שמואל שלמה ליפשיץ: הבדלים בין גרסאות בדף
מענדל זילבר (שיחה | תרומות) (←תולדות חיים: תיקנתי שגיאה) תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 10: | שורה 10: | ||
בישיבה קטנה למד בישיבת [[תומכי תמימים לוד]]. לאחריה למד שנה אחת בישיבה שקמה בנחלת הר חב"ד. | בישיבה קטנה למד בישיבת [[תומכי תמימים לוד]]. לאחריה למד שנה אחת בישיבה שקמה בנחלת הר חב"ד. | ||
ב[[ישיבה גדולה]] למד בישיבת [[תומכי תמימים מגדל העמק]], ונתחבב מאוד על ראשי הישיבה שהכירו בכשרונותיו | ב[[ישיבה גדולה]] למד בישיבת [[תומכי תמימים מגדל העמק]], ונתחבב מאוד על ראשי הישיבה שהכירו בכשרונותיו המיוחדים, ובעיקר על ראש השיבה הרב [[יצחק גולדברג]], שלימים דאג להביאו חזרה לשמש כמגיד שיעור בישיבה. | ||
בשנת [[תש"נ]], בעת לימודיו בישיבה מגדל העמק, ערך את הספר [[באגרות מלך]]{{הערה|יחד עם עזריאל זעליג אשכנזי ו[[יוסף יצחק אליטוב]]}}. | בשנת [[תש"נ]], בעת לימודיו בישיבה מגדל העמק, ערך את הספר [[באגרות מלך]]{{הערה|יחד עם עזריאל זעליג אשכנזי ו[[יוסף יצחק אליטוב]]}}. |
גרסה מ־22:20, 3 בספטמבר 2018
הרב שמואל שלמה ליפשיץ (יליד תשל"ב) הוא ר"מ ומשפיע בישיבת תומכי תמימים מגדל העמק
תולדות חיים
הרב ליפשיץ נולד בכ"ב תשרי תשל"ב לרב שלום דובער ליפשיץ, יו"ר ומיסד ארגון יד לאחים וניקרא על שם דוד סבתו הרב שמואל שלמה ליינר מראדזין.
בצעירותו למד במוסדותיהם של חסידי קרלין.
בישיבה קטנה למד בישיבת תומכי תמימים לוד. לאחריה למד שנה אחת בישיבה שקמה בנחלת הר חב"ד.
בישיבה גדולה למד בישיבת תומכי תמימים מגדל העמק, ונתחבב מאוד על ראשי הישיבה שהכירו בכשרונותיו המיוחדים, ובעיקר על ראש השיבה הרב יצחק גולדברג, שלימים דאג להביאו חזרה לשמש כמגיד שיעור בישיבה.
בשנת תש"נ, בעת לימודיו בישיבה מגדל העמק, ערך את הספר באגרות מלך[1].
בשנת תשנ"א נסע לשנת לימודים קבוצה ב 770.
לאחר נישואיו עם מרת זלאטע, בתו של הרב יוסף יצחק וילשנסקי, החל לעבוד כר"מ בישיבת תומכי תמימים מגדל העמק.
מיד עם הכנסו הפך להיות מאוד חביב על תלמדיו, ובקרב כלל בחורי הישיבה נודע בהתמדתו הגדולה ובעמקותו המעמיקה.
במהלך השנים עזר בהוצאת הספר סיפורי התגלות חסידיים של פישל שניאורסון.
בתשע"ה הפסיק למסור שיעורים בנגלה בישיבה, ועבר למסור שיעורים בעיקר בחסידות, ולהתוועד עם הבחורים.
שיטת לימודו
להרב ליפשיץ דרך לימוד דקה, מאוד, ובשעוריו לצד הבעת בקיאות בדברי הראשונים והאחרונים בסוגיא הינו מנסה להשתדל לדייק ולרדת לעומק דעת המפרשים, והסבריהם, ובזה שונה מגידי שיעורים אחרים בישיבה, שהם בעיקר מבארים את מהלך הסוגיה על פי הבנתם. שיעוריו מפרוסמים בדקות ובעומקים ונודעו בהערצה במעמקים בעולם הישיבות החב"די ומחוצה ל\ו.
הערות שוליים
- ↑ יחד עם עזריאל זעליג אשכנזי ויוסף יצחק אליטוב