שיחה:אור אין סוף: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 1,320 בתים ,  26 באפריל 2015
אין תקציר עריכה
(הסבר, תגובה)
אין תקציר עריכה
שורה 13: שורה 13:


:::ובהנ"ל לכאורה נראה באופן ההווצרות של האור שהוא לא תלוי ברצונו של השמש וכן לא נראה בשמש שום שינוי בכדי להשפיע  כלומר וודאי שיש מקור לאור בגוף מציאות השמש, והמשל עניינו לבאר שאין לשמש התעסקות והתלבשות מיוחדת בהפצת והשפעת האור (בשונה מרב ותלמיד וכיו"ב בשאר המשלים בתורת החסידות) (ושוב לכאורה אפשר לשאול מה שייך התעסקות והתלבשות בדבר פיזי ותכני? והתשובה כנ"ל שהמשל הוא מתוכן הציור ולא ממהות הציור.) --[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 14:09, 26 באפריל 2015 (UTC)
:::ובהנ"ל לכאורה נראה באופן ההווצרות של האור שהוא לא תלוי ברצונו של השמש וכן לא נראה בשמש שום שינוי בכדי להשפיע  כלומר וודאי שיש מקור לאור בגוף מציאות השמש, והמשל עניינו לבאר שאין לשמש התעסקות והתלבשות מיוחדת בהפצת והשפעת האור (בשונה מרב ותלמיד וכיו"ב בשאר המשלים בתורת החסידות) (ושוב לכאורה אפשר לשאול מה שייך התעסקות והתלבשות בדבר פיזי ותכני? והתשובה כנ"ל שהמשל הוא מתוכן הציור ולא ממהות הציור.) --[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 14:09, 26 באפריל 2015 (UTC)
::::הרשה לי לחלוק עליך נחרצות ר' הנחה, ברור ופשוט שדברי התורה - כולל המשלים שבה - מכוונים למציאות הפשוטה והגשמית, ולא לרעיון תיאורטי (מה שאתה מכנה "פילוסופיה"). הוכחה פשוטה לזה הוא מהסיפור שהרבי מביא על הוריד שמצאו החוקרים ונמצא מבואר כבר במאמרי הצ"צ.
::::גם הדוגמה שהבאת מאור השמש אינה נכונה, במחילה. מכיון שאינך מבין בפיזיקה אני לא אסביר באריכות, אבל ברור שהאור איננו '''חומר'''. מה כן? למדע זה עוד לא לגמרי ברור, אבל חומר - בהחלט לא. (אמנם לעתים האור '''מתנהג''' כמו חלקיקי חומר, אבל מכאן ראיה, שלא תמיד זה כך).
::::לגופו של ענין, סבורני ששיע צודק, ופירוש הדברים הוא שלא זקוקים לפעולה לצורך הפצת האור, אף כי ברור שכדי לייצר אור צריכים לפעולה. (מפאת כבודכם ורחמי על זמנכם - קיצרתי...). --[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 20:33, 26 באפריל 2015 (UTC)