מסכת מנחות: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
מ (החלפת טקסט – " ח"א " ב־" חלק א' ")
שורה 6: שורה 6:
במסכת{{הערת שוליים|מג, ב.}} מובא כי [[דוד המלך]], כאשר הוא נכנס לבית המרחץ ושהה ללא מצוות, הוא התאונן על כך. אך כאשר נזכר ב[[ברית מילה]] שבבשרו, נתיישבה דעתו.  
במסכת{{הערת שוליים|מג, ב.}} מובא כי [[דוד המלך]], כאשר הוא נכנס לבית המרחץ ושהה ללא מצוות, הוא התאונן על כך. אך כאשר נזכר ב[[ברית מילה]] שבבשרו, נתיישבה דעתו.  


מכאן מוכיח הרבי, כי מלבד מעשה המילה, המילה היא גם כן מצווה תמידית ומתמשכת, שהיא - להיות מהול, ולכן אדם מהול הוא בקיום מצווה תמידי, ולכן נתיישבה דעתו של דוד המלך.{{הערת שוליים|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14924&st=&pgnum=59&hilite= לקוטי שיחות ח"א עמ' 46 (עמ' 59)].}}
מכאן מוכיח הרבי, כי מלבד מעשה המילה, המילה היא גם כן מצווה תמידית ומתמשכת, שהיא - להיות מהול, ולכן אדם מהול הוא בקיום מצווה תמידי, ולכן נתיישבה דעתו של דוד המלך.{{הערת שוליים|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14924&st=&pgnum=59&hilite= לקוטי שיחות חלק א' עמ' 46 (עמ' 59)].}}


=== ביאורי הרבי ===
=== ביאורי הרבי ===
שורה 16: שורה 16:
*'''לו ב.''' ק"ו מ[[ציץ]]. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14939&hilite=2f59105a-4faa-4167-a0e8-3b2aec1640f0&st=%D7%AA%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9F&pgnum=163 לקוטי שיחות חי"ד עמ' 151 (163)]
*'''לו ב.''' ק"ו מ[[ציץ]]. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14939&hilite=2f59105a-4faa-4167-a0e8-3b2aec1640f0&st=%D7%AA%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9F&pgnum=163 לקוטי שיחות חי"ד עמ' 151 (163)]


*'''מג ב.''' כיון שנזכר במילה שבשרו נתיישבה דעתו. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14924&st=&pgnum=59&hilite= לקוטי שיחות ח"א עמ' 46 (עמ' 59)]
*'''מג ב.''' כיון שנזכר במילה שבשרו נתיישבה דעתו. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14924&st=&pgnum=59&hilite= לקוטי שיחות חלק א' עמ' 46 (עמ' 59)]


*'''סח ב.''' העומר היה מתיר במדינה. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14955&st=&pgnum=147 לקוטי שיחות חל"ב עמ' 134 (עמ' 147)]
*'''סח ב.''' העומר היה מתיר במדינה. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14955&st=&pgnum=147 לקוטי שיחות חל"ב עמ' 134 (עמ' 147)]
שורה 26: שורה 26:
*'''צט ב.''' כל המשכח דבר אחד מתלמודו עובר בלאו. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15930&st=&pgnum=36 לקוטי שיחות חל"ד עמ' 24 (עמ' 36)]
*'''צט ב.''' כל המשכח דבר אחד מתלמודו עובר בלאו. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15930&st=&pgnum=36 לקוטי שיחות חל"ד עמ' 24 (עמ' 36)]


*'''קד ב.''' פירשתי מנה של עשרונים ואיני יודע כמה פירשתי. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16050&hilite=ffac569f-df06-4113-a785-24c7fb02bf5a&st=%D7%A2%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%91%D7%99%D7%9F&pgnum=207 התוועדויות תשמ"ה ח"א עמ' 200 (עמ' 207)]
*'''קד ב.''' פירשתי מנה של עשרונים ואיני יודע כמה פירשתי. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16050&hilite=ffac569f-df06-4113-a785-24c7fb02bf5a&st=%D7%A2%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%91%D7%99%D7%9F&pgnum=207 התוועדויות תשמ"ה חלק א' עמ' 200 (עמ' 207)]


*'''קז ב.''' גדול והביא קטן לא יצא. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16050&hilite=ffac569f-df06-4113-a785-24c7fb02bf5a&st=%D7%A2%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%91%D7%99%D7%9F&pgnum=206 התוועדויות תשמ"ה ח"א עמ' 199 (עמ' 207)]
*'''קז ב.''' גדול והביא קטן לא יצא. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16050&hilite=ffac569f-df06-4113-a785-24c7fb02bf5a&st=%D7%A2%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%91%D7%99%D7%9F&pgnum=206 התוועדויות תשמ"ה חלק א' עמ' 199 (עמ' 207)]


*סיום המסכת. [http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=15804&st=%D7%A0%D7%97%D7%9E%D7%A0%D7%99&pgnum=20&hilite=24b8cc2d-32d5-45c6-874f-0d82e7a70b62 לקוטי שיחות חלק י"ב.]
*סיום המסכת. [http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=15804&st=%D7%A0%D7%97%D7%9E%D7%A0%D7%99&pgnum=20&hilite=24b8cc2d-32d5-45c6-874f-0d82e7a70b62 לקוטי שיחות חלק י"ב.]

גרסה מ־07:12, 16 במרץ 2014

מסכת מנחות היא המסכת השנייה בסדר קדשים, הסדר החמישי במשנה. מלבד המשנה והתוספתא, יש על המסכת תלמוד בבלי, ואין עליה תלמוד ירושלמי. יש בה שלושה עשר פרקים אשר עוסקים בעיקר בדיני הקורבנות הבאים מהצומח וקרויים מנחות, בניגוד למסכת זבחים העוסקת בקורבנות הבאים מן החי. פרק רביעי במסכת זו עוסק בדרך אגב בציצית, תפילין, והלכות ספר תורה, ומזוזה.
בתלמוד בבלי יש למסכת זו 109 דפים.

מצוות מילה

במסכת[1] מובא כי דוד המלך, כאשר הוא נכנס לבית המרחץ ושהה ללא מצוות, הוא התאונן על כך. אך כאשר נזכר בברית מילה שבבשרו, נתיישבה דעתו.

מכאן מוכיח הרבי, כי מלבד מעשה המילה, המילה היא גם כן מצווה תמידית ומתמשכת, שהיא - להיות מהול, ולכן אדם מהול הוא בקיום מצווה תמידי, ולכן נתיישבה דעתו של דוד המלך.[2]

ביאורי הרבי

קישורים חיצוניים

הערות שוליים