שיחה:עשה לך רב: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 8: שורה 8:


גם הרבי דיבר שזה ממש לעיכובא, וזה לשון הרבי (משיחת פורים תשמ"ז:
גם הרבי דיבר שזה ממש לעיכובא, וזה לשון הרבי (משיחת פורים תשמ"ז:
 
מוכרחים שיהיו הסימנים דבנ״י, שהם הסימנים המפורשים בגמרא: ״שלשה
כאשר מדובר בנוגע למעשה בפועל, ״עשה לך רב״, מובן שלכל
סימנים יש באומה זו הרחמנים והביישנין וגומלי חסדים״. והיינו שסימנים אלו הם
הסימנים דכלל ישראל, אלא שנוסף ע״ז ישנו ״רב״, שוחט, מוהל וכו׳ עד לבעלי
עסקים, ובכללות — ״יששכר״ ו״זבולון״.
ולכן. כאשר מדובר בנוגע למעשה בפועל, ״עשה לך רב״, מובן שלכל
  לראש יש לבדוק אם ישנם ג׳ סימנים אלו — ביישנים רחמנים וגומלי חסדים.
  לראש יש לבדוק אם ישנם ג׳ סימנים אלו — ביישנים רחמנים וגומלי חסדים.
  ומכיון שמדובר ב״סימן״, מובן שאין זה דבר שאפשר להעלים ולהסתיר, שהרי אם
  ומכיון שמדובר ב״סימן״, מובן שאין זה דבר שאפשר להעלים ולהסתיר, שהרי אם
שורה 16: שורה 19:
  ודוקא אם אלו הסימנים של הנהגתו בגלוי — אזי יכול להיות רב הדומה למלאך
  ודוקא אם אלו הסימנים של הנהגתו בגלוי — אזי יכול להיות רב הדומה למלאך
  ה׳ צבאות וכל השייך לזה.
  ה׳ צבאות וכל השייך לזה.
לד. ענין זה שייך (גם) להאמור לעיל אודות ״יתבררו ויתלבנו ויצרפו
רבים״, אשר בתקופה ד״אחרית הימים״ מודגש יותר הבירור בכל דבר ועד להלכה
פסוקה ברמב״ם, בלשון צחה וברורה — שע״י לימודה כדבעי וקיומה בפועל,
יוצאים מכל הספיקות ובוחרים ברב הדומה למלאך ה׳ צבאות, מכיון שהן הרב והן
התלמיד הם ביישנים, רחמנים וגומלי חסדים, וממילא יכוונו אל האמת כו׳ עד
ש״יתבררו ויתלבנו״..


--[[משתמש:Toramedia770|Toramedia770]] - [[שיחת משתמש:Toramedia770|שיחה]] 06:33, 17 בנובמבר 2015 (UTC)
--[[משתמש:Toramedia770|Toramedia770]] - [[שיחת משתמש:Toramedia770|שיחה]] 06:33, 17 בנובמבר 2015 (UTC)

גרסה מ־08:53, 17 בנובמבר 2015

אם אפשר לצרף את אתר ההרשמה למוקד עשה לך רב shteeble.com/rav

הוספתי לרשימה הלבנה --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ו באייר ה'תשע"ד, למניינם 22:14, 26 במאי 2014 (UTC)

לרב חייבים להיות בגלוי הסימנים של: רחמנים, ביישנים וגומלי חסדים

שיניתי את הכותרת, כי זה חידוש מאוד מרכזי בהוראותיו של הרבי בעניין עשה לך רב. וזה אמור להיות בולט.

גם הרבי דיבר שזה ממש לעיכובא, וזה לשון הרבי (משיחת פורים תשמ"ז:

מוכרחים שיהיו הסימנים דבנ״י, שהם הסימנים המפורשים בגמרא: ״שלשה
סימנים יש באומה זו הרחמנים והביישנין וגומלי חסדים״. והיינו שסימנים אלו הם
הסימנים דכלל ישראל, אלא שנוסף ע״ז ישנו ״רב״, שוחט, מוהל וכו׳ עד לבעלי
עסקים, ובכללות — ״יששכר״ ו״זבולון״.
ולכן. כאשר מדובר בנוגע למעשה בפועל, ״עשה לך רב״, מובן שלכל
לראש יש לבדוק אם ישנם ג׳ סימנים אלו — ביישנים רחמנים וגומלי חסדים.
ומכיון שמדובר ב״סימן״, מובן שאין זה דבר שאפשר להעלים ולהסתיר, שהרי אם
הוא ביישן, גומל חסדים או רחמן בחדרי חדרים — אין זה ״סימן״, כמובן שסימן
צ״ל דבר הנראה לעין, שגם אחרים רואים שהוא ביישן, גומל חסדים ורחמן,
ודוקא אם אלו הסימנים של הנהגתו בגלוי — אזי יכול להיות רב הדומה למלאך
ה׳ צבאות וכל השייך לזה.
לד. ענין זה שייך (גם) להאמור לעיל אודות ״יתבררו ויתלבנו ויצרפו
רבים״, אשר בתקופה ד״אחרית הימים״ מודגש יותר הבירור בכל דבר ועד להלכה
פסוקה ברמב״ם, בלשון צחה וברורה — שע״י לימודה כדבעי וקיומה בפועל,
יוצאים מכל הספיקות ובוחרים ברב הדומה למלאך ה׳ צבאות, מכיון שהן הרב והן
התלמיד הם ביישנים, רחמנים וגומלי חסדים, וממילא יכוונו אל האמת כו׳ עד
ש״יתבררו ויתלבנו״..

--Toramedia770 - שיחה 06:33, 17 בנובמבר 2015 (UTC)