שיחת משתמש:5778: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 102: שורה 102:
:::::ידוע מאמר העולם 'מי שלא עושה לא טועה'. ואכן, בדברים צדדיים ייתכן ומותר להתדיין, אך בענינים אותם אני רואה כיסוד מוסד בתורתנו ואמונתנו (וכך ראו זאת כל החסידים בשעת אמירת הדברים, ורק בעקבות הנסיון שינו את דעתם ואמונתם) - אני מעדיף לא להיות חכם, ולא לבוא לידי נסיון. ועל פי דברי היום יום הידועים שבדורנו צריכים כל בעלי השכל להניח שכלם על הצד, אני מעדיף להמשיך באמונה נאיבית ופשוטה בלי לנסות אפילו להסביר.
:::::ידוע מאמר העולם 'מי שלא עושה לא טועה'. ואכן, בדברים צדדיים ייתכן ומותר להתדיין, אך בענינים אותם אני רואה כיסוד מוסד בתורתנו ואמונתנו (וכך ראו זאת כל החסידים בשעת אמירת הדברים, ורק בעקבות הנסיון שינו את דעתם ואמונתם) - אני מעדיף לא להיות חכם, ולא לבוא לידי נסיון. ועל פי דברי היום יום הידועים שבדורנו צריכים כל בעלי השכל להניח שכלם על הצד, אני מעדיף להמשיך באמונה נאיבית ופשוטה בלי לנסות אפילו להסביר.
:::::אגב, אם תנסה לברר עלי אצל מכירי, תשמע שאני אכן הולך לאוהל, קורא בספרים עם זי"ע, ועוד ועוד 'עוונות' כגון דא, ורבים מידידיי הם מהצד המדומה ה'שני' של המפה הפוליטית, אך בכל הנ"ל אין בשביל לגרום לי להיכנס לדיון שהמטרה המוצהרת בו היא לשכנע אותי להפסיק להאמין אמונה שלמעלה מהדעת. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 08:30, 26 בספטמבר 2016 (UTC)
:::::אגב, אם תנסה לברר עלי אצל מכירי, תשמע שאני אכן הולך לאוהל, קורא בספרים עם זי"ע, ועוד ועוד 'עוונות' כגון דא, ורבים מידידיי הם מהצד המדומה ה'שני' של המפה הפוליטית, אך בכל הנ"ל אין בשביל לגרום לי להיכנס לדיון שהמטרה המוצהרת בו היא לשכנע אותי להפסיק להאמין אמונה שלמעלה מהדעת. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 08:30, 26 בספטמבר 2016 (UTC)
::::::למעלה מהדעת, למטה מהדעת, העיקר שלא בדעת ידברו...[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]] • [[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]


== ציונות ==
== ציונות ==

גרסה מ־11:20, 26 בספטמבר 2016

ההודעה האחרונה בדף השיחה של 5778 התקבלה מהמשתמש שף ויתיב בתאריך כ"ג באלול ה'תשע"ו.

אשמח אם תיצרו לכאן קישור לכל הודעה שאתם משאירים לי. תודה!--5778 - משיח נאו! - שיחה 11:45, 9 באוגוסט 2015 (UTC)

האוהל

5778 שלום. עניתי לדבריך בשיחה:האוהל#מקומו של הרבי --שיעשיחה י"ב באלול ה'תשע"ה 17:30, 27 באוגוסט 2015 (UTC)

בנוגע למה שכתבת לדי העכסטע צייט איזו אידיאולוגיה בדיוק תקבע את נקודת המבט של חב"דפדיה. האם דעתם של הבחורים, הנהלת הישיבות, רבני ומשפיעי אנ"ש, או רק המשתתפים במערכת.

לפי מה שנראה בינתיים אלה שקובעים את האידיאולוגיה הם רק המשתתפים במערכת ובהם גופא רק אותם שהיו על המחשב בחודשיים האחרונים. כי כשאני התחלתי בחב"דפדיה לפני שנתיים וחצי למיטב זכרוני הקו הי' שונה ממה שאתה ושאר החברה, החלטתם לקבוע בזמן האחרון--מלך - באהבת ישראל נביא את הגואל - שיחה 02:46, 14 באוקטובר 2015 (UTC)

אני שמח, מלך, שהתחלת לענות בהיגיון ולא סתם למחות. כתשובה לדבריך רק אחזור על בקשתי: האם תוכל להביא שם של אחד מהמשפיעים, הרבנים או הנהלת הישיבות, שסובר כך וגם פירסם את דעתו ברבים? רב שאכן ראוי לשמש מורה דרך בעיצוב ההשקפה?
באם כן, טענתי בטלה ומבוטלת. אני לא בא לשנות את האידיאולוגיה באתר (למרות שאני חולק עליה ואנסה להתווכח), אלא בנושא זה ספציפית נדמה לי שהוא לא נכתב ע"פ הכללים. אם תוכיח אחרת - זה יהיה לתועלת בדיון. יישר כח!
נ.ב. אם ממש תציק לך הראיה משיחת ש"פ שופטים תנש"א, אשתדל לענות עליה כאן. בכל אופן, לראשי הישיבה בצפת למשל זה לא מפריע. כל טוב.--5778 - משיח נאו! - שיחה 07:28, 14 באוקטובר 2015 (UTC)
א. בצוות בנתניה, זה ששום רב לא מוחה זה לא בגלל שכולם מסכימים לראש הישיבה, אלא בגלל שהם כפופים לו. אבל בפועל המשפיע(ים) הרב רוזנבלט (שהוא דרך אגב דווקא כן קבוצה נ"ד) שממנו מחזיקים רוב הבחורים ולו יש הכי הרבה מושפעים בישיבה וממילא , אומר בפירוש שהרבי ב770 וכששואלים אותו בנוגע לאהל בער"ה, עונה שצריך ללכת כי יש הוראה של הרבי והרבי מקפיד ללכת בער"ה.
ב. בצפת הרבה המשפיעים העיקרים בישיבה רובם מורים לא ללכת ויש שלא הולכים בעצמם וגם הר"י שכן מחזיק מהמקום לא הופך את זה למקום הקבוע של הרבי, ודבר ראשון כשמגיע הולך ל770

וידוע לי כמעט בוודאות על פעם, שנסע לרבי וברגע האחרון וויתר על הנסיעה לאהל.--מלך - באהבת ישראל נביא את הגואל - שיחה 16:32, 14 באוקטובר 2015 (UTC)

א. מניסיון אישי אני יודע שגם הרב רוזנבלט סובר שבאהל הק' טמון גופו הק' של הרבי. ייתכן שהוא שינה את דעתו בשנים האחרונות, אך כך היה ידוע לי. מלבדו - אם אתה מכיר את הצוות שם - אין אף אחד שחושב אפילו בכיוון. הוא בהחלט עונה כך לבחורים שלא שואלים אותו בצורה ישירה, משום שכמו הרבה משפיעים, לצערנו, הוא מעדיף שלא להיכנס לויכוח הזה. אך בחור ששואל אותו בצורה ישירה הוא עונה ברור מאוד את דעתו.

ב. אדגיש שוב - לא דיברתי כלל על להחזיק מהמקום, בסה"כ ביקשתי שהערך ייכתב כפי שהוא צריך להיכתב, משום שאין רב שסובר שהערך צריך להיות כתוב כך. אז מה אתה מבלבל לי את המוח (ומתנצל על ההתלהמות, אבל תודה שבאמת כבר הצלחת להרגיז אותי...) האם הם הולכים יותר או פחות, אני מדבר על עצם העניין, ובזה נשאלת השאלה מי הקובע אתה או הוא. שוב, ביקשתי שתנקוט בשמו של רב שמסכים עם דעתך! מה לא ברור? ואם תוכל לעשות זאת בדף השיחה של 'האוהל'. בהצלחה.--5778 - משיח נאו! - שיחה 12:01, 18 באוקטובר 2015 (UTC)

ימי חב"ד

כל הכבוד על העבודה. תכנס לזה קצת ובעז"ה תגלה שזה פשוט.

רק שים לב, הוספת את לתבנית לא רק את הימי חב"ד, אלא גם את האירועים ביהדות. לא שאני מתנגד - רק שבדיוק על זה החלק השני של הדיון שפתחתי באולם דיונים... ולכאורה צריך לחכות להכרעה ברורה לאחר דיון, מה תהיה המדיניות הקבועה בנדון. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 10:54, 2 במאי 2016 (UTC)

ימי חב"ד

יישר כח על תרומתך למיזם החדש!

אך שים לב לפרמטר השלישי:

כאשר בכל פעם צריך לשנות שלושה פרמטרים: 1. הקודם. 2. הבא. ואת המספר הסידורי שבסוף התבנית בשורה שמתחילה "קטגוריה:תבניות אירועים" בדוגמה זה א01, בב' תשרי זה יהיה א02, בג' תשרי א03, בא' חשון זה ב01, ב' חשון - ב02, וכן הלאה

, שים לב לתקן זאת גם בערכים שעשית כבר.

בוצע.--5778 - משיח נאו! - שיחה 13:40, 2 במאי 2016 (UTC)

תבניות משתמש שיצרת

לא מומלץ לשכפל תבניות בהוספת הספרה 2 בלבד, כיון שמשתמש אחר שירצה לשים תבנית לא יבדיל בקלות בין התבניות, וצריך להגדיר בשם התבנית את ההבדל בינה לבין הקודמת. ציין אם אתה מתנגד -- דָּרַךְ כּוֹכָבשיחה • 15:19, כ"ה בניסן, הקהל ה'תשע"ו (3 במאי למניינם), ימות המשיחיחי המלך המשיח!

(נ.ב. תודה על ההשראה לעדכון החתימה...)

אוקיי, אין לי שום בעיה. רק תעדכן אותי מה השם ששינית, כדי שאשנה אצלי בדף המשתמש.
אגב, היאך הצלחת לעשות חתימה מיוחדת כ"כ (היינו, הקהל, התאריך הלועזי בסוגריים וכו'...)?--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען כ"ה בניסן ה'תשע"ו 19:59, 3 במאי 2016 (UTC)

דף משתמש

שלום וברכה א) כתבת אני גאה וכאן המקום לאמר לך ולכל מי ( ויש פה כמה וכמה) שמשתמש במילה גאה זה לא מתאים ליהודים וודאי לא לחסידים שהרי גאווה וגם בדברים טובים זה מגונה ונאמר "הגאווה והגדולה לחי עולמים" אתה יכול לדוגמא לכתוב במקום: אני שמח ב) כתבת הקיצו כו' זכותך ( כי יש בחירה) לא להאמין בחיים הנצחיים של הרבי שליט"א אבל מדוע אתה אומר בראשם ויותר מתאים בראשנו ( וגם ראיתי שכך כותבים כמה וכמה שכותבים והקיצו כו ומסיימים בראשנו וזה לא סותר) עכפ תמשיך לכתוב וגם בנושאים שלא שנויים במחלוקת. שבת שלום וחודש טוב, יחי המלך המשיח. דור השביעי - שיחה 14:38, 2 בספטמבר 2016 (UTC)

א. טעות. גאווה בעניינים קדושים - חיובית בהחלט, כמפורש בשיחות רבינו כמ"פ. ב. לשון רבינו פעמים כך ופעמים כך. למאי נפק"מ?--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען ל' באב ה'תשע"ו, שנת הקהל 21:27, 3 בספטמבר 2016 (UTC)
שאלה קטנה מסקרנת: מי הם הרשעים שבאבדם תהיה לך רינה? אותם משתמשים שלדעתך לא הגיבו עניינית לטענותיך?
וגם, כמה פעמים ראית בשיחות רבינו את הפסוק הנ"ל?? קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 06:52, א' באלול, הקהל ה'תשע"ו
הערה קטנה. 'והוא בראשם' הכוונה בראש הקמים לתחיה, ולכן זה לא יהיה נכון לומר 'והוא בראשנו'. --שיעשיחה ד' באלול ה'תשע"ו 14:52, 7 בספטמבר 2016 (UTC)
קרייזי היקר, אענה בשמחה לשאלתך הסקרנית: לא כתבתי כלל שיש רשעים שבאבדם תהיה לי רינה, בסך הכל כתבתי פסוק מפורסם, שאין מה לחלוק עליו. כאשר רשעים אובדים, יש רינה בעולם.
כמה פעמים ראיתי בשיחות רבינו הפסוק הנ"ל? איני זוכר כרגע מקורות, אבל למאי נפק"מ? כמה פעמים ראית את זה בתורת רבינו?...--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען כ"ב באלול ה'תשע"ו, שנת הקהל 21:40, 25 בספטמבר 2016 (UTC)

שנה

ממש משמח אותנו המסקנות שלך מ'שנה של פעולות' (אגב, באמת היתה שנה של פעולות? או רק ב'בין הזמנים'. האם היו בכלל 'פעולות', או רק הצקות? יש לבדוק את זה), כי אולי זה יגרום לך להסיק כבר שמקומך לא כאן. ואין פה מה להיפגע, אלא כמו שאם תהיה אנציקלופדיה יהודית, אז אין שם מקום למישהו שלא יהודי, כמו כן באנציקלופדיה חב"דית-משיחית, אין מקום למישהו שלא רואה את עצמו שייך לזה. כמו שאובייקטיביות מגיע אחרי הנחות יסוד במהות היהדות, כך גם כאן, האובייקטיביות מתחילה אחרי הנחות יסוד שדברי הרבי אמת ונצחיים. מ. פינחסי - שיחה • כ"ט באב ה'תשע"ו

א. אני שמח בשמחתך (בשם מי אתה עוד כותב?).
ב. מעולם לא כתבתי באופן רצוף. כרגע אין אצלי מושג של "בין הזמנים", משום שסיימתי זה מכבר את הלימודים בתו"ת (לצערי).
ג. בכתבי 'פעולות' התכוונתי בכיוון מטרתי אותה הצגתי מלכתחילה - להתאים את האתר כך שיתאים לשמו, "חב"דפדיה" ולא "משיחיסטפדיה". ייתכן שלטעמך אלו 'הצקות', מכל מקום - לא אתה הוא המוסמך לקבוע זאת.
ד. מעולם לא נפגעתי מדבריו של אי מי, זה רק חיזק אצלי את השערתי מתחילה, שקצת קשה לדבר ולהתדיין עם אנשים שאינם יודעים מה הם אומרים (כך לפחות עולה מ'טיעוניהם' שהועלו ללא בושה על גבי המרשתת).
ה. הנחת היסוד שלי (אני מקווה שגם שלך) היא שכל דבריו של רבינו אמת ויציב, נצחיים לעולמי עד ולעולם לא ישתנו. כמה חבל שכדי להתמודד עם דברי הטעם שהעליתי, אתה בוחר להגדיר אצלי הנחת יסוד שגויה.
האתר אינו חב"די-משיחי כי אם חב"די מנקודת מבט משיחית. ידעתי זאת היטב, אלא שהדבר אינו מצדיק כתיבת עובדות שקריות, או התעלמות מעובדות שנכונות לכולי עלמא. במקרים שלא, ניסיתי להסביר מדוע העובדות שהעליתי מתאימות גם לאתר (אינני זוכר אותך כמשתתף פעיל בדיון על האוהל, תנסה לבדוק שם).
בינתיים, העורכים הנכבדים הוכיחו את בורותם המדהימה בנושאים אלו, או את החוסר המדהים בכישרון ההסברה שלהם (וכידוע שחיסרון בהסברה הוא גם חיסרון בהבנה), או את עצלותם להעלות את דעתם על גבי האתר.
כתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה, ונזכה זעה'ן זיך מיט'ן רבי'ן נאו.--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען ל' באב ה'תשע"ו, שנת הקהל 21:41, 3 בספטמבר 2016 (UTC)
א. אם אתה מתכנן להמשיך ולכתוב עוד הערות בדפי שיחה כאן, הצעתי כחבר שתתקן את חתימתך שהמספר בה הפוך.
ב. מצטרף למ. פינחסי בנוגע לכך שאנציקלופדיה זו תמשיך להיות חב"דית-משיחית, דהיינו "חב"די מנקודת מבט משיחית" (- פשוט, כי אין עוד נקודת מבט חב"דית אחרת. נכון שיש חב"דניקים שלא יוצאים למבצע תפילין, וחב"דניקים שמצביעים ליכוד, וחב"דניקים שמאמינים בציונות, וגם חב"דניקים שלא סגורים אם הרבי הוא משיח או שלא מכירים בנצחיות חייו. ואף אחד מהם לא יכול לגרום שיהיו כמה נקודות מבט בחב"ד). ובמילא, לעניננו, אם זו המטרה היחידה שלך בשהותך כאן, שהות זו אכן מיותרת.
ג. לאידך, לא הייתי ממהר להסיק שמקומך אינו כאן. וזה כבר תלוי בך, כי יכול להיות שיש לך הרבה מה לתרום, אך רק מתוך הבנה בכך שהדברים הנ"ל לא ישתנו כאן אף פעם. אתה יכול לתרום בערכים 'סתם' שקשורים לחסידות וגאולה ומשיח, או (אם זה ממש קשה) אפילו בערכים כמו שאתה אוהב, אך בלי לנגוע בהנחות היסוד כאן שלא יזוזו [דוגמא: אם תשווה בין פסקת ההיסטוריה בערך אורו של משיח לבין הערך על הקעמפ האהוב עליך, תגלה שאתה יכול לתרום הרבה לערך ההוא בלי שאף אחד יפריע לך. וכיו"ב]. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 06:11, א' באלול, הקהל ה'תשע"ו
א. עשיתי זאת בכוונה, כי שם המשתמש שלי הוא ההפוך. ייש"כ.
ב. אין לי כל כוונה לחלוק ע"כ (כפי שכתבתי), מטרתי המוצהרת הינה לתקן את העובדות המתאימות גם לקו זה (ואינן מופיעות כאן מפני הקצנת-יתר של העורכים, אך הדבר אינו תואם את רוחה של חב"דפדיה).
ג. תודה על הרעיון. אינני יודע מי וכיצד הבין שאני מתעתד לפרוש, כהרגלי אני מציץ מידי פעם ומנסה לתקן. תודה על הרעיון. כוח"ט.--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען א' באלול ה'תשע"ו, שנת הקהל 09:46, 4 בספטמבר 2016 (UTC)
מענין מה רומז שם המשתמש שלך.... שאתה עכשיו מנסה להסתיר....--95.86.126.36 10:08, 4 בספטמבר 2016 (UTC)
לא חשבתי שישקיעו כ"כ הרבה זמן בניסיון לפצח טעות שלי... שיהיה לך בהצלחה. את כל השערותיך תכתוב כאן, ואם יהיה לי זמן גם אקרא אותם.--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען א' באלול ה'תשע"ו, שנת הקהל 12:23, 4 בספטמבר 2016 (UTC)
הדבר העיקרי שהעורכים הוכיחו זה שאין להם מוטיבציה לאבד את זמנם לשווא בוויכוחי סרק. אנחנו מעדיפים להשקיע את הזמן בהפצת האור. להתראות - שיחה 12:08, 4 בספטמבר 2016 (UTC)
להתראות היקר, כתבתי לך כבר כמה פעמים שלא כל מה שלא מוצא חן בעיניך הוא "סרק", "חסר תועלת" או "טפשי". הפצת האור צריכה להיעשות בצורה הנכונה, ולא תוך השמטת עובדות שנכונות לכולי עלמא, מצד חששות שאין בינן לבין כתיבת אנציקלופדיה כל קשר (קרא שוב את דבריך כאן ותחשוב לבד). בהצלחה, כוח"ט.--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען א' באלול ה'תשע"ו, שנת הקהל 12:23, 4 בספטמבר 2016 (UTC)
ואגב, את זה קיבלת בזמנו בדף השיחה שלך, ולא ראיתי ששינית את מעשיך וסגנון כתיבתך בעקבות כך. כמה חבל.
"להתראות היקר, קרייזי היקר, זכותכם שלא להסכים עם הדברים הבאים, אך אנא קראו בתשומת לב, אני מקווה שהיות שאיני חשוד באמונותיי, תוכלו לחשוב על הדברים לגופם של דברים ולא לגופו של אדם.
מצער אותי מאוד לראות את צורת הכתיבה שלכם ל-5778. אני מוצא שמשתמש 5778 נוקט באופן עקבי בסגנון כתיבה כנה וענייני. הוא לא מסתיר את דעותיו, אך מגיב תמיד בצורה עניינית ולא לגופם של אנשים או בהסטה של הדיון. לצערי לא נראה שהוא מקבל תגובות באותו מטבע. אני מתפלא הביטוי 'הצקות' והסגנון הנלווה אליו שהוא רחוק ואולי אפילו הפוך מהמתרחש בפועל, לדעתי. את דעתי על עצם הטענות של 5778 אפרט בדיון הרלוונטי באולם הדיונים. --שיעשיחה ט' באייר ה'תשע"ו".
--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען א' באלול ה'תשע"ו, שנת הקהל 12:41, 4 בספטמבר 2016 (UTC)

לצערי ולבושתי, מרפרוף קל בדפי השיחה, והמעקב הלא רציף שלי על הנכתב בדפי השיחה בערכים השונים, המצב לא השתנה והדברים שכתבתי אז נכונים גם היום. הלוואי שאני טועה. --שיעשיחה ד' באלול ה'תשע"ו 14:54, 7 בספטמבר 2016 (UTC)

אני גם לא מסתיר את דעותי. היות ואני יודע מה המסקנה שפותח הדיון רוצה להוביל ואני לא מוכן להסכים איתה בשום פנים ואופן, אני לא רואה שום צורך לפתוח בדיון עניני ולהסביר את עצמי. ייתכן ואני טועה, ובהרבה דברים אחרים לא אכפת לי להתפשר, אבל בנושאים האלו אני לא רואה שום ענין בויכוח שלדעתי הוא חסר תועלת היות ושום הגיון לא ישכנע אותי, כי האמונה שלי היא בהחלט למעלה (ויהיו שיאמרו למטה) מהגיון. להתראות - שיחה 09:54, 8 בספטמבר 2016 (UTC)
להתראות היקר, קצת קשה לי להאמין שאתה באמת חושב שהדיונים הללו הם דיונים באמונה. אתה יודע למה? כי לא מצאתי אפילו פעם אחת שהרבי שלנו - ששנינו מאמינים בו - התייחס כך לשאלות באמונה. הרבי לא פחד לדון בשום דבר, הוא הסביר היטב את דעותיו והתייחס לכל שאלה.
כמובן, זכותך להוסיף תמיד שדעתך בנושא נקבעת ע"פ האמונה (וכאן הבן שואל, הרי אני טוען שאמונתך משוללת יסוד בתורתנו הקדושה, אז איזו מן אמונה זו להאמין במשהו שלא נכון ע"פ תורה? אבל לא ניכנס לזה עכשיו). אבל ההימנעות המוחלטת מדיון ענייני (כפי שהודית בעצמך) על ידי תירוץ שכזה - אומרת דרשני.
חודש אלול, חודש של חשבון נפש, חשוב היטב על האמונה שלך - ובלי קשר בכלל מה תוכנה, אלא כיצד הינך ניגש לנושאי אמונה, במה אתה מאמין, ועל פי מה אתה קובע את אמונותיך.
כוח"ט לשנטו"מ, שנה של גאולה שלימה.--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען כ"ב באלול ה'תשע"ו, שנת הקהל 21:38, 25 בספטמבר 2016 (UTC)
אינני מכירך, ואינני נכנס לגופו של הוויכוח, אבל כמדומני שישנו הבדל בין ויכוח על נושא לבין הצגת עמדה רשמית בו.
אינני חושב שמר להתראות אכן מתנגד לכמה עניינים כפי שהם, אלא על אופן הצגתם וכדעה רשמית, וד"ל. • כתית למאורבית הבד 21:50, 25 בספטמבר 2016 (UTC)
כתית למאור, רואים שלא נכנסת לגופו של דיון... המדובר הוא לא בהצגת דעה רשמית, המדובר הוא פשוט בעובדות, שמר להתראות וחבריו מעדיפים להתעלם מהם. את התירוץ לכך קראת בעצמך.--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען כ"ב באלול ה'תשע"ו, שנת הקהל 22:05, 25 בספטמבר 2016 (UTC)
ידוע מאמר העולם 'מי שלא עושה לא טועה'. ואכן, בדברים צדדיים ייתכן ומותר להתדיין, אך בענינים אותם אני רואה כיסוד מוסד בתורתנו ואמונתנו (וכך ראו זאת כל החסידים בשעת אמירת הדברים, ורק בעקבות הנסיון שינו את דעתם ואמונתם) - אני מעדיף לא להיות חכם, ולא לבוא לידי נסיון. ועל פי דברי היום יום הידועים שבדורנו צריכים כל בעלי השכל להניח שכלם על הצד, אני מעדיף להמשיך באמונה נאיבית ופשוטה בלי לנסות אפילו להסביר.
אגב, אם תנסה לברר עלי אצל מכירי, תשמע שאני אכן הולך לאוהל, קורא בספרים עם זי"ע, ועוד ועוד 'עוונות' כגון דא, ורבים מידידיי הם מהצד המדומה ה'שני' של המפה הפוליטית, אך בכל הנ"ל אין בשביל לגרום לי להיכנס לדיון שהמטרה המוצהרת בו היא לשכנע אותי להפסיק להאמין אמונה שלמעלה מהדעת. להתראות - שיחה 08:30, 26 בספטמבר 2016 (UTC)
למעלה מהדעת, למטה מהדעת, העיקר שלא בדעת ידברו...שף ויתיבקאנפרענץ רום

ציונות

לכבוד הרב 5778 הנכבד! שלום וברכה! בתימהון הכי גדול ראיתי שהינך נמנה על מתנגדי הציונות לכל זרמיו וכו'. על אף שהרבי מתנגד לרעיון ה'אתחלתא דגאולה' שבציונות, היכן מצינו שהרבי מתנגד לצינות בכלל? --שף ויתיב - שיחה 06:02, 19 בספטמבר 2016 (UTC)

שף ויתיב החביב, יישר כח על תשומת הלב. למעשה, הנוהג כאן בחב"דפדיה הוא שכאשר ישנו מונח שרוצים להזכירו בקצרה, ללא הרחבת יתר ופרשון מושגים - פשוט עושים הפניה פנימית בתוך האתר אל הערך עצמו.
כך בדיוק נהגתי בקשר לעניין הנ"ל.
כוח"ט לשנטו"מ.--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען כ"ב באלול ה'תשע"ו, שנת הקהל 21:43, 25 בספטמבר 2016 (UTC)
כתבת שהינך מתנגד לכל השלכותיו המעשיות והרעיוניות. ועל זה תמהתי. שף ויתיבקאנפרענץ רום