39,916
עריכות
מ (החלפת טקסט – "בשבת " ב־"בשבת ") |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
'''זעיר אנפין''' הוא שמו של ה[[פרצוף]] הנוצר מהתכללות ה[[מדות]] של עולם ה[[אצילות]]. זעיר אנפין ו[[מלכות דאצילות]] נקראים גם בשם קודשא בריך הוא ושכינתיה. היחוד ביניהם הוא [[יחודא תתאה]]. ה[[מצווה|מצוות]] שאנו עושים הם לשם ייחוד [[זעיר אנפין]] ו[[מלכות דאצילות]]. רבים נוהגים לומר לפני קיום מצוות נוסח "לשם ייחוד": "לשם ייחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה". | '''זעיר אנפין''' הוא שמו של ה[[פרצוף]] הנוצר מהתכללות ה[[מדות]] של עולם ה[[אצילות]]. זעיר אנפין ו[[מלכות דאצילות]] נקראים גם בשם קודשא בריך הוא ושכינתיה. היחוד ביניהם הוא [[יחודא תתאה]]. ה[[מצווה|מצוות]] שאנו עושים הם לשם ייחוד [[זעיר אנפין]] ו[[מלכות דאצילות]]. רבים נוהגים לומר לפני קיום מצוות נוסח "לשם ייחוד": "לשם ייחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה". | ||
כמו כן זעיר אנפין מאיר ב[[שבת]] ביום. | כמו כן זעיר אנפין מאיר ב[[שבת]] ביום, שבשבת במוסף הוא עולה לדרגת [[אבא ואמא]], ואז ז"א ומלכות יונק מ[[עתיקא קדישא]] (כמו כל עולם שיונק מהאור של העולם שבדרגה למעלה ממנו, והרי אבא ואמא יונקים תמיד מעתיקא קדישא), ולכן נקראת סעודת צפרא דשבתא "סעודת עתיקא קדישא". ב[[סעודה שלישית]] הוא עולה עליה גדולה יותר, בדרגה הגבוהה ביותר בדרגת [[יום הכיפורים]], ואז זעיר אנפין עצמו מגיע לדרגת עתיקא קדישא, אלא שעליה זו אינה אלא לזעיר אנפין, וגם מכיון שעליתו של זעיר אנפין לעתיקא קדישא היא עליה עצמית - שהוא עצמו מקבל את כוחות עתיקא קדישא הנקראים [[רעוא דרעוין]] ולכן מודגשת סעודה זו בשמה "סעודתא דזעיר אנפין"{{הערה|ביאורו של האר"י הקדוש בשער הכוונות לשבת}}. | ||
==ענינו== | ==ענינו== | ||
שורה 18: | שורה 18: | ||
{{שבת}} | {{שבת}} | ||
{{הערות שוליים}} | |||
[[קטגוריה:ספירות]] | [[קטגוריה:ספירות]] | ||
[[קטגוריה:עולמות]] | [[קטגוריה:עולמות]] |
עריכות