נברא: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''נברא''' זה שם תואר לכל דבר שאיננו אלוקות, אלא הוא מציאות או עניין בפני עצמו מנותק ונפרד (כביכול) מאלוקות. | '''נברא''' זה שם תואר לכל דבר שאיננו אלוקות, אלא הוא מציאות או עניין בפני עצמו מנותק ונפרד (כביכול) מאלוקות. | ||
== | == שם התואר "נברא" == | ||
נברא הוא כל דבר שהוא מציאות ועניין בפני עצמו חוץ ממציאותו יתברך. גם הדבר העמוק והרוחני והנעלה ביותר. אולם נאמר ש[[נשמות ישראל]] הם "אלוקות שנעשה נברא". בספרי [[אדמו"ר הזקן]] מתוארים הנבראים כבחינת זיו ו[[אור]] לגבי ה[[שמש]]. | נברא הוא כל דבר שהוא מציאות ועניין בפני עצמו חוץ ממציאותו יתברך. גם הדבר העמוק והרוחני והנעלה ביותר. אולם נאמר ש[[נשמות ישראל]] הם "אלוקות שנעשה נברא". בספרי [[אדמו"ר הזקן]] מתוארים הנבראים כבחינת זיו ו[[אור]] לגבי ה[[שמש]]. | ||
גרסה מ־20:32, 21 באפריל 2019
נברא זה שם תואר לכל דבר שאיננו אלוקות, אלא הוא מציאות או עניין בפני עצמו מנותק ונפרד (כביכול) מאלוקות.
שם התואר "נברא"
נברא הוא כל דבר שהוא מציאות ועניין בפני עצמו חוץ ממציאותו יתברך. גם הדבר העמוק והרוחני והנעלה ביותר. אולם נאמר שנשמות ישראל הם "אלוקות שנעשה נברא". בספרי אדמו"ר הזקן מתוארים הנבראים כבחינת זיו ואור לגבי השמש.
התחדשותם מהבורא בכל רגע
הנברא חייב להתחדש בכל רגע על ידי ה' יתברך, שכן אין לנברא שום חיות ממקור עצמי שהרי "אין עוד מלבדו", ורק הבורא בכוחו האין סופי הוא המהוום, בניגוד לכלי הנעשה על ידי אומן שמציאות הכלי (אף בהיותו חומר בלא צורה) מאפשרת את עשייתו לכלי.
פעולתם בבורא
הנבראים מצד עצמם אינם יכולים לפעול מאומה בבורא, וכלשון הפסוק "אם חטאת מה תפעל בו ורבו פשעיך מה תעשה לו" [1]. אולם, מצד רצונו יתברך על ידי קיום מצוות ולהיפך - עשיית עבירות - ח"ו, הרי פועלים המשכה וגילוי שמו יתברך בעולם.
ביטול הנבראים בעולמות העליונים
אף בעולמות הנעלים ביותר, כגון בעולם הבריאה, שבו ישנם מלאכים האומרים קדוש פעם באלפיים שנה, ובין זמן לזמן הרי הם בביטול נעלה ביותר, הרי אף מלאכים אלו (וכל שכן נבראים נמוכים יותר) יש בהם בחינת מציאות כלשהי המעלימה ומסתרת על אלוקות.
הערות שוליים
- ↑ איוב לה, ו.