בשעה שהקדימו תער"ב: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 24: שורה 24:


[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur_rashab המשך תער"ב]
[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur_rashab המשך תער"ב]
[[קטגוריה:ספרי אדמו"ר הרש"ב]]

גרסה מ־01:50, 25 ביולי 2007

חלק א' של ההמשך

ה'המשך הגדול הידוע בשם "בשעה שהקדימו, תער"ב" התחיל כ"ק אדמו"ר הרש"ב לאמרו ביום א' דחג-השבועות תער"ב בליובאוויטש, וסימו שבת פר' וירא תרע"ו ברוסטוב, במאמר המתחיל "וה' אמר המכסה אני מאברהם". ובו קב"ד מאמרים. ויש בכתובים חלק שני שלא אמרו' ולא נחלק למאמרים. סך הכולל - בג' חלקים - נמצאים מאה ארבעים וארבע מאמרים, וגם חלק שלא נאמר.

בהמשך זה נתבארו עיקרי תורת החסידות, ועם אמירתו התחילה תקופה חדשה בהתרחבות תורת החסידות, וכל הענינים העמוקים בחסידות מבוארים בהרחבה כדברים מוחשיים רגילים.

בגוף כתי"ק של כ"ק אדמו"ר מהורש"ב נ"ע מתחלק ההמשך לארבע:

פנים המאמרים - קעג עמודים, כל עמוד עם עה-פ שורות.

בקונטרס בפני עצמו נכתבו התחלת וסיום כל מאמר ומאמר והוספות והגהות עליהם - שמה עמודים.

לאחר זמן חיקל כ"ק אדמו"ר מהורש"ב רוב ההמשך לפרקים וכתב קיצור לכל פרק - מו עמודים.

החלק שלא נאמר - עה עמודים.

חלק מההמשך נתפרסם במשך השנים בצילומים, ונדפס בפעם הראשונה בשנת תשל"ז על פי כתב יד מעתיק שהוגה אח"כ - עד סוף סעיף תכא - ע"י כ"ק מהורש"ב, וגם הוסיף עוד הוספות והגהות בגוכתי"ק. בשנת תשנ"ב הודפסה מהדורה חדשה של ההמשך באותיות מרובעות, וכן תוקנו כמה וכמה טעויות דפוס שבהוצאה ראשונה.

מסעיף תכא ואילך - גם החלק שלא נאמר - נדפס מתוך כתב יד מעתיק על פי השוואה עם גוף כתי"ק.

בראש הספר בא מפתח מאמרים עם תוכן התחלת המאמר - נעתק מרשימת כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע. כן צילום כתי"ק כ"ק אדמו"ר מהורש"ב של: א) עמוד הראשון של ההמשך. ב) עמוד מקונטרס ההתחלות וההגהות. ג) עמוד מקונטרס הקיצורים. ד) עמוד מהעתקת המאמרים בתוספת ההתחלה וסיום וגם הכניס בפנים ההוספות וההגהות שהוגה ע"י אדמו"ר הרש"ב ובכמה מקומות הוסיף הגהות וכו'.

כ"ק אדמו"ר שליט"א סיפר (הוספות להמשך בשעה שהקדימו תער"ב ח"ג, הוצאת תשנ"ג, ע' יב): "כשכ"ק מו"ח אדמו"ר נסע מביתו [לארה"ק ולארה"ב, מקיץ תרפ"ט עד קיץ תר"צ], חיפש מישהו שיוכל לסמוך עליו ולהשאיר בידו את הכתבים על מנת להחזירם בשלימות, וכנראה, שלא היתה לו ברירה .. אלא למסרם בידי".

קישורים חיצוניים

המשך תער"ב