אב (מידת הרחמים): הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "צדקה" ב־"צדקה") |
מ (החלפת טקסט – "צדקה " ב־"צדקה ") |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
ומכיון שהשכל הוא מציאות מוגדרת ומוגבלת - הנה גם הרחמים הנולדים מהשכל - מוגבלים, שאם חטא וביקש מחילה - וחזר וחטא, וכך כמה פעמים, הרי מצד מדת הרחמים המוגבלת - לא יסלח לו עוד. | ומכיון שהשכל הוא מציאות מוגדרת ומוגבלת - הנה גם הרחמים הנולדים מהשכל - מוגבלים, שאם חטא וביקש מחילה - וחזר וחטא, וכך כמה פעמים, הרי מצד מדת הרחמים המוגבלת - לא יסלח לו עוד. | ||
ונקרא "אב" - כי יש לו תולדות, שתולדות הרחמנות הוא בחינת צדקה ו[[ספירת החסד|חסד]] להחיות רוח שפלים. | ונקרא "אב" - כי יש לו תולדות, שתולדות הרחמנות הוא בחינת [[צדקה]] ו[[ספירת החסד|חסד]] להחיות רוח שפלים. | ||
{{סגל}} | {{סגל}} |
גרסה מ־09:06, 30 באוקטובר 2016
בנוסף לאור אין סוף ברוך הוא שהוא מקור למדת הרחמים, ולכן נקרא "אב הרחמים" - האב והמקור לרחמים, הנה, עוד זאת גם מדת הרחמים עצמה נקראת אב. והיינו, כשהקב"ה מתלבש במדת הרחמים בעולם האצילות נקרא בשם 'אב'.
והמשמעות היא - 'אב שהוא רחמן' ("כרחם אב על בנים", "אבינו אב הרחמן"), והוא כינוי למדת הרחמים שבאצילות, שהם רחמים המוגדרים ומלובשים בכלים, ומתהווים מהשכל אשר מחייב לרחם.
ומכיון שהשכל הוא מציאות מוגדרת ומוגבלת - הנה גם הרחמים הנולדים מהשכל - מוגבלים, שאם חטא וביקש מחילה - וחזר וחטא, וכך כמה פעמים, הרי מצד מדת הרחמים המוגבלת - לא יסלח לו עוד.
ונקרא "אב" - כי יש לו תולדות, שתולדות הרחמנות הוא בחינת צדקה וחסד להחיות רוח שפלים.
- (חלק מהחומר בערך נלקח מהספר "ערכים בחסידות")