השכמת הבוקר: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''השכמת הבוקר''': טוב להרגיל עצמו לומר מיד שניעור נוסח זה: מודה אני וכו'.
'''השכמת הבוקר''':  
 
== אמירת מודה אני ==
 
טוב להרגיל עצמו לומר מיד שניעור נוסח זה: מודה אני וכו'.


כשאומרים מודה אני צריכים להניח יד אל יד ולהרכין את הראש.
כשאומרים מודה אני צריכים להניח יד אל יד ולהרכין את הראש.
סדר היום מתחיל ב"מודה אני" ואת זה אומרים קודם נטילת ידים, אפילו בידים טמאות, כיון שכל הטומאות בעולם אינן מטמאות את ה"מודה אני" של יהודי. הוא יכול להיות חסר בזה או בזה, אבל ה"מודה אני" נשאר שלם.<REF> היום יום י"א שבט.</REF>
== נטילת ידים שחרית ==


אין להזכיר את השם ולא ללמוד וכן שלא ליגע במלבושיו וכן שלא לילך ד' אמות בעוד שרוח הטומאה שורה על הידים קודם נטילת ידים של שחרית.  
אין להזכיר את השם ולא ללמוד וכן שלא ליגע במלבושיו וכן שלא לילך ד' אמות בעוד שרוח הטומאה שורה על הידים קודם נטילת ידים של שחרית.  
שורה 8: שורה 16:


כ"ק [[אדמו"ר הרש"ב]] אמר: קודם רחיצת הפה שחרית אין לברך ברכות השחר, מלבד בימי התענית.
כ"ק [[אדמו"ר הרש"ב]] אמר: קודם רחיצת הפה שחרית אין לברך ברכות השחר, מלבד בימי התענית.
 
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:מנהגי חב"ד]]
[[קטגוריה:מנהגי חב"ד]]

גרסה מ־06:53, 9 במרץ 2010

השכמת הבוקר:

אמירת מודה אני

טוב להרגיל עצמו לומר מיד שניעור נוסח זה: מודה אני וכו'.

כשאומרים מודה אני צריכים להניח יד אל יד ולהרכין את הראש.

סדר היום מתחיל ב"מודה אני" ואת זה אומרים קודם נטילת ידים, אפילו בידים טמאות, כיון שכל הטומאות בעולם אינן מטמאות את ה"מודה אני" של יהודי. הוא יכול להיות חסר בזה או בזה, אבל ה"מודה אני" נשאר שלם.[1]

נטילת ידים שחרית

אין להזכיר את השם ולא ללמוד וכן שלא ליגע במלבושיו וכן שלא לילך ד' אמות בעוד שרוח הטומאה שורה על הידים קודם נטילת ידים של שחרית.

נטילת ידים צריך להיזהר אפילו לעכב שיהיו מים הכשרים לנטילת ידים לסעודה. ושיבואו על ידיו מכל כלי ומכח אדם, וצריך ליטול כל פרק כל היד עד חבורו לקנה הזרוע.

כ"ק אדמו"ר הרש"ב אמר: קודם רחיצת הפה שחרית אין לברך ברכות השחר, מלבד בימי התענית.

הערות שוליים

  1. היום יום י"א שבט.