שמואל (אמורא): הבדלים בין גרסאות בדף
כתית למאור (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – " הי' " ב־" היה ") |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
== שמואל ואדמו"ר המהר"ש == | == שמואל ואדמו"ר המהר"ש == | ||
אדמו"ר הריי"צ סיפר{{הערת שוליים|1=מובא ב[[תורת מנחם]] שנת תשי"ב חלק ראשון ש"פ האזינו, י"ג תשרי ה'תשי"ב.}}. של[[אדמו"ר מהר"ש]] | אדמו"ר הריי"צ סיפר{{הערת שוליים|1=מובא ב[[תורת מנחם]] שנת תשי"ב חלק ראשון ש"פ האזינו, י"ג תשרי ה'תשי"ב.}}. של[[אדמו"ר מהר"ש]] היה ידע רב בחכמת הרפואה, והי' כותב בעצמו "רעצעפטן" (מרשמים) לתרופות, ושולח לבית-המרקחת. - ב"אותו מקום" היה לו מדף עם ספרים בלטינית, וכשנפנה לשם, היה מעיין בהם, וכך למד חכמת הרפואה. | ||
ולהעיר, שמצינו דוגמתו בנוגע לשמואל (שבשם זה נקרא גם אדמו"ר מהר"ש) - ש"אסיא דרבי הוה"{{הערת שוליים|1=ב"מ פה, סע"ב.}} | ולהעיר, שמצינו דוגמתו בנוגע לשמואל (שבשם זה נקרא גם אדמו"ר מהר"ש) - ש"אסיא דרבי הוה"{{הערת שוליים|1=ב"מ פה, סע"ב.}} |
גרסה מ־20:28, 13 במרץ 2014
שמואל ירחינאה היה חבירו ובר הפלוגתא של רב, ושימש גם כרופאו האישי של רבי יהודה הנשיא. במחלוקות שבין רב ושמואל, ההלכה היא כרב בהלכות הנוגעות לאיסורים, מכיון שהוא היה עוסק בכך כל ימיו, וכשמואל בדיני חושן משפט., כי היה בקיא יותר בדינים אלו ובהם היה עוסק תמיד[1]
עד זמנו של רבי יוחנן, רב ושמואל, היה גילוי אור החכמה[2].
שמואל ואדמו"ר המהר"ש
אדמו"ר הריי"צ סיפר[3]. שלאדמו"ר מהר"ש היה ידע רב בחכמת הרפואה, והי' כותב בעצמו "רעצעפטן" (מרשמים) לתרופות, ושולח לבית-המרקחת. - ב"אותו מקום" היה לו מדף עם ספרים בלטינית, וכשנפנה לשם, היה מעיין בהם, וכך למד חכמת הרפואה.
ולהעיר, שמצינו דוגמתו בנוגע לשמואל (שבשם זה נקרא גם אדמו"ר מהר"ש) - ש"אסיא דרבי הוה"[4] משום שהי' יודע בחכמת הרפואה, והעיד על עצמו שלא עסק בענינים אלה "אלא בשעה שהייתי פנוי מן התורה, אימתי, כשהייתי נכנס לבית המים"[5].