יהושע בן נון: הבדלים בין גרסאות בדף

הוסרו 2 בתים ,  23 בפברואר 2017
מ
החלפת טקסט – "מליאה" ב־"מלאה"
מ (החלפת טקסט – "שאול המלך " ב־"שאול המלך ")
מ (החלפת טקסט – "מליאה" ב־"מלאה")
שורה 7: שורה 7:
למרות שבדורות המאוחרים יותר מקובל היה שמשרת המנהיג היתה מחולקת בין [[נשיא]] סנהדרין לבין האב"ד, שבעוד שנשיא הסנהדרין היה המנהיג בתחום התורתי והכריע את כל הספקות, היה האב"ד המנהיג בתחומים האחרים של כלל ישראל{{הערה|1=ראו גם בערך [[תנא]].}} - למרות זאת היה יהושע המנהיג היחיד שבדורו.
למרות שבדורות המאוחרים יותר מקובל היה שמשרת המנהיג היתה מחולקת בין [[נשיא]] סנהדרין לבין האב"ד, שבעוד שנשיא הסנהדרין היה המנהיג בתחום התורתי והכריע את כל הספקות, היה האב"ד המנהיג בתחומים האחרים של כלל ישראל{{הערה|1=ראו גם בערך [[תנא]].}} - למרות זאת היה יהושע המנהיג היחיד שבדורו.


[[הרבי]] מסביר כי הסיבה לכך היא, שבשונה למסירת התורה בכל הדורות, שהיתה באופן של "קבלה" מהחכם ובני דורו, בשונה מכך היתה מסירת התורה ממשה ליהושע, והיא היתה באופן של "מסירת התורה", ויהושע היה בדרגה מליאה של נשיא שהוא כמלך ממש, מכיון שהתורה בדורו היתה על ידו בלבד, וכמשה רבינו עצמו.
[[הרבי]] מסביר כי הסיבה לכך היא, שבשונה למסירת התורה בכל הדורות, שהיתה באופן של "קבלה" מהחכם ובני דורו, בשונה מכך היתה מסירת התורה ממשה ליהושע, והיא היתה באופן של "מסירת התורה", ויהושע היה בדרגה מלאה של נשיא שהוא כמלך ממש, מכיון שהתורה בדורו היתה על ידו בלבד, וכמשה רבינו עצמו.


באופן זה של מלוכה מוחלטת, הרי שהחלוקה של "נשיא" ו"אב"ד" הינה סתירה לכלל הידוע ש"אין שני מלכים משתמשים בכתר אחד".  
באופן זה של מלוכה מוחלטת, הרי שהחלוקה של "נשיא" ו"אב"ד" הינה סתירה לכלל הידוע ש"אין שני מלכים משתמשים בכתר אחד".