רצון העליון: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''רצון העליון''' המכונה גם '''הורמנותא דמלכא''' הינו ביטוי ב[[תורת החסידות]] לרצונו של הקדוש ברוך הוא - שמצד עצמו אין לו סיבה. כמו הסיבה ל[[בריאת העולמות]] "'''נתאווה'''' ה[[קדוש ברוך הוא]] להיות לו [[דירה בתחתונים]]" - נתאווה - בלי שום סיבה. וזהו רצון העליון - שלמעלה מטעם ודעת אנושי. | '''רצון העליון''' המכונה גם '''הורמנותא דמלכא''' הינו ביטוי ב[[תורת החסידות]] לרצונו של הקדוש ברוך הוא - שמצד עצמו אין לו סיבה. כמו הסיבה ל[[בריאת העולמות]] "'''נתאווה'''' ה[[קדוש ברוך הוא]] להיות לו [[דירה בתחתונים]]" - נתאווה - בלי שום סיבה. וזהו רצון העליון - שלמעלה מטעם ודעת אנושי. | ||
רצון זה מלובש ב[[תרי"ג מצוות]] - [[אב (תורה שבכתב)| תורה שבכתב]] - ואי אפשר לגלותו כי אם על ידי [[תורה שבעל פה]], שאז מתגלה באדם הרצון העליון ברוך הוא. | |||
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]] | [[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]] |
גרסה מ־06:38, 25 במאי 2009
רצון העליון המכונה גם הורמנותא דמלכא הינו ביטוי בתורת החסידות לרצונו של הקדוש ברוך הוא - שמצד עצמו אין לו סיבה. כמו הסיבה לבריאת העולמות "נתאווה' הקדוש ברוך הוא להיות לו דירה בתחתונים" - נתאווה - בלי שום סיבה. וזהו רצון העליון - שלמעלה מטעם ודעת אנושי.
רצון זה מלובש בתרי"ג מצוות - תורה שבכתב - ואי אפשר לגלותו כי אם על ידי תורה שבעל פה, שאז מתגלה באדם הרצון העליון ברוך הוא.