שיחה:ביאת המשיח: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(←דיון - מקובל על כל השיטות?: פסקה חדשה) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
למיטב ידיעתי בשונה ממה שכתוב כעת בגוף הערך, ישנם דעות רבות החולקות על כך שזהו עיקר ביהדות, ועד שיש החולקים על עצם העניין, האם יתקיים או שמא לא, וכדברי הלל הזקן: "אין להם משיח לישראל", ועוד. אינני בקיא היטב במחלוקות בנוגע לזה, אבל נראה לי ברור שהניסוח כאן אינו מדוייק כלל. [[מיוחד:תרומות/67.85.189.182|67.85.189.182]] 18:34, 15 באוקטובר 2013 (UTC) | למיטב ידיעתי בשונה ממה שכתוב כעת בגוף הערך, ישנם דעות רבות החולקות על כך שזהו עיקר ביהדות, ועד שיש החולקים על עצם העניין, האם יתקיים או שמא לא, וכדברי הלל הזקן: "אין להם משיח לישראל", ועוד. אינני בקיא היטב במחלוקות בנוגע לזה, אבל נראה לי ברור שהניסוח כאן אינו מדוייק כלל. [[מיוחד:תרומות/67.85.189.182|67.85.189.182]] 18:34, 15 באוקטובר 2013 (UTC) | ||
:א. אין המדובר בהלל הזקן אלא ב'''רבי''' הלל אחר. ב. זו דעת יחיד שהרבי מדגיש בשיחותיו שבניגוד למחלוקות אחרות בראשונים או בהלכה בתנאים ואמוראים, שגם מי שסובר כדעה זו או אחרת אין הוא אפיקורוס שכן קיימת דעה כזו, במקרה זה דעתו של רבי הלל נדחתה כליל מכל וכל כבר בגמרא, ולכן כשאומרים לפי כל השיטות הכוונה היא כי לפי כל הראשונים והפוסקים אין אפילו צד כזה, ואין הכוונה לשיטות בתנאים שנדחו לגמרי ומי שסובר כמותן (חוץ מרבי הלל עצמו) הינו מין. --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' י"א בחשוון ה'תשע"ד, למניינם 19:18, 15 באוקטובר 2013 (UTC) |
גרסה מ־21:18, 15 באוקטובר 2013
דיון - מקובל על כל השיטות?
למיטב ידיעתי בשונה ממה שכתוב כעת בגוף הערך, ישנם דעות רבות החולקות על כך שזהו עיקר ביהדות, ועד שיש החולקים על עצם העניין, האם יתקיים או שמא לא, וכדברי הלל הזקן: "אין להם משיח לישראל", ועוד. אינני בקיא היטב במחלוקות בנוגע לזה, אבל נראה לי ברור שהניסוח כאן אינו מדוייק כלל. 67.85.189.182 18:34, 15 באוקטובר 2013 (UTC)
- א. אין המדובר בהלל הזקן אלא ברבי הלל אחר. ב. זו דעת יחיד שהרבי מדגיש בשיחותיו שבניגוד למחלוקות אחרות בראשונים או בהלכה בתנאים ואמוראים, שגם מי שסובר כדעה זו או אחרת אין הוא אפיקורוס שכן קיימת דעה כזו, במקרה זה דעתו של רבי הלל נדחתה כליל מכל וכל כבר בגמרא, ולכן כשאומרים לפי כל השיטות הכוונה היא כי לפי כל הראשונים והפוסקים אין אפילו צד כזה, ואין הכוונה לשיטות בתנאים שנדחו לגמרי ומי שסובר כמותן (חוץ מרבי הלל עצמו) הינו מין. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בחשוון ה'תשע"ד, למניינם 19:18, 15 באוקטובר 2013 (UTC)