מרכבתא עילאה: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (החלפת טקסט – "הקב"ה " ב־"הקב"ה ") |
מ (החלפת טקסט – "אין סוף ברוך הוא" ב־"אין סוף ברוך הוא") |
||
שורה 8: | שורה 8: | ||
המרכבה מעלה את [[זעיר אנפין]] (ה[[ספירות]]) של [[עולם האצילות]], ל[[אריך אנפין]]. כלומר, [[אברהם]] הוא בחינת מרכבה ל[[ספירת החסד]] של עולם האצילות, [[יצחק]] הוא בבחינת מרכבה ל[[ספירת הגבורה]] של [[עולם האצילות]], וכן [[יעקב]] הוא בבחינת מרכבה ל[[ספירת התפארת]] של עולם האצילות. | המרכבה מעלה את [[זעיר אנפין]] (ה[[ספירות]]) של [[עולם האצילות]], ל[[אריך אנפין]]. כלומר, [[אברהם]] הוא בחינת מרכבה ל[[ספירת החסד]] של עולם האצילות, [[יצחק]] הוא בבחינת מרכבה ל[[ספירת הגבורה]] של [[עולם האצילות]], וכן [[יעקב]] הוא בבחינת מרכבה ל[[ספירת התפארת]] של עולם האצילות. | ||
על ידי [[מסירות נפש]] לה' בתשוקה וצמאון להכלל ולהבטל באור אין סוף ברוך הוא ממש, העלה היא את מדותיו של [[הקב"ה]] אליו בבחינת [[ביטול]], כמאמר "לך ה' הגדולה והגבורה" וכו', להיות נמשך בם ועל ידם גלוי אלקות ואור אין סוף ברוך הוא ממש. | על ידי [[מסירות נפש]] לה' בתשוקה וצמאון להכלל ולהבטל באור [[אין סוף ברוך הוא]] ממש, העלה היא את מדותיו של [[הקב"ה]] אליו בבחינת [[ביטול]], כמאמר "לך ה' הגדולה והגבורה" וכו', להיות נמשך בם ועל ידם גלוי אלקות ואור [[אין סוף ברוך הוא]] ממש. | ||
{{סגל}} | {{סגל}} | ||
[[קטגוריה:עולמות]] | [[קטגוריה:עולמות]] |
גרסה מ־05:15, 29 בספטמבר 2016
מרכבתא עילאה הוא מעמדם של האבות בעולם האצילות, שהם בבחינת מרכבה לזעיר אנפין של עולם האצילות, ומנשאות הם אותו לבחינת אריך אנפין. מרכבה זו נעלית מן מרכבתא תתאה, שהוא מעמדם של השבטים בעולם הבריאה, וכן ממרכבה דיצירה שהיא המרכבה של חיות הקודש.
אופן ביטולה
מלבד עליונותה של "מרכבתא עילאה" המצטינת בזה, שהביטול לה' בדרך זו, הוא ביטול בדרך ממילא, כביטול האברים הבטלים ממילא לרצון הנפש, בלי ציווי ואמירה להם כלל, הנה עוד זאת מעלת מרכבתא עילאה, מביאה להעלאה והמשכה גבוהה ביותר, ופעולתה היא - לחדש הנשמות. שלא כמו ביטול המרכבה שבחיות הקודש הממשיכים השפעות, שהן רק לצורך קיום העולם.
פעולתה
המרכבה מעלה את זעיר אנפין (הספירות) של עולם האצילות, לאריך אנפין. כלומר, אברהם הוא בחינת מרכבה לספירת החסד של עולם האצילות, יצחק הוא בבחינת מרכבה לספירת הגבורה של עולם האצילות, וכן יעקב הוא בבחינת מרכבה לספירת התפארת של עולם האצילות.
על ידי מסירות נפש לה' בתשוקה וצמאון להכלל ולהבטל באור אין סוף ברוך הוא ממש, העלה היא את מדותיו של הקב"ה אליו בבחינת ביטול, כמאמר "לך ה' הגדולה והגבורה" וכו', להיות נמשך בם ועל ידם גלוי אלקות ואור אין סוף ברוך הוא ממש.
- (חלק מהחומר בערך נלקח מהספר "ערכים בחסידות")