בנימין קלעצקער: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (החלפת טקסט – "יראת שמים " ב־"יראת שמים ") |
מ (החלפת טקסט – "התבוננות " ב־"התבוננות ") |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
בהזדמנות אחרת כשביקר פעם ר' [[שלמה מקרלין]] אצל אדמו"ר הזקן{{הערה|יש אומרים שסיפור זה התרחש עם ר' חיים חייקל מאמדור}}, סיפר בהתפעלות על אחד מתלמידיו שזוכה ל[[גילוי אליהו]]. [[אדמו"ר הזקן]] השיב לו וכאן עומד ר' בנימין, הוא אוחז כעת במהלך התפילה בברכת 'שים שלום' ואצלו מאיר ה[[יחידה]] שב[[נפש]] והוא צוחק מהגילוי אליהו של תלמידך. | בהזדמנות אחרת כשביקר פעם ר' [[שלמה מקרלין]] אצל אדמו"ר הזקן{{הערה|יש אומרים שסיפור זה התרחש עם ר' חיים חייקל מאמדור}}, סיפר בהתפעלות על אחד מתלמידיו שזוכה ל[[גילוי אליהו]]. [[אדמו"ר הזקן]] השיב לו וכאן עומד ר' בנימין, הוא אוחז כעת במהלך התפילה בברכת 'שים שלום' ואצלו מאיר ה[[יחידה]] שב[[נפש]] והוא צוחק מהגילוי אליהו של תלמידך. | ||
מסופר עליו {{הערה|ספר השיחות - תורת שלום ע' 6}}, שבעמדו פעם בנמל של העיר ריגא ליד רפסודות העצים שאותם עמד להשיט - שקע | מסופר עליו {{הערה|ספר השיחות - תורת שלום ע' 6}}, שבעמדו פעם בנמל של העיר ריגא ליד רפסודות העצים שאותם עמד להשיט - שקע ב[[התבוננות]] בחסידות משך חמש שעות רצופות. כאשר הביעו לאחר מכן פליאה באזניו על כך, הגיב: מה הפלא? בעיני פליאה גדולה היא העובדה שאומרים "אחד" בעת קריאת-שמע וחושבים אז על העצים בנמל ריגא?! | ||
אודות כח ההתעמקות שלו מסופר ברשימות {{הערה|רשימת היומן תרצ"ב, ע' רמד}}, שפﬠם, ביום השוק, בהלכו מבית הכנסת ﬠם הטלית ותפילין, התﬠמק במחשבתו, הניח הטלית ותפילין ﬠל עגלה אחת שﬠמדח בשוק, ובﬠמדו, הרים רגלו על ציר גלגל העגלה, והתﬠמק במחשבתו. בעל העגלה, גמר ﬠסקיו ונסﬠ בﬠגלה, ור' בנימין קלעצקﬠר נשאר, עומד בשוק, ורגלו (שהרימה ﬠל ציר גלגל הﬠגלה) באויר. אח"כ הורידה, אבל לא הרגיש מאומה. ורק כשהגיﬠ זמן תפלת המנחה נתﬠורר ממחשבתו. | אודות כח ההתעמקות שלו מסופר ברשימות {{הערה|רשימת היומן תרצ"ב, ע' רמד}}, שפﬠם, ביום השוק, בהלכו מבית הכנסת ﬠם הטלית ותפילין, התﬠמק במחשבתו, הניח הטלית ותפילין ﬠל עגלה אחת שﬠמדח בשוק, ובﬠמדו, הרים רגלו על ציר גלגל העגלה, והתﬠמק במחשבתו. בעל העגלה, גמר ﬠסקיו ונסﬠ בﬠגלה, ור' בנימין קלעצקﬠר נשאר, עומד בשוק, ורגלו (שהרימה ﬠל ציר גלגל הﬠגלה) באויר. אח"כ הורידה, אבל לא הרגיש מאומה. ורק כשהגיﬠ זמן תפלת המנחה נתﬠורר ממחשבתו. |
גרסה מ־05:49, 22 באוגוסט 2016
בנימין רבינוביץ (מכונה בנימין קלֶצקֶר), היה מחסידי העיר שקלוב, משכיל עצום וגאון בחסידות, מגדולי חסידיו ומקושריו של אדמו"ר הזקן. לפרנסתו עסק במסחר בעצים (ולכן שמו היה "קלעצקער" מלשון עצים) והיה עשיר מופלג.
הרבי סיפר על גודל מעלתו, למרות עיסוקו במסחר. פעם עשה חשבון מכל כספיו והכנסותיו וכשהגיע לסיום הרשימה, רשם: "סך הכל - אין עוד מלבדו".
בהזדמנות אחרת כשביקר פעם ר' שלמה מקרלין אצל אדמו"ר הזקן[1], סיפר בהתפעלות על אחד מתלמידיו שזוכה לגילוי אליהו. אדמו"ר הזקן השיב לו וכאן עומד ר' בנימין, הוא אוחז כעת במהלך התפילה בברכת 'שים שלום' ואצלו מאיר היחידה שבנפש והוא צוחק מהגילוי אליהו של תלמידך.
מסופר עליו [2], שבעמדו פעם בנמל של העיר ריגא ליד רפסודות העצים שאותם עמד להשיט - שקע בהתבוננות בחסידות משך חמש שעות רצופות. כאשר הביעו לאחר מכן פליאה באזניו על כך, הגיב: מה הפלא? בעיני פליאה גדולה היא העובדה שאומרים "אחד" בעת קריאת-שמע וחושבים אז על העצים בנמל ריגא?!
אודות כח ההתעמקות שלו מסופר ברשימות [3], שפﬠם, ביום השוק, בהלכו מבית הכנסת ﬠם הטלית ותפילין, התﬠמק במחשבתו, הניח הטלית ותפילין ﬠל עגלה אחת שﬠמדח בשוק, ובﬠמדו, הרים רגלו על ציר גלגל העגלה, והתﬠמק במחשבתו. בעל העגלה, גמר ﬠסקיו ונסﬠ בﬠגלה, ור' בנימין קלעצקﬠר נשאר, עומד בשוק, ורגלו (שהרימה ﬠל ציר גלגל הﬠגלה) באויר. אח"כ הורידה, אבל לא הרגיש מאומה. ורק כשהגיﬠ זמן תפלת המנחה נתﬠורר ממחשבתו. ומסיים הרבי, תא חזי ﬠר היכן כחה של יראת שמים - שאף שהי' שקוﬠ במחשבתו ﬠד שלא הרגיש שנסﬠה הﬠגלה שﬠלי' היתה מונחת רגלו, מ"מ, זמנה של תפלה הרגיש, וזה ﬠרררו מהתﬠמקותו.