אותיות החקיקה והכתיבה: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 21: שורה 21:
'''אותיות הכתיבה''' - המצוות בקטגוריית [[משפטים]] או [[עדות]], שהם מצוות שטעמם גלוי ומובן גם על פי שכל האדם, וחלקם אף האדם היה מקיימם גם ללוא הציווי, וממילא כשאדם מקיים אותם, לא ניכר במעשה זה בגלוי קיום רצונו של הקב"ה, בדוגמת אותיות הכתיבה שמעלמים על הקלף, והם מציאות נפרדת.
'''אותיות הכתיבה''' - המצוות בקטגוריית [[משפטים]] או [[עדות]], שהם מצוות שטעמם גלוי ומובן גם על פי שכל האדם, וחלקם אף האדם היה מקיימם גם ללוא הציווי, וממילא כשאדם מקיים אותם, לא ניכר במעשה זה בגלוי קיום רצונו של הקב"ה, בדוגמת אותיות הכתיבה שמעלמים על הקלף, והם מציאות נפרדת.


'''אותיות החקיקה''' - המצוות הנקראים [[חוקים]], היינו מצוות שסיבת עשייתם אינו גלוי ומובן, וכל סיבת עשיית מצווה זו, הוא מצד ציווי הקב"ה, וממילא על ידי עשיית המצווה מתגלה קיום רצון הקב"ה, ואין בפעולה זו שום מציאות של שכל והסברה חיצונית, בדוגמת פעולת החקיקה שאינה באמת מציאות נפרדת אלא חלק ממש מהאבן. (וחקיקה מעבר למעבר, היינו מצוות [[פרה אדומה]], שהיא נעשית מצד קבלת עול ממש){{הערה|[[לקוטי שיחות]] חלק ח' שיחת פרשת בחוקותי א}}.
'''אותיות החקיקה''' - המצוות הנקראים [[חוקים]], היינו מצוות שסיבת עשייתם אינו גלוי ומובן, וכל סיבת עשיית מצווה זו, הוא מצד ציווי הקב"ה, וממילא על ידי עשיית המצווה מתגלה קיום רצון הקב"ה, ואין בפעולה זו שום מציאות של שכל והסברה חיצונית, בדוגמת פעולת החקיקה שאינה באמת מציאות נפרדת אלא חלק ממש מהאבן. (וחקיקה מעבר לעבר, היינו מצוות [[פרה אדומה]], שהיא נעשית מצד קבלת עול ממש){{הערה|[[לקוטי שיחות]] חלק ח' שיחת פרשת בחוקותי א}}.


===לוחות הברית===
===לוחות הברית===
משתמש אלמוני