שיחה:אתרוג קלבריה: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
==שאלה== | ==שאלה== | ||
איך מאידך מובא ב[http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15941&st=&pgnum=149 אגרות קודש] שנשלח שליח לקלבריה להביא אתרוג - בעוד שמביא הרבי ברשימות את מאמר הגמרא (שבת נ"ו עמוד ב') "בשעה שנשא שלמה את בת פרעה ירד גבריאל ונעץ קנה בים ועלה בו שירטון '''ועליו נבנה כרך גדול [של רומי]; במתניתא תנא: אותו היום שהכניס ירבעם שני עגלי זהב אחד בבית אל ואחד בדן נבנה צריף אחד וזהו איטליאה של יון'''"?--[[משתמש:קער אַ וועלט היינט!|קער אַ וועלט היינט!]] [[שיחת משתמש:קער אַ וועלט היינט!|שיחה | איך מאידך מובא ב[http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15941&st=&pgnum=149 אגרות קודש] שנשלח שליח לקלבריה להביא אתרוג - בעוד שמביא הרבי ברשימות את מאמר הגמרא (שבת נ"ו עמוד ב') "בשעה שנשא שלמה את בת פרעה ירד גבריאל ונעץ קנה בים ועלה בו שירטון '''ועליו נבנה כרך גדול [של רומי]; במתניתא תנא: אותו היום שהכניס ירבעם שני עגלי זהב אחד בבית אל ואחד בדן נבנה צריף אחד וזהו איטליאה של יון'''"?--[[משתמש:קער אַ וועלט היינט!|קער אַ וועלט היינט!]] [[שיחת משתמש:קער אַ וועלט היינט!|שיחה]] 11:54, 1 באוקטובר 2017 (UTC) | ||
:תמהני למה היית צריך להביא ממרחק לחמך, ולהסתכן בפגיעה ברגשותיהם של חסידים (אינני רוצה לחשוד שזו כוונת המכוון...) - כשאפשר להביא את הגמרא בעצמה? | :תמהני למה היית צריך להביא ממרחק לחמך, ולהסתכן בפגיעה ברגשותיהם של חסידים (אינני רוצה לחשוד שזו כוונת המכוון...) - כשאפשר להביא את הגמרא בעצמה? | ||
:ולגופו של ענין, לענ"ד הביאור פשוט - שאיטליה כולה היתה קיימת מאז ומעולם (כמוכח מזה שנזכרת בברכת יעקב לעשו), ורק רומי יושבת על אותו שרטון שבים שנוצר בזמן שלמה. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 12:52, י"א בתשרי ה'תשע"ח | :ולגופו של ענין, לענ"ד הביאור פשוט - שאיטליה כולה היתה קיימת מאז ומעולם (כמוכח מזה שנזכרת בברכת יעקב לעשו), ורק רומי יושבת על אותו שרטון שבים שנוצר בזמן שלמה. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 12:52, י"א בתשרי ה'תשע"ח | ||
::אם פגעתי בך או בכל אחד מעורכי חב"דפדיה הנכבדים - אני מתנצל, ותסלח לי, אך אני מניח שאדם שרוצה לפגוע ברגשותיו של משהוא - יעשה זאת בערכים [[נצחיות חייו של הרבי|כאלו]]... באופן כללי אתה צודק, אבל אל גמרא זו הופנתי משם... --[[משתמש:קער אַ וועלט היינט!|קער אַ וועלט היינט!]] - [[שיחת משתמש:קער אַ וועלט היינט!|שיחה]] 13:23, 1 באוקטובר 2017 (UTC) |
גרסה מ־15:23, 1 באוקטובר 2017
שאלה
איך מאידך מובא באגרות קודש שנשלח שליח לקלבריה להביא אתרוג - בעוד שמביא הרבי ברשימות את מאמר הגמרא (שבת נ"ו עמוד ב') "בשעה שנשא שלמה את בת פרעה ירד גבריאל ונעץ קנה בים ועלה בו שירטון ועליו נבנה כרך גדול [של רומי]; במתניתא תנא: אותו היום שהכניס ירבעם שני עגלי זהב אחד בבית אל ואחד בדן נבנה צריף אחד וזהו איטליאה של יון"?--קער אַ וועלט היינט! שיחה 11:54, 1 באוקטובר 2017 (UTC)
- תמהני למה היית צריך להביא ממרחק לחמך, ולהסתכן בפגיעה ברגשותיהם של חסידים (אינני רוצה לחשוד שזו כוונת המכוון...) - כשאפשר להביא את הגמרא בעצמה?
- ולגופו של ענין, לענ"ד הביאור פשוט - שאיטליה כולה היתה קיימת מאז ומעולם (כמוכח מזה שנזכרת בברכת יעקב לעשו), ורק רומי יושבת על אותו שרטון שבים שנוצר בזמן שלמה. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 12:52, י"א בתשרי ה'תשע"ח
- אם פגעתי בך או בכל אחד מעורכי חב"דפדיה הנכבדים - אני מתנצל, ותסלח לי, אך אני מניח שאדם שרוצה לפגוע ברגשותיו של משהוא - יעשה זאת בערכים כאלו... באופן כללי אתה צודק, אבל אל גמרא זו הופנתי משם... --קער אַ וועלט היינט! - שיחה 13:23, 1 באוקטובר 2017 (UTC)