ניצוץ משיח: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מאין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
בדרך כלל מבואר בחסידות שמשיח הוא בחינת [[יחידה הכללית]], וניצוץ משיח הוא דרגת היחידה הפרטית שבכל יהודי. אך ב[[שיחות|שיחותיו הקדושות]] של [[הרבי]] משנת [[תשנ"ב]] הוסיף [[הרבי]] וביאר כי הכוונה בפרט ובעיקר ל[[עצם הנשמה]] - כפי שהוא דבר אחד עם [[עצמות ומהות]]. | בדרך כלל מבואר בחסידות שמשיח הוא בחינת [[יחידה הכללית]], וניצוץ משיח הוא דרגת היחידה הפרטית שבכל יהודי. אך ב[[שיחות|שיחותיו הקדושות]] של [[הרבי]] משנת [[תשנ"ב]] הוסיף [[הרבי]] וביאר כי הכוונה בפרט ובעיקר ל[[עצם הנשמה]] - כפי שהוא דבר אחד עם [[עצמות ומהות]]. | ||
בשנת [[תשמ"ו]] הסהיר הרבי כי את ניצוץ זה ברא [[הקדוש ברוך הוא]] על מנת שישפיע על ה[[יהודי]], ולצורך כל יש לעמול ולגלות אותו. ועל ידי העבודה ל גילוי הניצוץ - יתגלה מהרה [[משיח]]. | |||
[[קטגוריה:מלך המשיח]] | [[קטגוריה:מלך המשיח]] | ||
[[קטגוריה:נושאים בגאולה ומשיח]] | [[קטגוריה:נושאים בגאולה ומשיח]] |
גרסה מ־20:12, 23 ביולי 2009
נשמת משיח היא נשמה כללית. בכל דור ישנה לכל יהודי הארה מנשמת משיח של אותו דור. הארה זו מכונה ניצוץ משיח שבכל יהודי.
בדרך כלל מבואר בחסידות שמשיח הוא בחינת יחידה הכללית, וניצוץ משיח הוא דרגת היחידה הפרטית שבכל יהודי. אך בשיחותיו הקדושות של הרבי משנת תשנ"ב הוסיף הרבי וביאר כי הכוונה בפרט ובעיקר לעצם הנשמה - כפי שהוא דבר אחד עם עצמות ומהות.
בשנת תשמ"ו הסהיר הרבי כי את ניצוץ זה ברא הקדוש ברוך הוא על מנת שישפיע על היהודי, ולצורך כל יש לעמול ולגלות אותו. ועל ידי העבודה ל גילוי הניצוץ - יתגלה מהרה משיח.