קמץ אלף א: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מאין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – "התוועדות " ב־"התוועדות ") |
||
שורה 9: | שורה 9: | ||
==הניגון== | ==הניגון== | ||
לעיתים לאחר התוועדות ממושכת בסיומו של לילה, מגיעים למסקנה שצריכים להתחיל הכל מחדש. ואז פוצחים בניגון שמבטא יותר מהכל את ההתחלה מחדש: | לעיתים לאחר [[התוועדות]] ממושכת בסיומו של לילה, מגיעים למסקנה שצריכים להתחיל הכל מחדש. ואז פוצחים בניגון שמבטא יותר מהכל את ההתחלה מחדש: | ||
"קמץ אלף אָ, קמץ בית בָּ, קמץ גימל גָ, קמץ דלית דָ". | "קמץ אלף אָ, קמץ בית בָּ, קמץ גימל גָ, קמץ דלית דָ". |
גרסה מ־09:57, 17 ביוני 2016
בלימוד
כאשר לומדים עם ילדים אלף בית הורה הרבי שצריך ללמוד כפי הנהוג בקהילות ישראל לאורך הדורות, ללמדם קודם את הניקוד, לאחר מכן את צורת האות ולבסוף שניהם יחדיו.
הרבי מסביר, שדוקא בצורה כזו תיחקק אצל הילדים קדושת התורה, שיש קדושה גם באותיות והנקודות כשלעצמם, גם אם לא מבינים את התוכן שלהם[1]..
הניגון
לעיתים לאחר התוועדות ממושכת בסיומו של לילה, מגיעים למסקנה שצריכים להתחיל הכל מחדש. ואז פוצחים בניגון שמבטא יותר מהכל את ההתחלה מחדש:
"קמץ אלף אָ, קמץ בית בָּ, קמץ גימל גָ, קמץ דלית דָ".
- המנגינה לקוחה מהניגון על הסלע הך.
ראו גם
הערות שוליים
- ↑ להרחבה, ראו שיחת א' דראש חודש אלול תשמ"ב