ליקוטי אמרים - פרק י"ג: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{תניא}}
{{תניא}}
'''פרק י"ג - היה בעינך כרשע'''
'''פרק י"ג - היה בעיניך כרשע'''


==מבוא לפרק==
==מבוא לפרק==
לאחר שהתבררה מהות הבינוני{{הערה|בפרקים א-יב}} (שהיא המטרה שכל אחד צריך לשאוף לה), ולפני שמתחילים להסביר איך מגיעים לזה{{הערה|בפרקים טז-כה}}, צריך אדם לחקוק בנפשו שלושה עניינים בסיסיים{{הערה|והעירו חסידים שזהו "עניינו" של היום יום טז סיון, לגבי אדם שעדיין לא התברר לו אופן עבודת השם המתאים לו בפרטיות: לידע שהוא חולה - עניינו של פרק יג. הידיעה שיכול להתרפאות - פרק טו. התקוה ובטחון גמור שיכול להתרפאות מחוליו - פרק יד}}:
לאחר שהתבררה מהות הבינוני{{הערה|בפרקים א'-י"ב}} (שהיא המטרה שכל אחד צריך לשאוף לה), ולפני שמתחילים להסביר איך מגיעים לזה{{הערה|בפרקים ט"ז-כ"ה}}, צריך אדם לחקוק בנפשו שלושה עניינים בסיסיים{{הערה|והעירו חסידים שזהו "עניינו" של [[היום יום]] [[ט"ז סיון]], לגבי אדם שעדיין לא התברר לו אופן עבודת השם המתאים לו בפרטיות: לידע שהוא חולה - עניינו של פרק י"ג. הידיעה שיכול להתרפאות - פרק ט"ו. התקוה ובטחון גמור שיכול להתרפאות מחוליו - פרק י"ד}}:


'''פרק יג''' - שלא ירמה את עצמו. לא משנה מה דרגתו בעבודת ה' - אסור לאדם להחזיק עצמו לצדיק.
'''פרק י"ג''' - שלא ירמה את עצמו. לא משנה מה דרגתו בעבודת ה' - אסור לאדם להחזיק עצמו לצדיק.


'''פרק יד''' - הכרח גמור לחקוק בנפשו שביכולתו להצליח.
'''פרק י"ד''' - הכרח גמור לחקוק בנפשו שביכולתו להצליח.


'''פרק טו''' - בכדי שלא יתיאש עליו לדעת מראש שעבודת השם דורשת יגיעה רבה.
'''פרק ט"ו''' - בכדי שלא יתייאש עליו לדעת מראש שעבודת השם דורשת יגיעה רבה.


==גוף הפרק==
==גוף הפרק==
שורה 22: שורה 22:
'''בדרגה עליונה יותר:''' בינוני שלומד תורה מתוך אהבה ויראה כל היום (ולכן הרע בטל כל היום).
'''בדרגה עליונה יותר:''' בינוני שלומד תורה מתוך אהבה ויראה כל היום (ולכן הרע בטל כל היום).


'''בדרגה העליונה ביותר:''' דבקותו בהשם היא כמי שמתפלל כל היום (אהבת ה' בוערת בו כשאינו מתפלל כבשעת התפילה. אבל צדיק הוא לא - כי ייצר הרע רק כפוף ולא גורש והתבער).
'''בדרגה העליונה ביותר:''' דבקותו בהשם היא כמי שמתפלל כל היום (אהבת ה' בוערת בו כשאינו מתפלל כבשעת התפילה. אבל צדיק הוא לא - כי יצר הרע רק כפוף ולא גורש והתבער).
 


בסיום הפרק מסביר הרבי, שמצד האמת - אהבת השם של הבינוני אינה אלא יחסית בלבד, אבל לגבי עצמו - היא אמיתית.
בסיום הפרק מסביר הרבי, שמצד האמת - אהבת השם של הבינוני אינה אלא יחסית בלבד, אבל לגבי עצמו - היא אמיתית.


==מושגים יסודיים בפרק==
==מושגים יסודיים בפרק==