שיחה:דף היומי: הבדלים בין גרסאות בדף
טוביה בוריתן (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
טוביה בוריתן (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
||
שורה 18: | שורה 18: | ||
בברכה | בברכה | ||
[[מיוחד:תרומות/95.86.117.79|95.86.117.79]] 18:09, 31 בדצמבר 2019 (UTC) | [[מיוחד:תרומות/95.86.117.79|95.86.117.79]] 18:09, 31 בדצמבר 2019 (UTC) | ||
איננו צריכים להסתיר את דעת הרבי בנושא, אם כי צריכים להדגיש שגם ה"קפידא" לכאורה היא דווקא להצטרף לסדר הזה, ואם כי לימוד גמרא בכל יום הוא מנהג טוב לאנ"ש בעה"ב ג"כ וכפי שמובא כך בספר המנהגים. [[משתמש:טוביה בוריתן|טוביה בוריתן]] - [[שיחת משתמש:טוביה בוריתן|שיחה]], 18:15, כ"ט בניסן, ה'תש"ף 18:15, 23 באפריל 2020 (IST) |
גרסה מ־19:15, 23 באפריל 2020
חשוב לציין שהרבי ביקש לא לפרסם את השיחה הזאת אחרי אמירתה, כך שגם אם מכניסים ערך על זה - צריך לכל הפחות לעדכן את הפרט החשוב הזה.
ישנם חסידים שלומדים דף ליום, ונוהגים בדווקא להקדים או לאחר בדף אחד..
ערך מסולף ליצנות מתורה ומהרבי
ערך הזוי של אנשים ריקים ופוחזים ליצנות מהרבי ומכל מה שריח תורה נודף ממנו. אינני מדבר שכל זה שקר וכזב מסולף בדיוק כפי שהציונות סילפו את היהדות. תמהני כיצד מי שמכנה את עצמו חסיד של הרבי יכול לעשות מהרבי צחוק ולעג מה שלא העזו לעשות גדולי המתנגדים. מי שכתב את הערך הזה מבטיח לכם שאינו יודע דף גמרא אחת ללמוד, ומה שבטחוני שלא יינקה לא בעולם הזה ולא בעולם הבא. רק אדם שלא קרא ולא שנה ובטח ששנאתו לגמרא ותורה חזקה וכל חייו בלשון הרע ורכילות ווטצאפים, יכול להלביש את יצרו הרע והמתועב על הרבי ר"ל.
ענה על העניין יש שיחות מפורשות במשך שנים בזה, אגב גם סאטמר מחזיקים בזה ועוד, וידוע שהמונקאצ'ער היה כותב בהזמנה לחתונה בדף יומי כו"כ למניינם... וד"ל, הדיון הוא קיים , על אף הםערים שהורגלנו עליהם. טוביה בוריתן - שיחה, 18:12, כ"ט בניסן, ה'תש"ף 18:12, 23 באפריל 2020 (IST)
תוכן מאד סלקטיבי
ברשימתו של הר"ש ויינטראוב (שלצערי הקישור אליה נחסם על ידי חבדפדי"ה, נסו לשחק בקישור col.org.il/news/122352) מופיעים ציטוטים פחות סלקטיביים אודות תקנת הדף היומי, כולל התבטאות מאד חיובית של הרבי משיחת ש"פ ראה תשמ"ב בענין הדף היומי. איני יודע מי אחראי לערך הזה, אבל נראה לי שצריך יותר שיקול דעת לפני שמפרסמים במקום נגיש לכולם שכאילו הרבי הוא נגד לימוד הדף היומי. אגב, ראוי לציין שהיום בעולם נפוצה יותר תקנת הדף היומי מאשר תקנת לימוד הרמב"ם (ודוק בתוכן הערך על הטעם כביכול שהתקנה לא התקבלה). כמו כן, יש לציין שאחד הדברים שהרבי רצה בתקנת הרמב"ם (גם הקישור כאן נחסם על ידי חבדפדי"ה שיהיו בריאים וחזקים ושמחים, אפשר למצוא אותו בערך על תקנת הרמב"ם) הוא אחדות עם ישראל על ידי לימוד משותף בתורה, שזה מאד מאד מזכיר את דבריו של ר"מ שפירא בתקנו את הדף היומי. כאורח, לא שיניתי שום דבר בתוכן הערך, אבל מצפה ממי שרואה את עצמו קשור ואחראי לאתר לתקן את המעוות. בברכה 95.86.117.79 18:09, 31 בדצמבר 2019 (UTC)
איננו צריכים להסתיר את דעת הרבי בנושא, אם כי צריכים להדגיש שגם ה"קפידא" לכאורה היא דווקא להצטרף לסדר הזה, ואם כי לימוד גמרא בכל יום הוא מנהג טוב לאנ"ש בעה"ב ג"כ וכפי שמובא כך בספר המנהגים. טוביה בוריתן - שיחה, 18:15, כ"ט בניסן, ה'תש"ף 18:15, 23 באפריל 2020 (IST)