שיחת משתמש:Chabadnik/ארכיון 2: הבדלים בין גרסאות בדף

(←‏שאלה: תגובה)
 
שורה 478: שורה 478:
אני מוכרח להעיר, שעל אף ששולשלת זו מופיעה גם במקורות מוסמכים כמו בספרו של הרב המקובל ויינשטוק (אם כי הוא מביא כמה גירסאות בחלק הראשון שלה), אך עד כמה שידי מגעת יש בשולשלת זאת זיוף חמור שמקורו בחוקרים שחיברו שלוש שלשלות ידועות לשלשלת אחת. הראשונה מופיעה בסדר הדורות ובספרים קדמוניים ושם כתוב הדורות מדוד עד רב חצוב בן אחר בן, ויש כמה גירסאות שונות לזה חלק מופיעות בסדר הדורות, חסרים כמה שנים טובות בין זו לבין ההמשך של הגאונים החל מרב שמואל ריש כלה ועד רב האי גאון מופיע באיגרת רב שרירא גאון. וההמשך על רב יוסף מרומי ועד המהר"ל מקורו ממקום אחר. החיבור בין השלושה מתאים לשיטת העבודה של החוקרים הבנויה על השערות, ולא על עובדות.  
אני מוכרח להעיר, שעל אף ששולשלת זו מופיעה גם במקורות מוסמכים כמו בספרו של הרב המקובל ויינשטוק (אם כי הוא מביא כמה גירסאות בחלק הראשון שלה), אך עד כמה שידי מגעת יש בשולשלת זאת זיוף חמור שמקורו בחוקרים שחיברו שלוש שלשלות ידועות לשלשלת אחת. הראשונה מופיעה בסדר הדורות ובספרים קדמוניים ושם כתוב הדורות מדוד עד רב חצוב בן אחר בן, ויש כמה גירסאות שונות לזה חלק מופיעות בסדר הדורות, חסרים כמה שנים טובות בין זו לבין ההמשך של הגאונים החל מרב שמואל ריש כלה ועד רב האי גאון מופיע באיגרת רב שרירא גאון. וההמשך על רב יוסף מרומי ועד המהר"ל מקורו ממקום אחר. החיבור בין השלושה מתאים לשיטת העבודה של החוקרים הבנויה על השערות, ולא על עובדות.  
למעשה כפי שכתבתי זה זיוף כי רב שרירא כותב באיגרתו שהוא אינו צאצא לבוסתנאי וממילא אינו יכול להיות המשך השלשלת המפורסמת ההיא. כמו כן מפורסם שלרב האי גאון לא היה בנים אלא בנות, ולכן פשוט שרבי יוסף מרומי אם הוא אכן הצאצא של רב האי הגאון לא היה בנו אלא נכדו וכיו"ב. אמנם פשוט שהמהר"ל היה צאצא לגאונים, ופשוט שהגאונים היו מיוחסים לבית דוד בן אחר בן.
למעשה כפי שכתבתי זה זיוף כי רב שרירא כותב באיגרתו שהוא אינו צאצא לבוסתנאי וממילא אינו יכול להיות המשך השלשלת המפורסמת ההיא. כמו כן מפורסם שלרב האי גאון לא היה בנים אלא בנות, ולכן פשוט שרבי יוסף מרומי אם הוא אכן הצאצא של רב האי הגאון לא היה בנו אלא נכדו וכיו"ב. אמנם פשוט שהמהר"ל היה צאצא לגאונים, ופשוט שהגאונים היו מיוחסים לבית דוד בן אחר בן.
לדעתי כדאי לוותר על התבנית הזאת או לפחות לציין כמקור לעניין את ספרו של הרב משה יאיר ווינשטוק "תפארת דוד" שבתוכו קונטרס "מקור נפתח לבית דוד". שם אפשר לראות את המקורות והתמיהות. יתכן ששם הוא מביא גם קצת אחרת מהמובא כאן שהמקור כאן הוא כנראה מהתשורה של סולומון.
לדעתי כדאי לוותר על התבנית הזאת או לפחות לציין כמקור לעניין את ספרו של הרב משה יאיר ווינשטוק "תפארת דוד" שבתוכו קונטרס "מקור נפתח לבית דוד". שם אפשר לראות את המקורות והתמיהות. יתכן ששם הוא מביא גם קצת אחרת מהמובא כאן שהמקור כאן הוא כנראה מהתשורה של סולומון.--[[משתמש:יהודה לייב ויסגלס|יהודה לייב ויסגלס]] - [[שיחת משתמש:יהודה לייב ויסגלס|שיחה]] 14:14, 17 בנובמבר 2016 (UTC)


== מתן הרשאות ==
== מתן הרשאות ==