רצון העליון: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " תורה שבכתב" ב־" תורה שבכתב")
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''רצון העליון''' המכונה גם '''הורמנותא דמלכא''' הינו ביטוי ב[[תורת החסידות]] לרצונו של [[הקדוש ברוך הוא]] - שמצד עצמו אין לו סיבה. כמו הסיבה ל[[בריאת העולמות]] "'''נתאווה'''' ה[[קדוש ברוך הוא]] להיות לו [[דירה בתחתונים]]" - נתאווה - בלי שום סיבה. וזהו רצון העליון - שלמעלה מטעם ודעת אנושי.
'''רצון העליון''' המכונה גם '''הורמנותא דמלכא''' הינו ביטוי ב[[תורת החסידות]] לרצונו של [[הקדוש ברוך הוא]] - שמצד עצמו אין לו סיבה. כמו הסיבה ל[[בריאת העולמות]] "'''נתאווה'''' ה[[קדוש ברוך הוא]] להיות לו [[דירה בתחתונים]]" - נתאווה - בלי שום סיבה. וזהו רצון העליון - שלמעלה מטעם ודעת אנושי.


רצון זה מלובש ב[[תרי"ג מצוות]] - [[אב (תורה שבכתב)| [[תורה שבכתב]]]] - ואי אפשר לגלותו כי אם על ידי [[תורה שבעל פה]], שאז מתגלה באדם הרצון העליון ברוך הוא.
רצון זה מלובש ב[[תרי"ג מצוות]] - [[אב (תורה שבכתב)|תורה שבכתב]] - ואי אפשר לגלותו כי אם על ידי [[תורה שבעל פה]], שאז מתגלה באדם הרצון העליון ברוך הוא.
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]

גרסה מ־06:09, 29 בספטמבר 2016

רצון העליון המכונה גם הורמנותא דמלכא הינו ביטוי בתורת החסידות לרצונו של הקדוש ברוך הוא - שמצד עצמו אין לו סיבה. כמו הסיבה לבריאת העולמות "נתאווה' הקדוש ברוך הוא להיות לו דירה בתחתונים" - נתאווה - בלי שום סיבה. וזהו רצון העליון - שלמעלה מטעם ודעת אנושי.

רצון זה מלובש בתרי"ג מצוות - תורה שבכתב - ואי אפשר לגלותו כי אם על ידי תורה שבעל פה, שאז מתגלה באדם הרצון העליון ברוך הוא.