שיחה:אגרת הגאולה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:
::::כבר כתבתי איזה פעמים, שאני חלש בעריכה במיוחד בסגנון של חבדפדיא, אבל עצם הערך על האגרת המרכזית בחיי החסידות בכלל, וחב"ד בפרט, ראוי לערך מקיף, [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]], 15:09, כ"ג בסיוון, ה'תש"ף 15:09, 15 ביוני 2020 (IST)
::::כבר כתבתי איזה פעמים, שאני חלש בעריכה במיוחד בסגנון של חבדפדיא, אבל עצם הערך על האגרת המרכזית בחיי החסידות בכלל, וחב"ד בפרט, ראוי לערך מקיף, [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]], 15:09, כ"ג בסיוון, ה'תש"ף 15:09, 15 ביוני 2020 (IST)
:::::גם [[פרקי אבות פרק א משנה יז]] זאת משנה שכל השיחות של הרבי מיוסדות עליה - "המעשה הוא העיקר". ובכל זאת לא צריכים ערך על המשנה בפ"ע, אלא על [[מעשה]]. וכן בנדו"ד - אגרת הגאולה לא דורשת ערך בפ"ע, אלא בערך [[הפצת המעיינות חוצה]]. (ובכל אופן בסגנון הנוכחי אין שייך להשאיר).  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 15:29, כ"ג בסיוון ה'תש"ף
:::::גם [[פרקי אבות פרק א משנה יז]] זאת משנה שכל השיחות של הרבי מיוסדות עליה - "המעשה הוא העיקר". ובכל זאת לא צריכים ערך על המשנה בפ"ע, אלא על [[מעשה]]. וכן בנדו"ד - אגרת הגאולה לא דורשת ערך בפ"ע, אלא בערך [[הפצת המעיינות חוצה]]. (ובכל אופן בסגנון הנוכחי אין שייך להשאיר).  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 15:29, כ"ג בסיוון ה'תש"ף
::::::כנראה שלא קראת את הערך, ולא הבנת את הסיפור שבו, '''ועם אנשים שמתעקשים לא לשמוע, אין מה להשמיע,''' עכ"פ אני מקווה שאתה לא דן יחידי ובין מפעלי המערכת יהיו כמה שיבנו מה אני כותב, '''ראשית''', אם היית יודע את דרך העברת מסורת החסידות, היית יודע שבעיני כתב של הבעש"ט, יש לנו מעט שבמעט אגרות עם תוכן עצום כזה מהבעש"ט (כולל הגניזה החרסונית ששם הדברים לא מסומכים כל כך כמו שמבאר הרבי) בכלל אני מסופק אם בכלל יש תורה מהבעש"ט מוסמכמת באורך כזה, ולא רק זה נשמרת בכמה מסורות שונות, מיקום האגרת הזאת לדוגמא לא פחות חשוב מבחי' חסידות בכלל וחב"ד בפרט, למשל כהמ"המגילות הגנוזות" שהתגלו במערכות קומרן, וכמו '''שאולי''' תבין שמגילות אלו, אין להם מקום בתוך פסקה בערך תנ"ך, אלא הם מציאות לעצמו, שיש מגילות של תנ"ך, שנשמרו אלפיים שנה וכל הדיוקים בהם וכו', כ"ש כאן, יש לאגרת היחידה מסוגה של הבעש"ט מציאות לעצמה, וראוי'ה לערך ואיזכור, לא פחות מכל ספר חב"די או חסידי בכלל, ובעצם זה אגרת גנובה אם מבין מה כתוב בערך, '''דבר שני''', זאת אגרת, שעלי'ה מיוסדת כל דרך חב"ד, ואני משער שהסיבה שאתה לא מבין את חשיבות הערך, כי אתה פשוט לא ידעת על האגרת הזאת, כמו רוב תלמידי ישיבות חב"ד, או את המקיום שלה בתולדות ימי החסידים והחסידות. ואני עשיתי בדיקה כמה אנשים יודעים בכלל שהמקור של "יפוצו מעיינתך חוצה", זה האגרת הזאת, (זה פסוק במשלי, אבל לא מצטטים זאת בחב"ד ממשלי..) '''דבר שלישי''', אם היית יודע את הערך של המשנה "המעשה הוא העיקר", ואת המחלוקת בתוך "חוקרי החסידות" על מהות החסידות, האם העיקר זה "המעשה הוא העיקר", או שרחמנא ליבא בעי, ואת כל הדין ודברים החרפים שיש מהרבי נגד ד"ר העשל ועוד כיוצ"ב, שניסו להסיט את דרך החסידות מדרך "המעשה הוא העיקר", וכו', היית יודע שצריך לעשות על זה ערך מרכזי, הרבה יותר מהרבה ערכים שונים ומשונים בעניני חסידות שנמצאים ברוב באתר, ואף אחד לא נלחם נגד שיטת חב"ד בהם, והרבי לא הוצרך לדבר עליהם כל כך הרבה, לשלול השיטות אותם, שבעצם זה אבי הדרך של קארליבך ועוד, שהעיקר החסידות זה הרגש וכו', ו"המעשה הוא לא העיקר" (להבדיל יש בראשי החסידות גם מקור לדברים כאלו, אבל כעת אני לא כותב הערב על זה...). '''נסיים בזה''', שבאמת צריך לערוך הערך אבל לא מתוך מגמה למחוק אותו, אלא להבין מה המהות של הערך ולהבין את עומקו דבר שהוקדש לו ריבוי מחקרים אקדמיים וחסידים, ויש להבין את המאמרים המחקרים שעסקו בו, עד היום שנכתבו על ידי פרופסור שלא מהשורות החסידות, וע"י חוקרי חסידות כמו מנדשיין ועוד, (ולהעיר שמקור כזה לדרך חב"ד של הפצה החסידות בתור עיקר בדרך הבעש"ט, ממקור שאין לו עוררים לא קיים), '''והמעשה הוא העיקר''' [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]], 18:58, כ"ג בסיוון, ה'תש"ף 18:58, 15 ביוני 2020 (IST)
::::::כנראה שלא קראת את הערך, ולא הבנת את הסיפור והמהות שבו, '''ועם אנשים שמתעקשים לא לשמוע, אין מה להשמיע,''' עכ"פ אני מקווה שאתה לא דן יחידי ובין מפעלי המערכת יהיו כמה שיבנו מה אני כותב, '''ראשית''', אם היית יודע את דרך העברת מסורת החסידות, היית יודע שבעיני כתב של הבעש"ט, יש לנו מעט שבמעט אגרות עם תוכן עצום כזה מהבעש"ט (כולל הגניזה החרסונית ששם הדברים לא מסומכים כל כך כמו שמבאר הרבי) בכלל אני מסופק אם בכלל יש תורה מהבעש"ט מוסמכמת באורך כזה, ולא רק זה שנשמרה בכלל, נשמרת בכמה מסורות שונות, מיקום האגרת הזאת לדוגמא לא פחות חשוב מבחי' חסידות בכלל וחב"ד בפרט, למשל כהמ"המגילות הגנוזות" שהתגלו במערות קומרן, וכמו '''שאולי''' תבין שמגילות אלו, אין להם מקום בתוך פסקה בערך תנ"ך, אלא הם מציאות לעצמו, שיש מגילות של תנ"ך, שנשמרו אלפיים שנה וכל הדיוקים בהם וכו', כ"ש כאן, יש לאגרת היחידה מסוגה של הבעש"ט מציאות לעצמה, וראוי'ה לערך ואיזכור, '''לא פחות מכל ספר חב"די או חסידי בכלל''', ובעצם זה אגרת גנובה אם אתה מבין מה כתוב בערך, '''דבר שני''', זאת אגרת, שעלי'ה מיוסדת כל דרך חב"ד, ואני משער שהסיבה שאתה לא מבין את חשיבות הערך, כי אתה פשוט לא ידעת על האגרת הזאת, כמו רוב תלמידי ישיבות חב"ד, או את המיקום שלה בתולדות ימי החסידים והחסידות. אני עשיתי בדיקה כמה אנשים יודעים בכלל שהמקור של "יפוצו מעיינתך חוצה", זה האגרת הזאת, (זה פסוק במשלי, אבל לא מצטטים זאת בחב"ד ממשלי...) '''דבר שלישי''', אם היית יודע את הערך של המשנה "המעשה הוא העיקר", ואת המחלוקת בתוך "חוקרי החסידות" על מהות החסידות, האם העיקר זה "המעשה הוא העיקר", או ש"רחמנא ליבא בעי", ואת כל הדין ודברים החרפים שיש מהרבי נגד ד"ר העשל ועוד כיוצ"ב, שניסו להסיט את דרך החסידות מדרך "המעשה הוא העיקר", וכו', היית יודע שצריך לעשות על זה ערך מרכזי, הרבה יותר מהרבה ערכים שונים ומשונים בעניני חסידות שנמצאים ברוב באתר, ואף אחד לא נלחם נגד שיטת חב"ד בהם, והרבי לא הוצרך לדבר ולכתוב עליהם כל כך הרבה, לשלול אותם השיטות, שבעצם זה אבי הדרך של קארליבך ועוד, שהעיקר החסידות זה הרגש וכו', ולא "המעשה הוא לא העיקר" (להבדיל יש בראשי החסידות גם מקור לדברים כאלו, אבל כעת אני לא כותב הערב על זה..., אבל זה מהות פרק ד' וה' בתניא ועוד בכמה מקומות בתניא, שאדהמ"ז בא לשלול כמו בסוף פרק מ', ועוד). '''נסיים בזה''', שבאמת צריך '''לערוך הערך''' אבל לא מתוך מגמה למחוק אותו, אלא להבין מה קרה, והמהות של הערך ולהבין את עומקו דבר שהוקדש לו ריבוי מחקרים אקדמיים וחסידים, ויש להבין את המאמרים המחקרים שעסקו בו, עד היום שנכתבו על ידי פרופסור שלא מהשורות החסידות, וע"י חוקרי חסידות כמו מנדשיין ועוד, (ולהעיר שמקור כזה לדרך חב"ד של הפצה החסידות בתור עיקר בדרך הבעש"ט, ממקור שאין לו עוררים לא קיים, ובשנים הראשונות הרבי הי' צריך להחדיר את הבסיס לדרך חב"ד מציין אגרת זאת רבות), '''והמעשה הוא העיקר''' [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]], 18:58, כ"ג בסיוון, ה'תש"ף 18:58, 15 ביוני 2020 (IST)

גרסה מ־20:05, 15 ביוני 2020

איני רואה חשיבות לנושא הערך, וגם לו יצוייר שהיתה, לא במצבו הנוכחי המביש. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 12:26, כ"ט בניסן ה'תש"ף

אולי כדאי להעביר לדף השיחה, לא? ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • ל' בניסן ה'תש"ף • 19:48, 24 באפריל 2020 (IST)
אני ממש לא מבין את הספק בחשיבות הערך, זאת אגרת שכל הדרך של הפצת מעיינות חב"ד מיוסדת עליו, מהדברים הכי יסודיים שיש בימי דברי החסידות. א' מחב"ד - שיחה, 06:59, כ"ג בסיוון, ה'תש"ף 06:59, 15 ביוני 2020 (IST)
מתייג את קרייזי אבאוט משיח. נראה לי שאם הערך היה מותאם לחב"דפדיה הוא לא היה שם את התבנית אבל צורת וסגנון הערך באמת דורשים את זה ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 10:32 • כ"ג בסיוון ה'תש"ף
כבר כתבתי איזה פעמים, שאני חלש בעריכה במיוחד בסגנון של חבדפדיא, אבל עצם הערך על האגרת המרכזית בחיי החסידות בכלל, וחב"ד בפרט, ראוי לערך מקיף, א' מחב"ד - שיחה, 15:09, כ"ג בסיוון, ה'תש"ף 15:09, 15 ביוני 2020 (IST)
גם פרקי אבות פרק א משנה יז זאת משנה שכל השיחות של הרבי מיוסדות עליה - "המעשה הוא העיקר". ובכל זאת לא צריכים ערך על המשנה בפ"ע, אלא על מעשה. וכן בנדו"ד - אגרת הגאולה לא דורשת ערך בפ"ע, אלא בערך הפצת המעיינות חוצה. (ובכל אופן בסגנון הנוכחי אין שייך להשאיר). -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 15:29, כ"ג בסיוון ה'תש"ף
כנראה שלא קראת את הערך, ולא הבנת את הסיפור והמהות שבו, ועם אנשים שמתעקשים לא לשמוע, אין מה להשמיע, עכ"פ אני מקווה שאתה לא דן יחידי ובין מפעלי המערכת יהיו כמה שיבנו מה אני כותב, ראשית, אם היית יודע את דרך העברת מסורת החסידות, היית יודע שבעיני כתב של הבעש"ט, יש לנו מעט שבמעט אגרות עם תוכן עצום כזה מהבעש"ט (כולל הגניזה החרסונית ששם הדברים לא מסומכים כל כך כמו שמבאר הרבי) בכלל אני מסופק אם בכלל יש תורה מהבעש"ט מוסמכמת באורך כזה, ולא רק זה שנשמרה בכלל, נשמרת בכמה מסורות שונות, מיקום האגרת הזאת לדוגמא לא פחות חשוב מבחי' חסידות בכלל וחב"ד בפרט, למשל כהמ"המגילות הגנוזות" שהתגלו במערות קומרן, וכמו שאולי תבין שמגילות אלו, אין להם מקום בתוך פסקה בערך תנ"ך, אלא הם מציאות לעצמו, שיש מגילות של תנ"ך, שנשמרו אלפיים שנה וכל הדיוקים בהם וכו', כ"ש כאן, יש לאגרת היחידה מסוגה של הבעש"ט מציאות לעצמה, וראוי'ה לערך ואיזכור, לא פחות מכל ספר חב"די או חסידי בכלל, ובעצם זה אגרת גנובה אם אתה מבין מה כתוב בערך, דבר שני, זאת אגרת, שעלי'ה מיוסדת כל דרך חב"ד, ואני משער שהסיבה שאתה לא מבין את חשיבות הערך, כי אתה פשוט לא ידעת על האגרת הזאת, כמו רוב תלמידי ישיבות חב"ד, או את המיקום שלה בתולדות ימי החסידים והחסידות. אני עשיתי בדיקה כמה אנשים יודעים בכלל שהמקור של "יפוצו מעיינתך חוצה", זה האגרת הזאת, (זה פסוק במשלי, אבל לא מצטטים זאת בחב"ד ממשלי...) דבר שלישי, אם היית יודע את הערך של המשנה "המעשה הוא העיקר", ואת המחלוקת בתוך "חוקרי החסידות" על מהות החסידות, האם העיקר זה "המעשה הוא העיקר", או ש"רחמנא ליבא בעי", ואת כל הדין ודברים החרפים שיש מהרבי נגד ד"ר העשל ועוד כיוצ"ב, שניסו להסיט את דרך החסידות מדרך "המעשה הוא העיקר", וכו', היית יודע שצריך לעשות על זה ערך מרכזי, הרבה יותר מהרבה ערכים שונים ומשונים בעניני חסידות שנמצאים ברוב באתר, ואף אחד לא נלחם נגד שיטת חב"ד בהם, והרבי לא הוצרך לדבר ולכתוב עליהם כל כך הרבה, לשלול אותם השיטות, שבעצם זה אבי הדרך של קארליבך ועוד, שהעיקר החסידות זה הרגש וכו', ולא "המעשה הוא לא העיקר" (להבדיל יש בראשי החסידות גם מקור לדברים כאלו, אבל כעת אני לא כותב הערב על זה..., אבל זה מהות פרק ד' וה' בתניא ועוד בכמה מקומות בתניא, שאדהמ"ז בא לשלול כמו בסוף פרק מ', ועוד). נסיים בזה, שבאמת צריך לערוך הערך אבל לא מתוך מגמה למחוק אותו, אלא להבין מה קרה, והמהות של הערך ולהבין את עומקו דבר שהוקדש לו ריבוי מחקרים אקדמיים וחסידים, ויש להבין את המאמרים המחקרים שעסקו בו, עד היום שנכתבו על ידי פרופסור שלא מהשורות החסידות, וע"י חוקרי חסידות כמו מנדשיין ועוד, (ולהעיר שמקור כזה לדרך חב"ד של הפצה החסידות בתור עיקר בדרך הבעש"ט, ממקור שאין לו עוררים לא קיים, ובשנים הראשונות הרבי הי' צריך להחדיר את הבסיס לדרך חב"ד מציין אגרת זאת רבות), והמעשה הוא העיקר א' מחב"ד - שיחה, 18:58, כ"ג בסיוון, ה'תש"ף 18:58, 15 ביוני 2020 (IST)