן הבעל שם טוב)|צבי]].  
שורה 12: שורה 12:
ה[[בעל שם טוב]] עמד בקשר מכתבים הדוק עם גיסו, ורובם של האגרות לא הגיעו לידינו.
ה[[בעל שם טוב]] עמד בקשר מכתבים הדוק עם גיסו, ורובם של האגרות לא הגיעו לידינו.


מבין האגרות, האיגרת שזכה לפרסום הגדול ביותר נכתבה בשנת [[תק"ז]], והיא עוסקת בפגישה בין הבעל שם טוב לנשמתו של מלך המשיח, שהתרחשה ב[[ראש השנה]] של שנת [[תק"ז]].
מבין האגרות, האיגרת שזכה לפרסום הגדול ביותר נכתבה בשנת [[תק"ז]], והיא עוסקת בפגישה בין הבעל שם טוב לנשמתו של מלך המשיח, שהתרחשה ב[[ראש השנה]] של אותה שנה.


{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=ב[[ראש השנה]] שנת תק"ז עשיתי השבעת עליית ה[[נשמה]] כידוע לך, וראיתי דברים נפלאים במראה מה שלא ראיתי עד הנה מיום עמדי על דעתי.. ועליתי מדריגה אחר מדריגה, עד שנכנסתי להיכל משיח ששם לומד משיח תורה עם כל התנאים והצדיקים.. ושאלתי את פי משיח, אימת אתי מר? והשיב לי, בזאת תדע, בעת שיתפרסם למודך ויתגלה בעולם ויפוצו מעיינותיך חוצה מה שלמדתי אותך והשגת, ויוכלו גם המה לעשות יחודים ועליות כמוך, ואז יכלו כל הקליפות ויהיה עת רצון וישועה|מקור=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/bsht/kst/1/1 נדפסה ב'כתר שם טוב' בתחילתו]}}.
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=ב[[ראש השנה]] שנת תק"ז עשיתי השבעת עליית ה[[נשמה]] כידוע לך, וראיתי דברים נפלאים במראה מה שלא ראיתי עד הנה מיום עמדי על דעתי.. ועליתי מדריגה אחר מדריגה, עד שנכנסתי להיכל משיח ששם לומד משיח תורה עם כל התנאים והצדיקים.. ושאלתי את פי משיח, אימת אתי מר? והשיב לי, בזאת תדע, בעת שיתפרסם למודך ויתגלה בעולם ויפוצו מעיינותיך חוצה מה שלמדתי אותך והשגת, ויוכלו גם המה לעשות יחודים ועליות כמוך, ואז יכלו כל הקליפות ויהיה עת רצון וישועה|מקור=[https://chabadlibrary.org/books/bsht/kst/1/1.htm נדפסה ב'כתר שם טוב' בתחילתו{{הערה|על פי המקור בספר בן פורת יוסף}}]}}.


המשפט הידוע ביותר מתוך המכתב הוא המשפט {{ציטוטון|לכשיפוצו מעיינותיך חוצה}}, שהפך לסיסמת הדגל של [[הפצת המעיינות]], ולאחד מהנושאים המרכזיים בהם עוסקים חסידי חב"ד, מתוך מטרה להפיץ את מעיינות תורתו של [[תורת החסידות]] שייסד הבעל שם טוב, ובכך לזרז את בואו של [[מלך המשיח]].
המשפט הידוע ביותר מתוך המכתב הוא המשפט {{ציטוטון|לכשיפוצו מעיינותיך חוצה}}, שהפך לסיסמת הדגל של [[הפצת המעיינות]], ולאחד מהנושאים המרכזיים בהם עוסקים חסידי חב"ד, מתוך מטרה להפיץ את מעיינות תורת החסידות שייסד הבעל שם טוב, ובכך לזרז את בואו של [[מלך המשיח]].


[[קטגוריה:משפחת הבעל שם טוב]]
[[קטגוריה:משפחת הבעל שם טוב]]
[[קטגוריה:תלמידי הבעל שם טוב]]
[[קטגוריה:תלמידי הבעל שם טוב]]
2,369

עריכות