שושבינא דמלכא: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "הקב"ה " ב־"הקב"ה "
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "הקב"ה " ב־"הקב"ה ")
שורה 3: שורה 3:
מקור הביטוי הוא בספר ה[[זוהר]]{{הערה|זוהר ח"ג, דף כ ע"א: "אמרו מארי מתניתין, משה שושבינא דמלכא הוה, ודא תפארת, מתמן סנהדרי גדולה, אהרן שושבינא דמטרוניתא, ודא מלכות, ה"א, זעירא קרינן לה". וכן במקומות נוספים.}}, שם מתואר משה כ[[שושבינין|שושבין]] המוליך את החתן ל[[חופה]], ו[[אהרון הכהן]] כ[[שושבינין|שושבין]] המוליך את הכלה.
מקור הביטוי הוא בספר ה[[זוהר]]{{הערה|זוהר ח"ג, דף כ ע"א: "אמרו מארי מתניתין, משה שושבינא דמלכא הוה, ודא תפארת, מתמן סנהדרי גדולה, אהרן שושבינא דמטרוניתא, ודא מלכות, ה"א, זעירא קרינן לה". וכן במקומות נוספים.}}, שם מתואר משה כ[[שושבינין|שושבין]] המוליך את החתן ל[[חופה]], ו[[אהרון הכהן]] כ[[שושבינין|שושבין]] המוליך את הכלה.


ביטוי זה, מקביל להתייחסות הכללית לקשר בין [[בני ישראל]] ו[[הקב"ה]], שנמשל לקשר שבין חתן וכלה. כמו שבמעמד החופה ישנם שושבינים המוליכים את החתן לקראת הכלה, וישנם שושבינים המוליכים את הכלה לקראת החתן, כך גם ב'חתונה' של הקדוש ברוך הוא ובני ישראל, ישנו את סוג ה[[צדיק]]ים המוליכים את הקב"ה ל[[העולם הגשמי|עולם הגשמי]], וישנו את סוג הצדיקים שתפקידם הוא לרומם את בני ישראל, ולהעלות אותם אל ה'חתן' - הקדוש ברוך הוא.
ביטוי זה, מקביל להתייחסות הכללית לקשר בין [[בני ישראל]] ו[[הקב"ה]], שנמשל לקשר שבין חתן וכלה. כמו שבמעמד החופה ישנם שושבינים המוליכים את החתן לקראת הכלה, וישנם שושבינים המוליכים את הכלה לקראת החתן, כך גם ב'חתונה' של הקדוש ברוך הוא ובני ישראל, ישנו את סוג ה[[צדיק]]ים המוליכים את [[הקב"ה]] ל[[העולם הגשמי|עולם הגשמי]], וישנו את סוג הצדיקים שתפקידם הוא לרומם את בני ישראל, ולהעלות אותם אל ה'חתן' - הקדוש ברוך הוא.


משה, נקרא בשם 'שושבינא דמלכא' שפירושו הוא 'שושבין המלך'{{הערה|1=להרחבה, ראו [http://chabadlibrary.org/books/adhaz/lkutey/15/2d.htm [[לקוטי תורה]] במדבר, דף ב עמוד ד].}}, היות שתפקידו הוא להוריד את הקב"ה מלמעלה למטה, דבר שהתבטא גם בכך שהוא הוריד את ה[[תורה]] מלמעלה למטה ב[[מעמד הר סיני]].
משה, נקרא בשם 'שושבינא דמלכא' שפירושו הוא 'שושבין המלך'{{הערה|1=להרחבה, ראו [http://chabadlibrary.org/books/adhaz/lkutey/15/2d.htm [[לקוטי תורה]] במדבר, דף ב עמוד ד].}}, היות שתפקידו הוא להוריד את [[הקב"ה]] מלמעלה למטה, דבר שהתבטא גם בכך שהוא הוריד את ה[[תורה]] מלמעלה למטה ב[[מעמד הר סיני]].


ביטוי זה מבואר רבות ב[[תורת החסידות]], ובפרט ב[[מאמר|מאמרים]] הקשורים עם [[מתן תורה]] ו[[חג השבועות]].
ביטוי זה מבואר רבות ב[[תורת החסידות]], ובפרט ב[[מאמר|מאמרים]] הקשורים עם [[מתן תורה]] ו[[חג השבועות]].
14,699

עריכות