עולמות אצילות בריאה יצירה עשיה: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
אין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
שורה 57: שורה 57:
וכן נרמזים הם בארבעת בחינות [[דומם צומח חי מדבר]]. [[עולם העשיה]] שלנו נקרא בשם [[דומם]], שגם החיות הרוחנית של עולם העשיה נקרא בשם גשמיות מאחר שהוא כח להחיות את הגשמיות, וכמאמר חז"ל: "אין לך עשב מלמטה שאין לו מזל מלמעלה", ולכן גם הכח רוחני של עולם העשיה בכללו נקרא בשם דומם.  
וכן נרמזים הם בארבעת בחינות [[דומם צומח חי מדבר]]. [[עולם העשיה]] שלנו נקרא בשם [[דומם]], שגם החיות הרוחנית של עולם העשיה נקרא בשם גשמיות מאחר שהוא כח להחיות את הגשמיות, וכמאמר חז"ל: "אין לך עשב מלמטה שאין לו מזל מלמעלה", ולכן גם הכח רוחני של עולם העשיה בכללו נקרא בשם דומם.  


[[עולם היצירה]] נקרא בשם צומח שהוא אינו בחינת כח להחיות גשמיות הנבראים. [[עולם הבריאה]] נקרא בשם חי שהוא ענין נשמות יושבין ונהנין מזיו השכינה. ו[[עולם האצילות]] נקרא בשם מדבר כמו שנאמר: "ועל הכסא דמות כמראה אדם כו" שמעל עולם הכיסא (עולם הבריאה) נמצא האדם - מין המדבר.
[[עולם היצירה]] נקרא בשם צומח שהוא אינו בחינת כח להחיות גשמיות הנבראים. [[עולם הבריאה]] נקרא בשם חי שהוא ענין נשמות יושבין ונהנין מזיו השכינה. ו[[עולם האצילות]] נקרא בשם מדבר כמו שנאמר: "ועל הכסא דמות כמראה אדם כו" שמעל עולם הכיסא (עולם הבריאה) נמצא האדם - [[מין המדבר]].


על דרך הכללות עולם האצילות הוא [[עלמא דאתכסיא]] ועולמות [[בי"ע]] הם [[עלמא דאתגליא]]. אך בפרטיות יותר יש הפרש בין עולם הבריאה ועולם היצירה, שאף עולם הבריאה שהוא כנגד מחשבה, היא בכלל [[עלמא דאתכסיא]], ועולמות יצירה שכנגד ה[[מדבר|דיבור]], ועשיה שכנגד ה[[מעשה]], הם בכלל [[עלמא דאתגליא]].
על דרך הכללות עולם האצילות הוא [[עלמא דאתכסיא]] ועולמות [[בי"ע]] הם [[עלמא דאתגליא]]. אך בפרטיות יותר יש הפרש בין עולם הבריאה ועולם היצירה, שאף עולם הבריאה שהוא כנגד מחשבה, היא בכלל [[עלמא דאתכסיא]], ועולמות יצירה שכנגד ה[[מין המדבר|דיבור]], ועשיה שכנגד ה[[מעשה]], הם בכלל [[עלמא דאתגליא]].


==ראו גם==
==ראו גם==