י"ד בכסלו: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (removed Category:ימי חב"ד using HotCat)
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
שורה 13: שורה 13:
===נולדו===
===נולדו===
*[[תש"ד]] - הרב [[יקותיאל גרין]], [[משפיע]] [[אנ"ש]] ב[[כפר חב"ד]], וסופר חב"די שהוציא לאור עשרות ספרי חסידות עם ביאורים.
*[[תש"ד]] - הרב [[יקותיאל גרין]], [[משפיע]] [[אנ"ש]] ב[[כפר חב"ד]], וסופר חב"די שהוציא לאור עשרות ספרי חסידות עם ביאורים.
*[[תש"ה]] - הרב [[סעדיה ג'רופי]], מחנך ותיק בבית הספר של [[רשת אהלי יוסף יצחק בארץ הקודש|'הרשת']] ב[[תענך]], משלוחי הרבי ב[[אביטל]], מגיה ו[[סופר סת"ם]].
*[[תש"ה]] - הרב [[סעדיה ג'רופי]], מחנך ותיק בבית הספר של [[רשת אהלי יוסף יצחק בארץ הקודש|'הרשת']] ב[[תענך]], משלוחי הרבי ב[[אביטל]], מגיה ו[[סופר סת"ם]].


===נפטרו===
===נפטרו===
* [[תשכ"ח]] - הרב [[צבי הירש רבינוביץ]], בן בית בביתו של ר' [[לוי יצחק שניאורסון (אב אדמו"ר שליט"א)|לוי יצחק שניאורסון]] והרבנית [[חנה שניאורסון (אם אדמו"ר שליט"א)|חנה]].
* [[תשכ"ח]] - הרב [[צבי הירש רבינוביץ]], בן בית בביתו של ר' [[לוי יצחק שניאורסון (אב אדמו"ר שליט"א)|לוי יצחק שניאורסון]] והרבנית [[חנה שניאורסון (אם אדמו"ר שליט"א)|חנה]].
*[[תשמ"ז]] - הרב [[יוסף גולדשטיין (חמעלניק)|יוסף גולדשטיין]], [[שוחט|שוחט ובודק]] בחמעלניק ומייסד [[תומכי תמימים חמעלניק|תומכי תמימים המקומית]], ולאחר עלייתו ל[[ארצות הברית|ארה"ב]] רב [[בית הכנסת]] נוסח [[האר"י]] ב[[איסט פלטבוש]].
*[[תשמ"ז]] - הרב [[יוסף גולדשטיין (חמעלניק)|יוסף גולדשטיין]], [[שוחט|שוחט ובודק]] בחמעלניק ומייסד [[תומכי תמימים חמעלניק|תומכי תמימים המקומית]], ולאחר עלייתו ל[[ארצות הברית|ארה"ב]] רב [[בית הכנסת]] נוסח [[האר"י]] ב[[איסט פלטבוש]].


==ראו גם==
==ראו גם==

גרסה מ־22:55, 23 באוגוסט 2020

<< >> חודש כסלו

א ב ג ד ה ו ז ח ט י
יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ
כא כב כג כד כה כו כז כח כט ל

תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט · אדר
ניסן · אייר · סיוון · תמוז · מנחם אב · אלול

י"ד בכסלו הוא היום הארבעה עשר בחודש כסלו.

אירועים ביהדות

ימי חב"ד

כרטיס כניסה לחתונת הרבי והרבנית

נולדו

נפטרו

ראו גם


הפתגם היומי - י"ד בכסלו - מלוח היום יום
מברכין ברכת המזון בכוס של ברכה, אף שאין עשרה. הכוס על כף היד והאצבעות זקופות. אוחז הכוס מאמירת "רבותי מיר וועלען בענטשען" (=רבותי נברך) עד אחרי סיום ברכה שלישית, שאז מעמידו על השלחן.

באחת משיחותיו ביאר אבי אדמו"ר ותוכן דבריו: "יש צדיק ישר תמים חסיד. "צדיק" על שם קיום מצוות עשה - ממשיך גילוים דסדר ההשתלשלות. "ישר" על שם קיום לא תעשה - גילוים למעלה מסדר ההשתלשלות. "תמים" - ערנסטקייט (=רצינות) - גילויים דטעם עצו ופריו שוים, התחברות סובב כל עלמין וממלא כל עלמין. למעלה מכולם "חסיד", ויש בזה ג' מדריגות: א) שעניני העולם אינם מטרידים ומבלבלים אותו. כל אחד ואחד יכול להגיע לזה וכאו"א מחוייב להגיע לזה. ב) שכל עניניו הם אלקות. ואף שלא רחוקה היא ממך גו', מכל מקום אין זה שייך לכאו"א. ג) מה שכתוב בתיקוני זהר: איזהו חסיד המתחסד עם קונו עם קן דיליה, ופירוש בספר של בינונים שזהו ליחדא קודשא בריך הוא בתחתונים ולא לרוות נפשו הצמאה בלבד.