הקהל לפי סדר השנים: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "{{ערך מורחב|ערך=" ב־"{{ערך מורחב|")
שורה 32: שורה 32:
*שנת [[תשס"ב]] - יצא לאור בפעם הראשונה ה[[תוכן ומפתח בענייני הקהל]] על ידי [[ועד חיילי בית דוד (770)]].
*שנת [[תשס"ב]] - יצא לאור בפעם הראשונה ה[[תוכן ומפתח בענייני הקהל]] על ידי [[ועד חיילי בית דוד (770)]].
*שנת [[תשס"ט]] - יצאו לאור; [[תוכן ומפתח בענייני הקהל]], [[סוגיות בענייני הקהל]] והליקוט [[קהל גדול (ספר)|קהל גדול]]. ביום ז' שבט, התקיים "[[כינוס הקהל]] ארצי" בהיכל התרבות ב[[תל אביב]], על ידי "[[האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה]]". ביום [[י"א ניסן]], התקיים אירוע הקהל בפארק הירקון ב[[תל אביב]] על ידי ארגון [[מטה משיח בארץ הקודש]] ובחו"ל התקיים כינוס באולם 'ברוקלין קולג' שב[[ניו יורק]].
*שנת [[תשס"ט]] - יצאו לאור; [[תוכן ומפתח בענייני הקהל]], [[סוגיות בענייני הקהל]] והליקוט [[קהל גדול (ספר)|קהל גדול]]. ביום ז' שבט, התקיים "[[כינוס הקהל]] ארצי" בהיכל התרבות ב[[תל אביב]], על ידי "[[האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה]]". ביום [[י"א ניסן]], התקיים אירוע הקהל בפארק הירקון ב[[תל אביב]] על ידי ארגון [[מטה משיח בארץ הקודש]] ובחו"ל התקיים כינוס באולם 'ברוקלין קולג' שב[[ניו יורק]].
*שנת [[תשע"ו]]


==איחול הקהל==
==איחול הקהל==

גרסה מ־17:10, 21 באוגוסט 2015

ערך זה זקוק לעריכה: ייתכן שהערך סובל מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. אם אתם סבורים כי אין בדף בעיה, ניתן לציין זאת בדף השיחה.

שנת הקהל זהו שמה של השנה המיוחדת החלה בכל מוצאי שביעית - מיד לאחרי שנת השמיטה.

"הקהל"

בכמה מקומות מתעכב הרבי על השם שניתן לשנה זו, בכך שלמרות שמצות הקהל בזמן שבית המקדש היה קיים, חיובה הוא רק ב"יום הקהל" - במוצאי יום טוב הראשון של חג הסוכות, נקראת השנה כולה "שנת הקהל".

הסיבה שעומדת מאוחרי שם זה היא, שלמרות המגבלה של מצות הקהל ב"זמן" (מוצאי שביעית) ו"מקום" (בית המקדש) - הרי שעצם המצוה ומהותה הוא בכל משך ימי השנה, "שנת הקהל", כמו שכתוב בתורה: "ליראה את השם תמיד כל הימים". היינו, שתכליתה של מצות הקהל הוא "חיזוק דת האמת" בכל הימים שלאחרי מעמד הקהל, בכל השנה כולה, ולכן היא נקראת בשם מיוחד זה.

בחול המועד של חג הסוכות שנת תשמ"א החל הרבי להתוועד בכל לילה ולילה מלילות חול המועד בעקבות שנת הקהל. באותם התוועדויות החל הרבי את ה'קאָך' הגדול מעניין הקהל.

מבצע הקהל

ערך מורחב – מבצע הקהל

בי"ג תשרי תשמ"ח, בשיחה מיוחדת שנשא ב-770, הכריז הרבי על "מבצע הקהל" שענינו, תפקידו ומטרתו לכנס יהודים יחד ושיתחזקו ליראה את השם תמיד כל הימים, ופירט את כל השלבים הכרוכים במבצע זה.

לשיחה זו קדמו שיחות ומכתבים בנושא "הקהל" לפני תחילת השנה החדשה ובימים הראשונים של השנה, כמו בשנים הקודמות לה. אולם, בשיחת י"ג תשרי מיקד הרבי את פרטי המצוה כפי שהיא מוטלת על כל אחד ואחד בימינו, והורה הוראות מעשיות לקיום מצות הקהל במסגרת המבצע החדש - "מבצע הקהל": על ידי הרישום למפעל הקהל, והתמנות אחראי מיוחד לרכז את כל פעולות וכינוסי הקהל במשך השנה, שיביאו לקבלת החלטות טובות והתחזקות ביראת השם תמיד כל הימים.

בימים שלאחר מכן - ימי חג הסוכות וחול המועד סוכות - חיזק והרחיב הרבי עוד פרטים במבצע, ובשיחות התורניות דיבר על גדרי המצוה בימינו כפי שנלמדים מפרטי המצוה בזמן שבית המקדש היה קיים, תוך שהוא משליך את הלימוד מהם למעשה בפועל - ומוסיף עוד פרטים ב"מבצע הקהל". בהתוועדויות השבת במשך כל שנת תשמ"ח, קישר הרבי את ענייני הפרשה והזמן לנושא המיוחד של השנה - "הקהל", וכמעט בכל שבת ומועד הזכיר הרבי את מצות "הקהל" ואת הפעולות בענייני "הקהל". כתוצאה מהזכרת ענין זה בכל הזדמנות, הורחבו פעולות הקהל בכל מקום ומקום.

לאחר השיחה של הרבי בי"ג תשרי - קמו מטות הקהל בכל רחבי העולם. בקראון הייטס פעל המטה תחת צעירי אגודת חב"ד בראשות ר' דוד רסקין. בארץ הקודש נוסד מטה הקהל שריכז את כל פעולות ה"הקהל" ברחבי הארץ. המטה היה תחת צעירי אגודת חב"ד בארץ הקודש ובראשה עמד ר' חיים לוי יצחק גינזבורג.

שנות הקהל בימינו

[[תמונה:עצרת.jpg|left|thumb|250px|כינוס הקהל תשנ"ה] מכך נגזרת העובדה כי מבצע הקהל נמשך על ימי השנה ולא מצטמצם ל"הקהל" בתחילת השנה, משום שגוף המצוה הוא חיזוק דת האמת, וזה שייך בכל השנה כולה ובשנים שלאחרי זה.

איחול הקהל

ביחידות כללית לאורחים ב770, בסוף תשרי של שנת הקהל תשמ"ח איחל הרבי לכל אחד ואחד דו זאלסט טאן אין הקהל (תתעסק בהקהל).

ייחודיותה של שנת הקהל מתבטא בחיי היום יום של היהודי, עד כדי כך שהאיחולים של יהודי לחבירו הינם בענייני הקהל, וכאשר אדם נפגש עם חברו - עליו לברכו בברכה להצלחה בהקהל עוד לפני ברכת שלום / חג שמח[דרוש מקור]. תוכן הברכה - שתהא לו הצלחה רבה בפעולות הקהל שהוא מארגן לאנשים נשים וטף - והיות שהוא מלך עליהם - הצלחה רבה במלכותו ובפעולתו לחזק ולעורר את היהודים להוספה ביראת השם באופן של "תמיד כל הימים".

הערות שוליים

  1. נדפס ברשימות חו' ז'.