נפילת אפיים: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "תפילת שמונה עשרה " ב־"תפילת שמונה עשרה ") |
מ (החלפת טקסט – " }}" ב־"}}") |
||
שורה 6: | שורה 6: | ||
מדריגה נעלה זו, הינה למעלה מבחינת הביטול במציאות דשמונה עשרה, וגם למעלה ממדריגת ה[[מסירות נפש]] שבקריאת שמע. | מדריגה נעלה זו, הינה למעלה מבחינת הביטול במציאות דשמונה עשרה, וגם למעלה ממדריגת ה[[מסירות נפש]] שבקריאת שמע. | ||
שמונה עשרה הברכות של שמונה עשרה ה[[נפש אלוקית|נשמה האלקית]] היא רק בבחינת [[ביטול]] במציאות, שהיא כלי מוכן לביטול האמיתי של נפילת אפים.{{הערה|1= [[אדמו"ר האמצעי]], [[שערי תשובה]], שער התפלה. אחרי ה"א תלכו. מג"פ מד, א. }} | שמונה עשרה הברכות של שמונה עשרה ה[[נפש אלוקית|נשמה האלקית]] היא רק בבחינת [[ביטול]] במציאות, שהיא כלי מוכן לביטול האמיתי של נפילת אפים.{{הערה|1= [[אדמו"ר האמצעי]], [[שערי תשובה]], שער התפלה. אחרי ה"א תלכו. מג"פ מד, א.}} | ||
בעוד שב[[תפילת שמונה עשרה]] הדביקות היא רק מצד ה[[תענוג]] שבנפש אלוקית, דבר החולף ונחלש עם החלשות התענוג, הרי הדביקות שבנפילת אפים הינה דביקות מוחלטת, הבאה מצד העלאת כל הכוחות ש[[נפש הבהמית|בנפש הטבעית]] עם ה[[נשמה]] האלוקית, ולכן אין ה[[גוף]] החומרי מפריע עוד לדביקות מכיון שגם הוא התעלה. | בעוד שב[[תפילת שמונה עשרה]] הדביקות היא רק מצד ה[[תענוג]] שבנפש אלוקית, דבר החולף ונחלש עם החלשות התענוג, הרי הדביקות שבנפילת אפים הינה דביקות מוחלטת, הבאה מצד העלאת כל הכוחות ש[[נפש הבהמית|בנפש הטבעית]] עם ה[[נשמה]] האלוקית, ולכן אין ה[[גוף]] החומרי מפריע עוד לדביקות מכיון שגם הוא התעלה. |
גרסה מ־05:49, 22 באוגוסט 2016
סוד נפילת אפים שאחר שמונה עשרה, נרמז בפסוק ובו תדבקון.
מדריגה נעלה זו, הינה למעלה מבחינת הביטול במציאות דשמונה עשרה, וגם למעלה ממדריגת המסירות נפש שבקריאת שמע.
שמונה עשרה הברכות של שמונה עשרה הנשמה האלקית היא רק בבחינת ביטול במציאות, שהיא כלי מוכן לביטול האמיתי של נפילת אפים.[1]
בעוד שבתפילת שמונה עשרה הדביקות היא רק מצד התענוג שבנפש אלוקית, דבר החולף ונחלש עם החלשות התענוג, הרי הדביקות שבנפילת אפים הינה דביקות מוחלטת, הבאה מצד העלאת כל הכוחות שבנפש הטבעית עם הנשמה האלוקית, ולכן אין הגוף החומרי מפריע עוד לדביקות מכיון שגם הוא התעלה.
זהו הטעם שאמרו בספרי הקבלה שבשעת נפילת אפים הוא זמן עיקר בירור והעלאת הרע של קליפת נוגה שבגופו.[2]
הערות שוליים
- ↑ אדמו"ר האמצעי, שערי תשובה, שער התפלה. אחרי ה"א תלכו. מג"פ מד, א.
- ↑ שערי תשובה, שער התפלה. אחרי ה"א תלכו. מג"פ מז, א.