שלום (שיחה | תרומות)
מ החלפת טקסט – "יציאת מצרים " ב־"יציאת מצרים "
מ החלפת טקסט – " {{הערה|" ב־"{{הערה|"
שורה 5: שורה 5:
אדמו"ר הזקן{{הערה|שו"ע הרב או"ח סימן לו}}: נ: יהא ראשה כ[[ז|זיי"ן]], לפי שצריכה להיות שוה ל[[ן|נו"ן]] פשוטה בכל היכולת לכתחלה, שהרי שתיהן נקראות נוני"ן, אלא שזו כפופה וזו פשוטה, והפשוטה צריכה להיות ג"כ בענין שאם תכפפנה תהיה כפופה כמו שיתבאר ויהיה הראש קצר ומושבה התחתון משוך לצד שמאל היטב יותר מן הראש, שלא תדמה ל[[ב|בי"ת]], וצוארה קצת ארוך כדי להסמיך אות אצל ראשה (כמו שכתוב למעלה), ותהיה עגולה גם מלמטה לצד ימין וכן כל האותיות הכפופות צריכים להיות לכתחלה עגולות למטה שאם תפשטנה תהיה פשוטה.
אדמו"ר הזקן{{הערה|שו"ע הרב או"ח סימן לו}}: נ: יהא ראשה כ[[ז|זיי"ן]], לפי שצריכה להיות שוה ל[[ן|נו"ן]] פשוטה בכל היכולת לכתחלה, שהרי שתיהן נקראות נוני"ן, אלא שזו כפופה וזו פשוטה, והפשוטה צריכה להיות ג"כ בענין שאם תכפפנה תהיה כפופה כמו שיתבאר ויהיה הראש קצר ומושבה התחתון משוך לצד שמאל היטב יותר מן הראש, שלא תדמה ל[[ב|בי"ת]], וצוארה קצת ארוך כדי להסמיך אות אצל ראשה (כמו שכתוב למעלה), ותהיה עגולה גם מלמטה לצד ימין וכן כל האותיות הכפופות צריכים להיות לכתחלה עגולות למטה שאם תפשטנה תהיה פשוטה.
==בחינת הדינים שבאות זו==
==בחינת הדינים שבאות זו==
האות נ' מורה על שני ניגודים: לעיתים היא מורה על נ' שערי בינה ועל הארה גדולה, ולעיתים היא מורה על דינים קשים בהיותה אחת מחמשת אותיות [[מנצפ"ך]] שהם דינים. מכיון ששורש אות זו היא משם [[אלהים]] שבעשרת השמות יש נ' אותיות, שבעת החטא יש ממנו יניקה חיצונית לקליפות הנקראים אלהים אחרים, ואז משמעות האות נ' שהם דין וצער מלשון לא תונו, והוא ג"כ לשון העלם והסתר ההסתר וההעלם שנגרם על ידי הקליפות שאין בהם שום כוח ומציאות עצמית {{הערה|שעת רצון על הזוהר ח"ג דף קפ, ב עיי"ש}}.
האות נ' מורה על שני ניגודים: לעיתים היא מורה על נ' שערי בינה ועל הארה גדולה, ולעיתים היא מורה על דינים קשים בהיותה אחת מחמשת אותיות [[מנצפ"ך]] שהם דינים. מכיון ששורש אות זו היא משם [[אלהים]] שבעשרת השמות יש נ' אותיות, שבעת החטא יש ממנו יניקה חיצונית לקליפות הנקראים אלהים אחרים, ואז משמעות האות נ' שהם דין וצער מלשון לא תונו, והוא ג"כ לשון העלם והסתר ההסתר וההעלם שנגרם על ידי הקליפות שאין בהם שום כוח ומציאות עצמית{{הערה|שעת רצון על הזוהר ח"ג דף קפ, ב עיי"ש}}.


וענין זה של דין מובא בפירוש הראב"ד לספר יצירה{{הערה|פרק ה משנה ב}}: המליך אות נ' וקשר לו כתר וצר בו עקרב בעולם ומרחשון בשנה וטחול בנפש. כי צורת עקרב ראש בשרצים הפך הנחש והולך לאחור ולא לפנים והוא קר ולח קצת ביחוסו אל אריה אבל טבעו קר ויבש כמו הטחול ובו קדחת רביעית לשבים מאחרי ה', ולפיכך יתעוררו בו הקדחת.
וענין זה של דין מובא בפירוש הראב"ד לספר יצירה{{הערה|פרק ה משנה ב}}: המליך אות נ' וקשר לו כתר וצר בו עקרב בעולם ומרחשון בשנה וטחול בנפש. כי צורת עקרב ראש בשרצים הפך הנחש והולך לאחור ולא לפנים והוא קר ולח קצת ביחוסו אל אריה אבל טבעו קר ויבש כמו הטחול ובו קדחת רביעית לשבים מאחרי ה', ולפיכך יתעוררו בו הקדחת.