שיחה:באתי לגני: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(←‏עזרה: פסקה חדשה)
שורה 12: שורה 12:
אחרי שהכנסתי את הטקסט של תוכן המאמר נחסם לי הערך לעריכה על ידי אינטרנט אתרוג (מסיבה לא ברורה), מכיוון שנשמט החלק הראשון של המאמר ואין בידי להכניסו, אני מעתיק זאת כאן ע"מ שמי שבידו יכניסו, תודה.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 12:36, 20 בינואר 2016 (UTC)
אחרי שהכנסתי את הטקסט של תוכן המאמר נחסם לי הערך לעריכה על ידי אינטרנט אתרוג (מסיבה לא ברורה), מכיוון שנשמט החלק הראשון של המאמר ואין בידי להכניסו, אני מעתיק זאת כאן ע"מ שמי שבידו יכניסו, תודה.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 12:36, 20 בינואר 2016 (UTC)
:על הפסוק "באתי לגני" דרשו חז"ל שזוהי אמרתו של הקב"ה אודות התגלותו בעולם במתן תורה, שהיא מקומו מהעבר מפני שכבר בתחילת הבריאה 'עיקר שכינה בתחתונים היתה'. אלא שע"י חטאים הסתלקה, ושוב חזרה והתגלתה על ידי שבעה צדיקים עד משה רבינו שהמשיכו אותה מטה מטה, זאת בעיקר על ידי בניין המשכן עליה נאמר: "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם". וזהו גם עבודת כל אחד מישראל לעשות בתוכו עצמו ומהעולם 'משכן', כי כוונת הבריאה היא בכדי לעשות להקב"ה [[דירה בתחתונים]], והוא על ידי העבודה של [[אתכפיא]] ו[[אתאפכא]], שעל ידם נמשך אור ה[[סובב כל עלמין]] שהוא מאיר בכולהו עלמין בשווה.
:על הפסוק "באתי לגני" דרשו חז"ל שזוהי אמרתו של הקב"ה אודות התגלותו בעולם במתן תורה, שהיא מקומו מהעבר מפני שכבר בתחילת הבריאה 'עיקר שכינה בתחתונים היתה'. אלא שע"י חטאים הסתלקה, ושוב חזרה והתגלתה על ידי שבעה צדיקים עד משה רבינו שהמשיכו אותה מטה מטה, זאת בעיקר על ידי בניין המשכן עליה נאמר: "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם". וזהו גם עבודת כל אחד מישראל לעשות בתוכו עצמו ומהעולם 'משכן', כי כוונת הבריאה היא בכדי לעשות להקב"ה [[דירה בתחתונים]], והוא על ידי העבודה של [[אתכפיא]] ו[[אתאפכא]], שעל ידם נמשך אור ה[[סובב כל עלמין]] שהוא מאיר בכולהו עלמין בשווה.
::זה כן נכנס לערך, מה הבעיה? [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] 11:23, 21 בינואר 2016 (UTC)

גרסה מ־13:23, 21 בינואר 2016

לא מתאים יותר שיהיה השם, מאמר באתי לגני תשי"א? --שיע 15:03, 2 בפברואר 2012 (UTC)

אולי כדאי באמת שהערך יעסוק בכל ההמשך "באתי לגני" של הרבי ולא רק במאמר הראשון ובכל אופן נראה לי שיש להוסיף בסוגריים "(מאמר)". --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ג בשבט ה'תשע"ב 09:06, 6 בפברואר 2012 (UTC)

למה לא 'מאמר באתי לגני' בלי סוגריים? יש לנו מדיניות עקבית בעניין? --שיע 12:19, 8 בפברואר 2012 (UTC)

מאמר זהו מאמר אחד והערך מתעדת לעסוק בסוגיות מאמרי באתי לגני. סוגריים מציינים תחום ולא שם ערך ולכן לדעתי עדיף בסוגריים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט"ז בשבט ה'תשע"ב 08:19, 9 בפברואר 2012 (UTC)

ראו גם

למה זה טוב - רשימת ה"ראו גם" הארוכה בסוף הערך? (אני לא יודע מה צריך להוריד. אבל כך זה בודאי לא לענין... בקונטרס בית רבינו שבבבל אין הפניות לגלות, בית הכנסת, בית המקדש, שכינה וכו'... ופשוט). קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 10:06, 10 בינואר 2016 (UTC)

עזרה

אחרי שהכנסתי את הטקסט של תוכן המאמר נחסם לי הערך לעריכה על ידי אינטרנט אתרוג (מסיבה לא ברורה), מכיוון שנשמט החלק הראשון של המאמר ואין בידי להכניסו, אני מעתיק זאת כאן ע"מ שמי שבידו יכניסו, תודה.--הנחה - שיחה 12:36, 20 בינואר 2016 (UTC)

על הפסוק "באתי לגני" דרשו חז"ל שזוהי אמרתו של הקב"ה אודות התגלותו בעולם במתן תורה, שהיא מקומו מהעבר מפני שכבר בתחילת הבריאה 'עיקר שכינה בתחתונים היתה'. אלא שע"י חטאים הסתלקה, ושוב חזרה והתגלתה על ידי שבעה צדיקים עד משה רבינו שהמשיכו אותה מטה מטה, זאת בעיקר על ידי בניין המשכן עליה נאמר: "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם". וזהו גם עבודת כל אחד מישראל לעשות בתוכו עצמו ומהעולם 'משכן', כי כוונת הבריאה היא בכדי לעשות להקב"ה דירה בתחתונים, והוא על ידי העבודה של אתכפיא ואתאפכא, שעל ידם נמשך אור הסובב כל עלמין שהוא מאיר בכולהו עלמין בשווה.
זה כן נכנס לערך, מה הבעיה? קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 11:23, 21 בינואר 2016 (UTC)