מצות ציצית – הבדלי גרסאות
מ החלפת טקסט – "הגוף " ב־"הגוף " |
מ החלפת טקסט – "אדמו"ר הזקן " ב־"אדמו"ר הזקן " |
||
| שורה 12: | שורה 12: | ||
'''"גדילים תעשה לך על ארבע כנפות כסותך, אשר תכסה בה"''' {{הערה|דברים פרק כ"ב י"ב}} | '''"גדילים תעשה לך על ארבע כנפות כסותך, אשר תכסה בה"''' {{הערה|דברים פרק כ"ב י"ב}} | ||
מסיבה זו כותב [[אדמו"ר הזקן]]: {{הערה|1=שולחן ערוך אדמו"ר הזקן סימן ח' סעיף י"ח.}} כיון שטעם לבישת הציצית הוא כדי לזכור המצות, לפיכך הלובש טלית קטן יזהר ללובשו על בגדיו כדי שתמיד יראוהו ויזכור המצות, ואותן הלובשים אותו תחת הבגדים יזהרו שילבשו אותו באופן שיראו הציצית תמיד, שעל ידי ראייתן יזכרו המצות תמיד. | מסיבה זו כותב [[אדמו"ר הזקן]]: {{הערה|1=שולחן ערוך [[אדמו"ר הזקן]] סימן ח' סעיף י"ח.}} כיון שטעם לבישת הציצית הוא כדי לזכור המצות, לפיכך הלובש טלית קטן יזהר ללובשו על בגדיו כדי שתמיד יראוהו ויזכור המצות, ואותן הלובשים אותו תחת הבגדים יזהרו שילבשו אותו באופן שיראו הציצית תמיד, שעל ידי ראייתן יזכרו המצות תמיד. | ||
מצוות ציצית שקולה כנגד כל המצוות.{{הערה|1=נדרים כה, א. שבועות כט, סע"א.}} | מצוות ציצית שקולה כנגד כל המצוות.{{הערה|1=נדרים כה, א. שבועות כט, סע"א.}} | ||
| שורה 20: | שורה 20: | ||
חיוב המצווה הוא שכל בגד שיש לו ארבע כנפות, מחויב הלובשו לתלות חוטי ציצית בכל אחת מהכנפות. וחל איסור מהתורה ללכת עם בגד כזה שאין לו ציציות. אך החיוב אינו חל אלא על בגד שלובשים אותו ביום, ורק על בגד כזה שקטן בן תשע שנים אינו מתבייש ללכת בו בשוק דרך עראי. | חיוב המצווה הוא שכל בגד שיש לו ארבע כנפות, מחויב הלובשו לתלות חוטי ציצית בכל אחת מהכנפות. וחל איסור מהתורה ללכת עם בגד כזה שאין לו ציציות. אך החיוב אינו חל אלא על בגד שלובשים אותו ביום, ורק על בגד כזה שקטן בן תשע שנים אינו מתבייש ללכת בו בשוק דרך עראי. | ||
לדעת אדמו"ר הזקן חיוב הציצית הוא רק על בגד בן אמה על אמה, פחות מזה אין מחויב הבגד בציצית. כמו"כ הקפיד אדמו"ר הזקן שלא יתקפל הבגד בשעת לבישתו לפחות מגודל זה, והטעם לכך: מכיון שסיבת החיוב היא על העיטוף בבגד, ומכיון שהבגד מקופל הרי חסר משיעור העיטוף בפועל הנצרך. | לדעת [[אדמו"ר הזקן]] חיוב הציצית הוא רק על בגד בן אמה על אמה, פחות מזה אין מחויב הבגד בציצית. כמו"כ הקפיד [[אדמו"ר הזקן]] שלא יתקפל הבגד בשעת לבישתו לפחות מגודל זה, והטעם לכך: מכיון שסיבת החיוב היא על העיטוף בבגד, ומכיון שהבגד מקופל הרי חסר משיעור העיטוף בפועל הנצרך. | ||
מפני סיבה זו הקפידו חסידי חב"ד ללכת עם [[גארטל]] על גבי הטלית קטן. | מפני סיבה זו הקפידו חסידי חב"ד ללכת עם [[גארטל]] על גבי הטלית קטן. | ||