עלמא דאתכסיא: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''עלמא דאתכסיא''' פירושו "העולם המכוסה". מבואר בתורת הקבלה וה[[חסידות]] שבעולם זה, ה[[נברא|נבראים]] שבו מיוחדים ודבוקים תמיד ב[[אלקות]] - מקור חיותם, ואין בהם שום צד פירוד כלל, כי חיותם הוא מ[[שם הוי']] בעצמו.  
'''עלמא דאתכסיא''' פירושו "העולם המכוסה". מבואר בתורת הקבלה וה[[חסידות]] שבעולם זה, ה[[נברא|נבראים]] שבו מיוחדים ודבוקים תמיד ב[[אלקות]] - מקור חיותם, ואין בהם שום צד פירוד כלל, כי חיותם הוא מ[[שם הוי']] בעצמו.  


בחסידות ה[[משל]] לעלמא דאתכסיא הוא הים. כמו שבים - הברואים שבו מכוסים ובלועים במקור חיותם שהוא המים, ואינם מסוגלים לחיות ולהתקיים בלעדיהם, כך הנבראים של עלמא דאתכסיא הם מיוחדים ודבוקים במקורם.
בתורת החסידות ה[[משל]] לעלמא דאתכסיא הוא הים. כמו שבים - הברואים שבו מכוסים ובלועים במקור חיותם שהוא המים, ואינם מסוגלים לחיות ולהתקיים בלעדיהם, כך הנבראים של עלמא דאתכסיא הם מיוחדים ודבוקים במקורם.


האותיות י"ה הראשונות מ[[שם הוי']] שייכות לעלמא דאתכסיא. ועל זה כתוב "אשרי הגבר תייסרנו י"ה" והמדובר הוא על טוב נסתר שמקורו נעלה מאוד מעלמא דאתכסיא, שבירידתו לעולם הגשמי הוא בא בצורת ייסורים. לעתיד לבוא יתגלה עלמא דאתכסיא ויתגלה כיצד הייסורים הם התגלות אלוקית עליונה{{הערה|תניא פרק כ"ו}}.
האותיות י"ה הראשונות מ[[שם הוי']] שייכות לעלמא דאתכסיא. ועל זה כתוב "אשרי הגבר תייסרנו י"ה" והמדובר הוא על טוב נסתר שמקורו נעלה מאוד מעלמא דאתכסיא, שבירידתו לעולם הגשמי הוא בא בצורת ייסורים. לעתיד לבוא יתגלה עלמא דאתכסיא ויתגלה כיצד הייסורים הם התגלות אלוקית עליונה{{הערה|תניא פרק כ"ו}}.

גרסה מ־10:00, 21 ביולי 2016

עלמא דאתכסיא פירושו "העולם המכוסה". מבואר בתורת הקבלה והחסידות שבעולם זה, הנבראים שבו מיוחדים ודבוקים תמיד באלקות - מקור חיותם, ואין בהם שום צד פירוד כלל, כי חיותם הוא משם הוי' בעצמו.

בתורת החסידות המשל לעלמא דאתכסיא הוא הים. כמו שבים - הברואים שבו מכוסים ובלועים במקור חיותם שהוא המים, ואינם מסוגלים לחיות ולהתקיים בלעדיהם, כך הנבראים של עלמא דאתכסיא הם מיוחדים ודבוקים במקורם.

האותיות י"ה הראשונות משם הוי' שייכות לעלמא דאתכסיא. ועל זה כתוב "אשרי הגבר תייסרנו י"ה" והמדובר הוא על טוב נסתר שמקורו נעלה מאוד מעלמא דאתכסיא, שבירידתו לעולם הגשמי הוא בא בצורת ייסורים. לעתיד לבוא יתגלה עלמא דאתכסיא ויתגלה כיצד הייסורים הם התגלות אלוקית עליונה[1].

ראו גם

הערות שוליים

  1. תניא פרק כ"ו