שיחה:נפש אלוקית: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
כתית למאור (שיחה | תרומות) (תגובה) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
==נשמה - מבינה== | |||
התחלתי לערוך את הערך הזה וחשתי בלבול עצום: בתחילת הערך דובר שהערך קאי על הנשמה, אבל מקריאת הערך מתברר שהכוונה היא על הנפש אלוקית המוזכרת בתניא, שהיא שם כללי לכל חלק האלקות שבאדם, והכולל את כל השכל והמידות שבאדם (והמידות כידוע הם מחלק הרוח והנפש), ואפילו את חלק הרצון והתענוג (שהוא כנגד החיה יחידה). התאמתי את הערך כך שהערך קאי על כל החלק אלקות שבאדם, והחלק הראשון "שרשו" קאי על עצמות הנשמה, ועל הנשמה עצמה.--'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ"ה באב ה'תשע"ו, למניינם 23:20, 29 באוגוסט 2016 (UTC) | התחלתי לערוך את הערך הזה וחשתי בלבול עצום: בתחילת הערך דובר שהערך קאי על הנשמה, אבל מקריאת הערך מתברר שהכוונה היא על הנפש אלוקית המוזכרת בתניא, שהיא שם כללי לכל חלק האלקות שבאדם, והכולל את כל השכל והמידות שבאדם (והמידות כידוע הם מחלק הרוח והנפש), ואפילו את חלק הרצון והתענוג (שהוא כנגד החיה יחידה). התאמתי את הערך כך שהערך קאי על כל החלק אלקות שבאדם, והחלק הראשון "שרשו" קאי על עצמות הנשמה, ועל הנשמה עצמה.--'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ"ה באב ה'תשע"ו, למניינם 23:20, 29 באוגוסט 2016 (UTC) | ||
:{{יישר כוח}}! הערך [[נשמה (חלק הנפש)]], הוא אמור לדבר על חלק הנשמה שבנפש; ערך זה מדבר על כללות הנפש, וככזה הוא מכונה מערכת הנפש האלקית (לעומת מערכת הנפש הבהמית המכילה [[י"א כתרין דמסאבותא]] וכו', ו[[בבואה דבבואה לית להו]]. | :{{יישר כוח}}! הערך [[נשמה (חלק הנפש)]], הוא אמור לדבר על חלק הנשמה שבנפש; ערך זה מדבר על כללות הנפש, וככזה הוא מכונה מערכת הנפש האלקית (לעומת מערכת הנפש הבהמית המכילה [[י"א כתרין דמסאבותא]] וכו', ו[[בבואה דבבואה לית להו]]. | ||
שורה 6: | שורה 7: | ||
::::כבר כתבתי [[תניא - פרק ב']] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 04:39, 30 באוגוסט 2016 (UTC) | ::::כבר כתבתי [[תניא - פרק ב']] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 04:39, 30 באוגוסט 2016 (UTC) | ||
:::::כשאדה"ז מדגיש שהנשמה "נמשכת" מחכמה דאצילות, ששם היתה מיוחדת ביחוד גמור עם הקב"ה, אבל שם תואר נשמה כפי שהיא נבדלת מחיה ויחידה וכפי שכבר נקראת נבראת לעצמה היא מספירת הבינה דאצילות כפי שמתגלית בעולם הבריאה ששם הנבראים נחשבים ליש. --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ"ט באב ה'תשע"ו, למניינם 00:39, 2 בספטמבר 2016 (UTC) | :::::כשאדה"ז מדגיש שהנשמה "נמשכת" מחכמה דאצילות, ששם היתה מיוחדת ביחוד גמור עם הקב"ה, אבל שם תואר נשמה כפי שהיא נבדלת מחיה ויחידה וכפי שכבר נקראת נבראת לעצמה היא מספירת הבינה דאצילות כפי שמתגלית בעולם הבריאה ששם הנבראים נחשבים ליש. --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ"ט באב ה'תשע"ו, למניינם 00:39, 2 בספטמבר 2016 (UTC) | ||
::::::אם לזאת כוונתך, אתה צודק, דהיינו, אם אתה מדבר על חלק הנשמה המכונה "[[נשמה (חלק הנפש)]]"; אבל אם אתה מדבר על אלו שנשמותיהם בחי' מוח וראש ועד למשה - שעניינו הוא חכמה (כ"ח מ"ה), אזי לכאורה זה מחכמה. אך במחשבה שנייה יש מקום לדון בזה (האם החכמה שבן היא כמו שבאב, או שהיא מוגבלת דרך האם (בינה)). • '''[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]]''' 00:44, 2 בספטמבר 2016 (UTC) |
גרסה מ־02:44, 2 בספטמבר 2016
נשמה - מבינה
התחלתי לערוך את הערך הזה וחשתי בלבול עצום: בתחילת הערך דובר שהערך קאי על הנשמה, אבל מקריאת הערך מתברר שהכוונה היא על הנפש אלוקית המוזכרת בתניא, שהיא שם כללי לכל חלק האלקות שבאדם, והכולל את כל השכל והמידות שבאדם (והמידות כידוע הם מחלק הרוח והנפש), ואפילו את חלק הרצון והתענוג (שהוא כנגד החיה יחידה). התאמתי את הערך כך שהערך קאי על כל החלק אלקות שבאדם, והחלק הראשון "שרשו" קאי על עצמות הנשמה, ועל הנשמה עצמה.--שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ה באב ה'תשע"ו, למניינם 23:20, 29 באוגוסט 2016 (UTC)
- תבנית:יישר כוח! הערך נשמה (חלק הנפש), הוא אמור לדבר על חלק הנשמה שבנפש; ערך זה מדבר על כללות הנפש, וככזה הוא מכונה מערכת הנפש האלקית (לעומת מערכת הנפש הבהמית המכילה י"א כתרין דמסאבותא וכו', ובבואה דבבואה לית להו.
- אכן השינוי בפתיח היה מתבקש. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 23:35, 29 באוגוסט 2016 (UTC)
- אבל שהנשמה מגיעה מחכמה דאצילות, זה תניא מפורש • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 23:48, 29 באוגוסט 2016 (UTC)
- סליחה על הבורות, אשמח לשמוע היכן הוא התניא. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ו באב ה'תשע"ו, למניינם 03:41, 30 באוגוסט 2016 (UTC)
- כבר כתבתי תניא - פרק ב' • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 04:39, 30 באוגוסט 2016 (UTC)
- כשאדה"ז מדגיש שהנשמה "נמשכת" מחכמה דאצילות, ששם היתה מיוחדת ביחוד גמור עם הקב"ה, אבל שם תואר נשמה כפי שהיא נבדלת מחיה ויחידה וכפי שכבר נקראת נבראת לעצמה היא מספירת הבינה דאצילות כפי שמתגלית בעולם הבריאה ששם הנבראים נחשבים ליש. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ט באב ה'תשע"ו, למניינם 00:39, 2 בספטמבר 2016 (UTC)
- אם לזאת כוונתך, אתה צודק, דהיינו, אם אתה מדבר על חלק הנשמה המכונה "נשמה (חלק הנפש)"; אבל אם אתה מדבר על אלו שנשמותיהם בחי' מוח וראש ועד למשה - שעניינו הוא חכמה (כ"ח מ"ה), אזי לכאורה זה מחכמה. אך במחשבה שנייה יש מקום לדון בזה (האם החכמה שבן היא כמו שבאב, או שהיא מוגבלת דרך האם (בינה)). • כתית למאור • בית הבד 00:44, 2 בספטמבר 2016 (UTC)
- כשאדה"ז מדגיש שהנשמה "נמשכת" מחכמה דאצילות, ששם היתה מיוחדת ביחוד גמור עם הקב"ה, אבל שם תואר נשמה כפי שהיא נבדלת מחיה ויחידה וכפי שכבר נקראת נבראת לעצמה היא מספירת הבינה דאצילות כפי שמתגלית בעולם הבריאה ששם הנבראים נחשבים ליש. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ט באב ה'תשע"ו, למניינם 00:39, 2 בספטמבר 2016 (UTC)
- כבר כתבתי תניא - פרק ב' • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 04:39, 30 באוגוסט 2016 (UTC)
- סליחה על הבורות, אשמח לשמוע היכן הוא התניא. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ו באב ה'תשע"ו, למניינם 03:41, 30 באוגוסט 2016 (UTC)
- אבל שהנשמה מגיעה מחכמה דאצילות, זה תניא מפורש • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 23:48, 29 באוגוסט 2016 (UTC)