השליחות היחידה: הבדלים בין גרסאות בדף
מאין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
ב[[שיחה]] האחרונה לעת עתה ל[[כינוס השלוחים העולמי]], ב[[שבת]] פרשת חיי שרה [[תשנ"ב]] | '''השליחות היחידה''' הינה קבלת פני משיח צדקנו. כך קבע [[הרבי]] ב[[שיחה]] האחרונה לעת עתה ל[[כינוס השלוחים העולמי]], שנאמרה ב[[שבת]] פרשת חיי שרה [[תשנ"ב]]: "הדבר היחיד שנותר בעבודת השליחות - קבלת פני [[משיח]] צדקנו בפועל ממש". | ||
כבר בתחילת השיחה הודיע [[הרבי]] על החידוש שניתוסף בעבודת ה[[שליחות]] החודר את כל ענייני השליחות, ו"השער" דרכו הם עוברים: | כבר בתחילת השיחה הודיע [[הרבי]] על החידוש שניתוסף בעבודת ה[[שליחות]] החודר את כל ענייני השליחות, ו"השער" דרכו הם עוברים: | ||
שורה 6: | שורה 6: | ||
בנוגע ל[[מעשה בפועל]] הבהיר הרבי את החיוב האישי של כל אחד, להכין את היהודים בעירו ובמקומו: | בנוגע ל[[מעשה בפועל]] הבהיר הרבי את החיוב האישי של כל אחד, להכין את היהודים בעירו ובמקומו: | ||
"לכל לראש - צריך לצאת בהכרזה ובהודעה לכל השלוחים, שעבודת השליחות עכשיו ושל כל יהודי מתבטאת בזה -שיקבלו את פני משיח צדקנו | "לכל לראש - צריך לצאת בהכרזה ובהודעה לכל השלוחים, שעבודת השליחות עכשיו ושל כל יהודי מתבטאת בזה -שיקבלו את פני משיח צדקנו. | ||
. | |||
כלומר: כל הפרטים בעבודת השליחות של הפצת התורה והיהדות ו[[הפצת המעינות חוצה]], צריכים להיות חדורים בנקודה זו - כיצד זה מוליך לקבלת משיח צדקנו . . והכוונה בפשטות היא - שמכינוס השלוחים צריכות לבוא ולהביא החלטות טובות כיצד כל שליח צריך להתכונן בעצמו ולהכין את כל היהודים במקומו ובעירו וכו’ לקבלת פני משיח צדקנו, על-ידי שהוא מסביר את ענינו של משיח, כמבואר בתורה שבכתב ושבעל-פה, באופן המתקבל אצל כל אחד ואחד לפי שכלו והבנתו, כולל במיוחד - על-ידי [[הדרך הישרה - לימוד ענייני גאולה ומשיח|לימוד עניני משיח וגאולה]], ובפרט באופן של [[חכמה]] [[בינה]] ו[[דעת]]. | כלומר: כל הפרטים בעבודת השליחות של הפצת התורה והיהדות ו[[הפצת המעינות חוצה]], צריכים להיות חדורים בנקודה זו - כיצד זה מוליך לקבלת משיח צדקנו . . והכוונה בפשטות היא - שמכינוס השלוחים צריכות לבוא ולהביא החלטות טובות כיצד כל שליח צריך להתכונן בעצמו ולהכין את כל היהודים במקומו ובעירו וכו’ לקבלת פני משיח צדקנו, על-ידי שהוא מסביר את ענינו של משיח, כמבואר בתורה שבכתב ושבעל-פה, באופן המתקבל אצל כל אחד ואחד לפי שכלו והבנתו, כולל במיוחד - על-ידי [[הדרך הישרה - לימוד ענייני גאולה ומשיח|לימוד עניני משיח וגאולה]], ובפרט באופן של [[חכמה]] [[בינה]] ו[[דעת]]. | ||
הרבי אף הדגיש שתפקיד זה מוטל על כל יהודי: | הרבי אף הדגיש שתפקיד זה מוטל על כל יהודי: | ||
"והיות שזוהי העבודה בזמן הזה, הרי מובן שזה שייך לכל יהודי, בלי יוצא מן הכלל כלל" | "והיות שזוהי העבודה בזמן הזה, הרי מובן שזה שייך לכל יהודי, בלי יוצא מן הכלל כלל". | ||
[[קטגוריה:ערכים חב"דים]] | [[קטגוריה:ערכים חב"דים]] | ||
[[קטגוריה:גאולה ומשיח בזמן הגלות]] | [[קטגוריה:גאולה ומשיח בזמן הגלות]] |
גרסה מ־15:33, 27 בנובמבר 2007
השליחות היחידה הינה קבלת פני משיח צדקנו. כך קבע הרבי בשיחה האחרונה לעת עתה לכינוס השלוחים העולמי, שנאמרה בשבת פרשת חיי שרה תשנ"ב: "הדבר היחיד שנותר בעבודת השליחות - קבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש".
כבר בתחילת השיחה הודיע הרבי על החידוש שניתוסף בעבודת השליחות החודר את כל ענייני השליחות, ו"השער" דרכו הם עוברים: "...צריך להזכיר, בראש ובראשונה, את היסוד, ולבטא את התפקיד של השלוחים בדורנו זה בכלל, ובפרט החידוש שנתוסף במיוחד בזמן האחרון בעבודת השליחות - לקבל את פני משיח צדקנו בגאולה האמיתית והשלימה" ...מתוסף מזמן לזמן חידוש בשליחות, שליחות מיוחדת, שהיא חודרת את כל ענייני השליחות והיא נעשית ה"שער" שעל-ידו "עולים" כל ענייני השליחות . . שזהו חידוש כללי ועיקרי, שאינו רק פרט (או כלל) בשליחות, אלא הוא עיקר וענין כללי ביותר, ועד שהוא הענין הכי כללי בתורה - הכנה לביאת המשיח - שמקיף את כל הנקודות והפרטים של עבודת השליחות . . הרי העבודה והשליחות עכשיו היא: להיות מוכנים בפועל לקבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש . . מזה מובן, שהמטרה של כינוס השלוחים העולמי הנוכחי מתבטאת בנקודה זו - להתדבר ביחד ולקבל החלטות טובות על מנת לקיימן בפועל, כיצד לבצע את השליחות המיוחדת של הזמן שלנו: קבלת פני משיח צדקנו."
בנוגע למעשה בפועל הבהיר הרבי את החיוב האישי של כל אחד, להכין את היהודים בעירו ובמקומו: "לכל לראש - צריך לצאת בהכרזה ובהודעה לכל השלוחים, שעבודת השליחות עכשיו ושל כל יהודי מתבטאת בזה -שיקבלו את פני משיח צדקנו. כלומר: כל הפרטים בעבודת השליחות של הפצת התורה והיהדות והפצת המעינות חוצה, צריכים להיות חדורים בנקודה זו - כיצד זה מוליך לקבלת משיח צדקנו . . והכוונה בפשטות היא - שמכינוס השלוחים צריכות לבוא ולהביא החלטות טובות כיצד כל שליח צריך להתכונן בעצמו ולהכין את כל היהודים במקומו ובעירו וכו’ לקבלת פני משיח צדקנו, על-ידי שהוא מסביר את ענינו של משיח, כמבואר בתורה שבכתב ושבעל-פה, באופן המתקבל אצל כל אחד ואחד לפי שכלו והבנתו, כולל במיוחד - על-ידי לימוד עניני משיח וגאולה, ובפרט באופן של חכמה בינה ודעת.
הרבי אף הדגיש שתפקיד זה מוטל על כל יהודי: "והיות שזוהי העבודה בזמן הזה, הרי מובן שזה שייך לכל יהודי, בלי יוצא מן הכלל כלל".