עולם הבריאה: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
בעולם הבריאה ישנם [[עשר ספירות]] מהם נבראו ה[[שרפים]]. בעולם זה [[קליפת נוגה]] היא רובה טוב ומיעוטה רע. | בעולם הבריאה ישנם [[עשר ספירות]] מהם נבראו ה[[שרפים]]. בעולם זה [[קליפת נוגה]] היא רובה טוב ומיעוטה רע. | ||
עולם הבריאה נקרא גם בשם עולם הכסא ("כורסיא" בלשון הזוהר) | עולם הבריאה נקרא גם בשם עולם הכסא ("כורסיא" בלשון הזוהר) ביחס לעולם האצילות. ועל בחינת הכסא דמות כמראה אדם שהוא עשר ספירות דאצילות הנכללות ב[[מלכות דאצילות]]. | ||
אחד הפירושים בעולם הכסא הוא כס א', כלומר, שהוא בבחינת כיסוי לגבי אלופו של עולם, שמעלים ומסתיר עליו. עולם הבריאה הוא בחינת [[יחודא תתאה]] שהוא בבחי' בריאה שצבא השמים לך משתחוים, הרי אף שהם בבחינת ביטול והשתחואה מכל מקום "יש מי שבטל". גם המלאכים של עולם הבריאה הם בבחינת מהות ומציאות נפרד מאלקות ואף על פי שהוא בטל ומשתחוה מ"מ מהותו ועצמותו הוא בחי' כיסוי והסתר לאלופו של עולם כמו שהוא אין עוד מלבדו ממש בבחינת [[יחודא עילאה]]. | |||
עולם זה הוא כנגד ספירת ה[[בינה]] ב[[סדר ההשתלשלות הכללי]], מפני שבעולם זה ה[[אור]] האלוקי מתפשט לפרטים, באופן של בינה | עולם זה הוא כנגד ספירת ה[[בינה]] ב[[סדר ההשתלשלות הכללי]], מפני שבעולם זה ה[[אור]] האלוקי מתפשט לפרטים, באופן של בינה. | ||
מדור נשמות הצדיקים הוא בעולם הבריאה. איתא בתיקונים ד"אימא עילאה מקננא בתלת ספירן בכרסיא" שהוא עולם הבריאה, ולכן הוא מדור נשמות הצדיקים עובדי ה' בדחילו ורחימו הנמשכות מן הבינה ודעת דגדולת א"ס ב"ה. | מדור נשמות הצדיקים הוא בעולם הבריאה. איתא בתיקונים ד"אימא עילאה מקננא בתלת ספירן בכרסיא" שהוא עולם הבריאה, ולכן הוא מדור נשמות הצדיקים עובדי ה' בדחילו ורחימו הנמשכות מן הבינה ודעת דגדולת א"ס ב"ה. | ||
{{לימוד}} | {{לימוד}} |
גרסה מ־23:05, 25 באוגוסט 2009
עולם הבריאה הוא אחד מארבעת העולמות: אצילות, בריאה, יצירה ועשיה.
בעולם הבריאה ישנם עשר ספירות מהם נבראו השרפים. בעולם זה קליפת נוגה היא רובה טוב ומיעוטה רע.
עולם הבריאה נקרא גם בשם עולם הכסא ("כורסיא" בלשון הזוהר) ביחס לעולם האצילות. ועל בחינת הכסא דמות כמראה אדם שהוא עשר ספירות דאצילות הנכללות במלכות דאצילות.
אחד הפירושים בעולם הכסא הוא כס א', כלומר, שהוא בבחינת כיסוי לגבי אלופו של עולם, שמעלים ומסתיר עליו. עולם הבריאה הוא בחינת יחודא תתאה שהוא בבחי' בריאה שצבא השמים לך משתחוים, הרי אף שהם בבחינת ביטול והשתחואה מכל מקום "יש מי שבטל". גם המלאכים של עולם הבריאה הם בבחינת מהות ומציאות נפרד מאלקות ואף על פי שהוא בטל ומשתחוה מ"מ מהותו ועצמותו הוא בחי' כיסוי והסתר לאלופו של עולם כמו שהוא אין עוד מלבדו ממש בבחינת יחודא עילאה.
עולם זה הוא כנגד ספירת הבינה בסדר ההשתלשלות הכללי, מפני שבעולם זה האור האלוקי מתפשט לפרטים, באופן של בינה. מדור נשמות הצדיקים הוא בעולם הבריאה. איתא בתיקונים ד"אימא עילאה מקננא בתלת ספירן בכרסיא" שהוא עולם הבריאה, ולכן הוא מדור נשמות הצדיקים עובדי ה' בדחילו ורחימו הנמשכות מן הבינה ודעת דגדולת א"ס ב"ה.