תניא מהדורא קמא: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 2: שורה 2:
משת [[תקנ"ז]] - שנת סים כתיבת [[ספר התניא]] - ועד שנת [[תקנ"ט]] שבה נדפס, נפוצו העתקות של תוכן הספר אצל [[חסיד]]ים, העתקות אלו היוו למעשה גרסא קדומה - מהדורא קמא של ה[[תניא]], שהיוותה למעשה את [[תניא מהדורא קמא]].
משת [[תקנ"ז]] - שנת סים כתיבת [[ספר התניא]] - ועד שנת [[תקנ"ט]] שבה נדפס, נפוצו העתקות של תוכן הספר אצל [[חסיד]]ים, העתקות אלו היוו למעשה גרסא קדומה - מהדורא קמא של ה[[תניא]], שהיוותה למעשה את [[תניא מהדורא קמא]].


ב[[חג השבועות תשל"ח]] יצא [[הרבי]] בקריאה מיוחדת ללימוד התניא - מהדורא קמא, מכמה וכמה טעמים, בינהם: על ידי שמסתכלים בהבדלים בין המהדו"ק למהדו"ב אפשר להבין טוב יותר את התניא.
ב[[חג השבועות]] [[תשל"ח]] יצא [[הרבי]] בקריאה מיוחדת ללימוד התניא - מהדורא קמא, מכמה וכמה טעמים, בינהם: על ידי שמסתכלים בהבדלים בין המהדו"ק למהדו"ב אפשר להבין טוב יותר את התניא.


המשימה הוטלה על חברי ה[[ועד להפצת שיחות]] ובט"ז [[כסלו]] [[תשמ"ב]], ניתן היה לברך על המוגמר - הספר '''[[תניא]] מהדורא קמא''' יצא לאור.
המשימה הוטלה על חברי ה[[ועד להפצת שיחות]] ובט"ז [[כסלו]] [[תשמ"ב]], ניתן היה לברך על המוגמר - הספר '''[[תניא]] מהדורא קמא''' יצא לאור.

גרסה מ־21:44, 1 בדצמבר 2008

הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה אתם מתבקשים שלא לערוך ערך זה בטרם תוסר הודעה זו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניחי התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך רצוי לתת קודם תזכורת בדף שיחת הכותבים.

משת תקנ"ז - שנת סים כתיבת ספר התניא - ועד שנת תקנ"ט שבה נדפס, נפוצו העתקות של תוכן הספר אצל חסידים, העתקות אלו היוו למעשה גרסא קדומה - מהדורא קמא של התניא, שהיוותה למעשה את תניא מהדורא קמא.

בחג השבועות תשל"ח יצא הרבי בקריאה מיוחדת ללימוד התניא - מהדורא קמא, מכמה וכמה טעמים, בינהם: על ידי שמסתכלים בהבדלים בין המהדו"ק למהדו"ב אפשר להבין טוב יותר את התניא.

המשימה הוטלה על חברי הועד להפצת שיחות ובט"ז כסלו תשמ"ב, ניתן היה לברך על המוגמר - הספר תניא מהדורא קמא יצא לאור.

בשבת פרשת וישלח דיבר הרבי בהתוועדות על צאת הספר, ודיבר על ההבדלים, בינהם: נוספו "הקדמה ומבוא" לא נכללו "פרק ל'" ו"ל"ב", ועוד הרבה שינויים מהותיים.

בסיס הספר היה הביכל "תניא - ברוק" קונטרס שהיה נפוץ בין החסידים ונמסר לספריית ליובאוויטש על ידי המשפיע הרב חיים שאול ברוק ע"ה.