רבי דובער שניאורי (אדמו"ר האמצעי): הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
שורה 151: שורה 151:


== תמונת אדמו"ר האמצעי על ידי התבוננות בתורתו ==
== תמונת אדמו"ר האמצעי על ידי התבוננות בתורתו ==
ב[[שיחה]] של [[הרבי]] (אור ל[[י' כסלו]] [[תשד"מ]]) אמר הרבי:
:::'''לערך המלא: [[תמונת אדמו"ר האמצעי]].'''
 
תמונה או ציור מ[[אדמו"ר האמצעי]] אינה בנמצא.
 
ב [[שיחה]] של [[הרבי]] (אור ל[[י' כסלו]] [[תשד"מ]]) אמר הרבי:
"ולהעיר - אודות דבר פלא בענין ציור בעל השמועה:
"ולהעיר - אודות דבר פלא בענין ציור בעל השמועה:
מכל [[רבותינו נשיאנו|נשיאי חב"ד]] - ישנה תמונה שעל ידה נקל לצייר במחשבה את דמות דיוקנם, החל מתמונתו של אדמו"ר הזקן - כפי שנתפרסם ונדפס ע"י [[אדמו"ר הריי"צ|כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו]] (בהיותו עוד מעבר לים) אודות השתלשלות המאורעות שהביאו לגילוי תמונתו של אדמו"ר הזקן, ביחד עם העדות שזוהי אכן תמונתו האמיתית של אדמו"ר הזקן ("[[התמים]]" חוברת ח' בתחלתה), ועד"ז ישנם תמונותיהם של רבותינו נשיאינו שלאחריו, עד לנשיא דורנו - מלבד אדמו"ר האמצעי, בעל הגאולה, שממנו לא נשארה תמונה!
מכל [[רבותינו נשיאנו|נשיאי חב"ד]] - ישנה תמונה שעל ידה נקל לצייר במחשבה את דמות דיוקנם, החל מ[[תמונת אדמו"ר הזקן|תמונתו של אדמו"ר הזקן]] - כפי שנתפרסם ונדפס ע"י [[אדמו"ר הריי"צ|כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו]] . . ועד"ז ישנם תמונותיהם של רבותינו נשיאינו שלאחריו, עד לנשיא דורנו - מלבד אדמו"ר האמצעי, בעל הגאולה, שממנו לא נשארה תמונה.
 
[בנוגע לאדמו"ר מהר"ש, שגם ממנו אין תמונה (לפנינו, כי יש אומרים שנמצאה תמונתו אלא מפני סיבה לא נתפרסמה) - יש לומר על פי הידוע שדמות דיוקנו של כ"ק מו"ח אדמו"ר היתה דומה לדמות דיוקנו של אדמו"ר מהר"ש. וכסיפור הידוע אודות א' מזקני החסידים שראה עוד את אדמו"ר מהר"ש, שכאשר ראה בפעם הראשונה את תואר פני כ"ק מו"ח אדמו"ר - נתעלף. מפני שראה בו את תואר פני אדמו"ר מהר"ש. ולכן, בנוגע לאדמו"ר מהר"ש - יכול להיות בענין ד"כאילו בעל השמועה עומד כנגדו" (בכללות עכ"פ) בנוגע לדמות דיוקנו בפשטות].


והנה, מכיון שישנו הציווי "יהא רואה בעל השמועה כאילו הוא עומד כנגדו" - הרי לא יתכן שבהעדר תמונתו של אדמו"ר האמצעי לא יוכלו, ח"ו, לקיים ציווי זה!
והנה, מכיון שישנו הציווי "יהא רואה בעל השמועה כאילו הוא עומד כנגדו" - הרי לא יתכן שבהעדר תמונתו של אדמו"ר האמצעי לא יוכלו, ח"ו, לקיים ציווי זה.


והביאור בזה:
והביאור בזה:
ידוע מארז"ל שע"י לימוד התורה נפעל הענין ד"אותי אתם לוקחים", וטעם הדבר - מכיון ש"אנא נפשי כתבית יהבית", היינו, שהקב"ה הכניס את עצמותו ומהותו בתורה, ולכן, ע"י לימוד התורה - לוקחים את עצמותו ומהותו ית'.
ידוע מארז"ל שעל ידי לימוד התורה נפעל הענין ד"אותי אתם לוקחים", וטעם הדבר - מכיון ש"אנא נפשי כתבית יהבית", היינו, שהקב"ה הכניס את עצמותו ומהותו בתורה, ולכן, ע"י לימוד התורה - לוקחים את עצמותו ומהותו ית'.
ומכיון ש"צדיקים דומים לבוראן" - יש לומר שהענין ד"בעל השמועה עומד כנגדו" נפעל (גם) ע"י ההתבוננות בתורתו של הצדיק, מכיון שהצדיק הכניס את עצמותו ומהותו בתורתו - "אנא נפשי כתבית יהבית", וזאת - גם ללא תמונתו, ע"ד ובדוגמת הענין ד"אותי אתם לוקחים", אף שאין לו גוף ולא דמות הגוף".
ומכיון ש"צדיקים דומים לבוראן" - יש לומר שהענין ד"בעל השמועה עומד כנגדו" נפעל (גם) ע"י ההתבוננות בתורתו של הצדיק, מכיון שהצדיק הכניס את עצמותו ומהותו בתורתו - "אנא נפשי כתבית יהבית", וזאת - גם ללא תמונתו, ע"ד ובדוגמת הענין ד"אותי אתם לוקחים", אף שאין לו גוף ולא דמות הגוף".