הצלת הרבי והרבנית: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 115: שורה 115:
לאחמ"כ התפללו תפילת ערבית, והגבאי אמר שיעשו הפסקה, ואחר כך יחלקו את קונטרס כ"ח סיון - יובל שנים (רצו שהרבי ינוח מעט מאחר שבאותו יום נסע לאוהל) כששמע זאת הרבי חייך ואמר:"במקום לעשות הפסקה נעשה המשך". והמשיך בשיחה. לאחר מכן היתה חלוקת הקונטרס ובציוף אליו שטר של דולר לברכה.
לאחמ"כ התפללו תפילת ערבית, והגבאי אמר שיעשו הפסקה, ואחר כך יחלקו את קונטרס כ"ח סיון - יובל שנים (רצו שהרבי ינוח מעט מאחר שבאותו יום נסע לאוהל) כששמע זאת הרבי חייך ואמר:"במקום לעשות הפסקה נעשה המשך". והמשיך בשיחה. לאחר מכן היתה חלוקת הקונטרס ובציוף אליו שטר של דולר לברכה.


בשיחה היו ביטויים נפלאים כגון (עיבוד חופשי):"שכ"ק מו"ח יכול פעול שהגילוי של בית המקדש יהיה בהתחלה במקום בו חי ופעל (ב-770)", " מכיוון ששליחות דורינו "עמדו הכן כולכם" לגאולה השלימה מובן שכאשר ילד קטן מכריז שהוא מאמין ומבקש שיבוא המשיח ה"ז חידוש אמיתי בתורה", "כדי שהקב"ה יפעל את הגאולה הוא זקוק כביכול שיהודי יסכים ויתרה מזו שירצה ויכריז שלא רק ש"הגיע זמן גאולתכם", אלא שישנה כבר הגאולה בפשטות". שיחה זאת היתה אף היסוד לקונטרס בית רבינו שבבל. למחרת יום שני כ"ח סיוון לאחר תפילת מנחה אמר הרבי שיחה מיוחדת במעלת יום כ"ח סיוון ובפרט בנוגע לגאולה - על מתן תורה בחצי כדור התחתון כהכנה לגאולה הבאה ממטה מטה, וכן במעלת המקום-770.
 
  למחרת יום שני כ"ח סיוון לאחר תפילת מנחה אמר הרבי שיחה מיוחדת במעלת יום כ"ח סיוון ובפרט בנוגע לגאולה - על מתן תורה בחצי כדור התחתון כהכנה לגאולה הבאה ממטה מטה, וכן במעלת המקום-770.
לאחמ"כ התפללו תפילת ערבית, והגבאי אמר שיעשו הפסקה, ואחר כך יחלקו את קונטרס כ"ח סיון - יובל שנים (רצו שהרבי ינוח מעט מאחר שבאותו יום נסע לאוהל) כששמע זאת הרבי חייך ואמר:"במקום לעשות הפסקה נעשה המשך". והמשיך בשיחה. לאחר מכן היתה חלוקת הקונטרס ובציוף אליו שטר של דולר לברכה.
לאחמ"כ התפללו תפילת ערבית, והגבאי אמר שיעשו הפסקה, ואחר כך יחלקו את קונטרס כ"ח סיון - יובל שנים (רצו שהרבי ינוח מעט מאחר שבאותו יום נסע לאוהל) כששמע זאת הרבי חייך ואמר:"במקום לעשות הפסקה נעשה המשך". והמשיך בשיחה. לאחר מכן היתה חלוקת הקונטרס ובציוף אליו שטר של דולר לברכה.


בשיחה היו ביטויים נפלאים כגון (עיבוד חופשי):"שכ"ק מו"ח יכול פעול שהגילוי של בית המקדש יהיה בהתחלה במקום בו חי ופעל (ב-770)", "  מכיוון ששליחות דורינו "עמדו הכן כולכם" לגאולה השלימה מובן שכאשר ילד קטן מכריז שהוא מאמין ומבקש שיבוא המשיח ה"ז חידוש אמיתי בתורה", "כדי שהקב"ה יפעל את הגאולה הוא זקוק כביכול שיהודי יסכים ויתרה מזו שירצה ויכריז שלא רק ש"הגיע זמן גאולתכם", אלא שישנה כבר הגאולה בפשטות". שיחה זאת היתה אף היסוד לקונטרס בית רבינו שבבל.  
בשיחה היו ביטויים נפלאים כגון (עיבוד חופשי):"שכ"ק מו"ח יכול פעול שהגילוי של בית המקדש יהיה בהתחלה במקום בו חי ופעל (ב-770)", "  מכיוון ששליחות דורינו "עמדו הכן כולכם" לגאולה השלימה מובן שכאשר ילד קטן מכריז שהוא מאמין ומבקש שיבוא המשיח ה"ז חידוש אמיתי בתורה", "כדי שהקב"ה יפעל את הגאולה הוא זקוק כביכול שיהודי יסכים ויתרה מזו שירצה ויכריז שלא רק ש"הגיע זמן גאולתכם", אלא שישנה כבר הגאולה בפשטות". שיחה זאת היתה אף היסוד לקונטרס בית רבינו שבבל.  
  אירועים אלו שנוהלו על ידי הרבי בעצמו, הפכו את כ"ח סיון לחג גאולה רשמי לכל חסידי חב"ד ברחבי תבל, החוגגים את היום בשמחה רבה, את הניסים שעשה ה' עם הרבי ו"ביתו" - ניסים שבזכותם זכינו שהרבי עמנו, ומנהיג אותנו עד עצם היום הזה.
  אירועים אלו שנוהלו על ידי הרבי בעצמו, הפכו את כ"ח סיון לחג גאולה רשמי לכל חסידי חב"ד ברחבי תבל, החוגגים את היום בשמחה רבה,יום שנפעל בו שלב מכריע לגאולה, וחוגגים את הניסים שעשה ה' עם הרבי ו"ביתו" - ניסים שבזכותם זכינו שהרבי שליט"א עמנו, ומנהיג אותנו עד עצם היום הזה.


==מנהגים==
==מנהגים==
משתמש אלמוני