אחד עשר: הבדלים בין גרסאות בדף
כתית למאור (שיחה | תרומות) (יצירה) |
כתית למאור (שיחה | תרומות) (תיקון קל) |
||
שורה 4: | שורה 4: | ||
כיון שכך, אזי הקליפה יש לה שייכות לאחד עשר, ולכן אחד מסממני הקטורת הוא החלבנה, שריחה רע. והם במספר י"א כשהעיקרי שבהם הוא הלבונה, וזאת {{הדגשה|כידוע שי"א ארורים דקליפה מתבררים ע"י י"א סממני הקטרת}}. | כיון שכך, אזי הקליפה יש לה שייכות לאחד עשר, ולכן אחד מסממני הקטורת הוא החלבנה, שריחה רע. והם במספר י"א כשהעיקרי שבהם הוא הלבונה, וזאת {{הדגשה|כידוע שי"א ארורים דקליפה מתבררים ע"י י"א סממני הקטרת}}. | ||
{{ערך מורחב|ערכים=[[י"א כתרין דמסאבותא]] | {{ערך מורחב|ערכים=[[י"א כתרין דמסאבותא]] · [[קטורת]] · [[לבונה]]}} | ||
==בדור השביעי== | ==בדור השביעי== |
גרסה מ־21:45, 13 באפריל 2013
המספר אחד עשרה מורה על למעלה מהשתלשלות, כיון שפרצוף האצילות (סדר ההשתלשלות) מורכב מעשרה ספירות, ואחד עשר שהוא יותר מעשר הוא למעלה מההשתלשלות.
ולכן נאמר "אחד עשר יום מחורב", שהמספר אחד עשרה הוא למעלה מהדברות שהן בסדר ההשתלשלות, והיינו בחינת הכתר או למעלה יותר עצמותו ית'.
כיון שכך, אזי הקליפה יש לה שייכות לאחד עשר, ולכן אחד מסממני הקטורת הוא החלבנה, שריחה רע. והם במספר י"א כשהעיקרי שבהם הוא הלבונה, וזאת "כידוע שי"א ארורים דקליפה מתבררים ע"י י"א סממני הקטרת" .
ערכים מורחבים – י"א כתרין דמסאבותא · קטורת · לבונה |
בדור השביעי
המספר אחד עשרה מורה על מעל הטבע, והמספר עשר מורה על הטבע.
בי"א ניסן נולד כ"ק אדמו"ר שליט"א, בי"א שבט - חודש הי"א נתמנה לרבי, כשבעשירי בו הסתלק האדמו"ר הקודם.
- "יום אחד עשר בחודש הראשון (ניסן) קשור עם התחלת הגילוי - "הלידה" - של בחינת אחד עשר".
- "ויום אחד עשר בחודש אחד עשר קשור עם שלימות הגילוי של אחד עשר, באופן של נשיאות בגלוי".
עבודת כל הדורות היתה בכדי להחדיר את הי"א ביו"ד. בי"א ישנם ב' בחינות - שבערך לעשר, ושלגמרי למעלה ממנו. וזה נראה בהפרטים דלעיל:
יו"ד שבט, הוא היו"ד שבי"א, שמורה על הי"א כפי שהוא עדיין בערך ליו"ד, והי"א כפי שהוא לעצמו, שהוא הגילוי של הגאולה, הוא הי"א שבחודש הי"א. ובפרט שהוא ג"כ בחודש הי"א, וזה נותן את הכח לחבר את היו"ד עם הי"א.
ערכים מורחבים – י"א ניסן תרס"ב · יו"ד שבט ה'שי"ת · י"א שבט תשי"א |