כ"ח בחשוון: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(הגהה, הרחבה) |
|||
שורה 9: | שורה 9: | ||
*[[תער"ב]] - התייסדות ישיבת [[תורת אמת (חברון)|תורת אמת]] ב[[חברון]], על ידי קבוצת תלמידים שלוחי [[הרבי הרש"ב]] ובראשם הרב [[שלמה זלמן הבלין]]. | *[[תער"ב]] - התייסדות ישיבת [[תורת אמת (חברון)|תורת אמת]] ב[[חברון]], על ידי קבוצת תלמידים שלוחי [[הרבי הרש"ב]] ובראשם הרב [[שלמה זלמן הבלין]]. | ||
*[[תרע"ו]] - [[אדמו"ר הרש"ב]] ו[[אדמו"ר הריי"צ]] הגיעו יחד עם משפחותיהם ל[[רוסטוב]], לאחר שיצאו מה[[עיירה]] [[ליובאוויטש]] ב[[ט"ז בחשוון]]. | *[[תרע"ו]] - [[אדמו"ר הרש"ב]] ו[[אדמו"ר הריי"צ]] הגיעו יחד עם משפחותיהם ל[[רוסטוב]], לאחר שיצאו מה[[עיירה]] [[ליובאוויטש]] ב[[ט"ז בחשוון]]. | ||
*[[תשל"ח]] - [[הרבי]] יצא לראשונה מבנין [[770]] (ל[[ספרית אגודת חסידי חב"ד|בנין הספריה]], על מנת לראות ספרים שהגיעו מ[[פולין]]), מאז האירוע שהתרחש ב[[שמיני עצרת תשל"ח]]. | |||
===נולדו=== | ===נולדו=== |
גרסה מ־07:31, 7 ביוני 2017
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | ל |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
כ"ח בחשוון הוא היום העשרים ושמונה בחודש חשוון.
אירועים ביהדות
ימי חב"ד
אירועים
- תער"ב - התייסדות ישיבת תורת אמת בחברון, על ידי קבוצת תלמידים שלוחי הרבי הרש"ב ובראשם הרב שלמה זלמן הבלין.
- תרע"ו - אדמו"ר הרש"ב ואדמו"ר הריי"צ הגיעו יחד עם משפחותיהם לרוסטוב, לאחר שיצאו מהעיירה ליובאוויטש בט"ז בחשוון.
- תשל"ח - הרבי יצא לראשונה מבנין 770 (לבנין הספריה, על מנת לראות ספרים שהגיעו מפולין), מאז האירוע שהתרחש בשמיני עצרת תשל"ח.
נולדו
- תש"ה - הרב יצחק פייביש גינזבורג, ראש עמותת 'גל עיני'.
נפטרו
- תרע"ב - ר' מיכאל בלינר מנעוועל ("ר' מיכאל דער אלטער"), משפיע בישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש.
- תשנ"ו - הרב יהודה קלר, חסיד חב"ד מקראון הייטס, שהיה המבדיל עבור הרבי בשנים תשנ"ג-תשנ"ד.
הפתגם היומי - כ"ח בחשוון - מלוח היום יום |
---|
ענין ההשגחה פרטית הוא, דלא זו בלבד דכל פרטי תנועות הנבראים למיניהם הם בהשגחה פרטית, והיא היא חיות הנברא וקיומו, אלא עוד זאת דתנועה פרטית של נברא יש לה יחס כללי לכללות כונת הבריאה. דבצרוף ואיחוד כל הפעולות הפרטיות נשלמה כונה העליונה בסוד הבריאה כולה.
ויתבונן האדם: ומה אם תנועת עשב באה בהשגחה פרטית ונוגעת להשלמת כונת הבריאה, מין המדבר בכלל וישראל עם קרובו בפרט על כמה וכמה. |